Η γερμανική φίρμα έκανε τα αποκαλυπτήρια των ανανεωμένων και αμιγώς ηλεκτροκίνητων εκδοχών του smart fortwo (coupe, cabrio) και forfour τα οποία θα πραγματοποιήσουν την επίσημη πρεμιέρα τους στην επικείμενη έκθεση της Φρανκφούρτη με την προοπτική να διατεθούν από τις αρχές της επόμενης χρονιάς.

Σε αισθητικό επίπεδο η τριπλέτα των ηλεκτρικών αστικών μοντέλων υιοθετεί μια μεγαλύτερη γρίλια με κυψελοειδές μοτίβο, νέους προβολείς ομίχλης, πιο επιθετικά σχεδιασμένα πτερύγια στο μπροστινό προφυλακτήρα και ανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα LED.

Παράλληλα, η διαφορετική σχεδιαστική υλοποίηση του καπό, ο νέος αεροδυναμικός διαχύτης και το νέο spoiler σε συνδυασμό και με τις υπόλοιπες αλλαγές υπόσχονται καλύτερη αεροδυναμική απόδοση για όλες τις εκδόσεις αμαξώματος.

Στο εσωτερικό του κυριαρχεί η ανασχεδιασμένη κεντρική κονσόλα η οποία έχει ενισχύσει την εργονομία και την χρηστικότητά της, φιλοξενώντας δύο νέες ποτηροθήκες καθώς χώρο για κινητό τηλέφωνο. Στους ψηφιακούς νεολογισμούς συγκαταλέγεται μια νέα οθόνη οκτώ ιντσών για το infotainment η οποία ουσιαστικά βασίζεται στην υπολογιστική ισχύ του smartphone του οδηγού με το οποίο μοιράζεται επίσης εφαρμογές, σχεδιασμό και σύστημα πλοήγησης.

Επιπλόεν μέσω μιας νέας εφαρμογής ο οδηγός θα μπορεί να έχει πρόσβαση σε στοιχεία και δεδομένα όπως, το επίπεδο φόρτισης των μπαταριών, η ακριβής θέση του αυτοκινήτου, ο κλιματισμός και το κλείδωμα, εξ  αποστάσεως μέσω του κινητού του τηλεφώνου.  Παράλληλα, μέσω των εφαρμογών και διασυνδεδεμένων υπηρεσιών ο οδηγός θα μπορεί να αναζητά θέση στάθμευσης, να έχει μια χαρτογραφημένη διαδρομή για να αναζητήσει το αυτοκίνητό του ή να το εντοπίσει σε περίπτωση κλοπής.

Αξίζει να σημειωθεί επίσης ότι τα smart EQ θα είναι διαθέσιμα σε τρία επίπεδα εξοπλισμού, το βασικό Advanced το οποίο περιλαμβάνει ως standard αισθητήρες στάθμευσης και υποβραχιόνιο οδηγού, το μεσαίο Premium το οποίο προσθέτει στα παραπάνω πανοραμική ηλιοροφή, κάμερα οπισθοπόρειας και αποθηκευτικό δίχτυ για την κεντρική κονσόλα και το κορυφαίο Exclusive το οποίο διαθέτει επιπλέον, φωτιστικά σώματα LED μπροστά και πίσω, υαλοκαθαριστήρες με αισθητήρες βροχής, αυτόματους προβολείς, ηλεκτροχρωματικό εσωτερικό καθρέπτη, εσωτερικό ατμοσφαιρικό φωτισμό, και κινούμενα φώτα ομίχλης για περισσότερη ορατότητα στις αλλαγές κατεύθυνσης.

Παράλληλα, οι δυνητικοί αγοραστές του θα μπορούν να επιλέξουν από μια ευρύτερη γκάμα επιλογών εξατομίκευσης, καθώς η παλέτα του smart έχει εμπλουτιστεί με νέες αποχρώσεις, νέες υφές για τις επενδύσεις του εσωτερικού και νέου  σχεδιασμού ζάντες διάστασης 15 ή 16 ιντσών.

Ανέπαφο παραμένει το κινητήριο σύνολο το οποίο εφοδιάζει την αστική τριπλέτα που επωφελείται από ηλεκτρικό μοτέρ 82 ίππων και 160 Nm ροπής τροφοδοτούμενου από μπαταρίες ιόντων λιθίου που υπόσχονται αυτονομία από 147-159 χλμ. στην περίπτωση του EQ fortwo coupe, 145-157 χλμ. για το EQ fortwo cabrio και 140-153 χλμ. για την περίπτωση του EQ forfour. Αξίζει να σημειωθεί ότι πλέον προσφέρεται η δυνατότητα φόρτισης με ταχυφορτιστή 22 KW ο οποίος μπορεί να αναπληρώσει την ενέργεια από το 10% έως το 80% σε λιγότερο από 40 λεπτά.

Σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις τα ηλεκτρικά smart έχουν μέγιστη ταχύτητα 130 χλμ./ώρα ενώ η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα απαιτεί από 11,6 έως 12,7 δευτερόλεπτα αναλόγως την έκδοση αμαξώματος.2