Σε… άλλο επίπεδο φαίνεται πως έχει περάσει πάει το φαινόμενο της βραχυχρόνιας μίσθωσης καταλυμάτων, με το Airbnb να έχει όχι απλά μπει στη ζωή μας, αλλά να… γίνεται μέρος της.

Η Αθήνα και -σχεδόν- όλα τα νησιά της Ελλάδας έχουν μπει στον χορό του εύκολου κέρδους που προφέρει η διάσημη πλατφόρμα.

Εκεί μπορείς να βρεις κάθε λογής κατάλυμα, από σπίτι, έως ξενοδοχείο. Ωστόσο, όπως φαίνεται ήρθε η ώρα για… τα καταφύγια. Πρόκειται για χώρους, οι οποίοι με μικρή μόνο ανθρώπινη παρέμβαση, προσφέρονται για παραθερισμό ελεύθερων κατασκηνωτών.

Πρόκειται για τις περίφημες «καβάτζες» σε διάφορα ερημικά μέρη, που πια, σύμφωνα με καταγγελία, νοικιάζονται μέσω airbnb και άλλων εμπορικών δικτύων.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με καταγγελία που δημοσιεύεται στο kommon.gr, το τελευταίο διάστημα στην παραλία του Σαρακήνικου στη Γαύδο έχουν κάνει την εμφάνισή τους φαινόμενα ενοικίασης σημείων με ίσκιο μέσω Airbnb ή άλλων δικτύων.

«Σε αυτούς τους χώρους άλλοι μεγαλώσαμε, άλλοι ωριμάσαμε, άλλοι γεράσαμε και όλοι κοινωνικοποιηθήκαμε και τώρα καλούμαστε να πληρώσουμε ενοίκιο ή να φύγουμε. Η εκδίωξη μας από τον αμμόλοφο του Σαρακήνικου και της υπόλοιπης Γαύδου δεν θα περάσει», σημειώνεται στη σχετική καταγγελία.

Αναλυτικά η ανακοίνωση-καταγγελία όπως δημοσιεύεται στο kommon.gr:

«Με αφορμή τα πρόσφατα γεγονότα ενοικίασης, πρώτα μέσω AIRBNB και στη συνέχεια μέσω εμπορικών δικτύων για την εξασφάλιση δένδρων, στην περιοχή ελεύθερης κατασκήνωσης του Σαρακήνικου.

Τη φυσική ομορφιά της Γαύδου απολαμβάνουν εδώ και δεκαετίες παραθεριστές που διαμένουν κυρίως στους κέδρους και τα πεύκα της σε συνθήκες ελεύθερου κάμπινγκ. Η διαχείριση της καβάντζας και της φύσης απέκτησε κουλτούρα και πολιτισμό. Διαμόρφωσε μέσα στο χρόνο τα αυτονόητά της:

Αυτονόητο πρώτο: Η καβάντζα δεν χρησιμοποιείται ως αποθηκευτικός χώρος ή για εμπορευματικές δραστηριότητες, όπως επαγγελματικοί χώροι εστίασης στη φύση ή άλλες επαγγελματικές δραστηριότητες.

Αυτονόητο δεύτερο: Οι καβάντζες ούτε πωλούνται, ούτε ενοικιάζονται, ούτε προκαταλαμβάνονται. Ανήκουν σε όλους μας βάσει της αρχής μια καβάντζα, ένα ζευγάρι, μια οικογένεια, ένας παραθεριστής.

Αυτονόητο τρίτο: Οι παραθεριστές αποτελούν κοινότητα. Συζητούν μεταξύ τους και βρίσκουν αμοιβαία αποδεκτές λύσεις. Δεν διαμορφώνουν εκ των προτέρων τετελεσμένα γεγονότα συσσωρεύοντας καβάντζες για να επιβάλουν εκ των υστέρων «χρυσές τομές».

Αυτονόητο τέταρτο: Κανείς δεν ιδιοποιείται ένα χώρο που εδώ και δεκαετίες διαμόρφωσε τη λογική της κοινής χρήσης. Αυτή η λογική διασφάλισε τη διαφύλαξη της φύσης, αλλά και μια βιώσιμη και αμοιβαία επωφελή σχέση ανάμεσα στους μόνιμους κατοίκους και τους παραθεριστές της Γαύδου.

Σε αυτούς τους χώρους άλλοι μεγαλώσαμε, άλλοι ωριμάσαμε, άλλοι γεράσαμε και όλοι κοινωνικοποιηθήκαμε και τώρα καλούμαστε να πληρώσουμε ενοίκιο ή να φύγουμε. Η εκδίωξη μας από τον αμμόλοφο του Σαρακήνικου και της υπόλοιπης Γαύδου δεν θα περάσει.

τους μόνιμους κατοίκους και τους παραθεριστές να αντιταχθούν στην εμπορευματοποίηση των κατασκηνωτικών πρακτικών».

Γράψτε το σχόλιο σας