Μετά από μια μακροσκελή εκστρατεία teaser, η Skoda έκανε τα αποκαλυπτήρια του ανανεωμένου Superb το οποίο, π΄λην των σχεδιαστικών και εξοπλιστικών αναβαθμίσεων,  υποδέχεται στην γκάμα του και μια plug-in υβριδική έκδοση η οποία το καθιστά αυτοδικαίως το πρώτο αντίστοιχης τεχνολογίας μοντέλο της γκάμας της Skoda.

Πριν ωστόσο ασχοληθούμε με τους αθέατους νεολογισμούς του νέου Superb, σε οπτικό επίπεδο η ναυαρχίδα της Skoda, έχει ακολουθήσει την συνήθη εξελικτική λογική της φίρμας. Η όψη του χαρακτηρίζεται από τα ανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας matrix-LED τα οποία αποτελούν πρωτιά για το εξοπλιστικό παλμαρέ της Skoda. Tα ελαφρώς στενότερα φωτιστικά σώματα πλαισιώνουν την ελαφρώς φαρδύτερη και πιο επιβλητική σχεδιαστικά γρίλια.

Στο πίσω τμήμα οι αλλαγές είναι πιο διακριτές καθώς σύμφωνα με τις νέες συνήθειες της Skoda, το λογότυπο της φίρμας έχει αντικατασταθεί από το όνομά της ολογράφως όπως συμβαίνει και στα πρόσφατα Kamiq και Scala. Τα LED φωτιστικά σώματα έχουν ελαφρώς τροποποιημένα γραφικά ενώ στη λίστα εξοπλισμού του βρίσκουν χώρο και οι χαρακτηριστικοί δυναμικοί δείκτες αλλαγής πορείας.

Παράλληλα η χαρακτηριστική κάθετος από χρώμιο που έχει προστεθεί χωρίζοντας το πίσω τμήμα σε δύο μέρη, συντείνει στην αίσθηση ενός φαρδύτερου αυτοκινήτου αν και η διάσταση του πλάτους έχει παραμείνει ίδια. Αντιθέτως το μήκος έχει αυξηθεί οριακά κατά 0,8 εκατοστό στην περίπτωση της τετράθυρης έκδοσης και κατά 0,6 εκ. σε αυτή της πρακτικής wagon λόγω του ανασχεδιασμένου μπροστινού προφυλακτήρα.

Την αισθητική ανανέωση συμπληρώνει η διεύρυνση των χρωματικών επιλογών τόσο εκτός όσο και εντός ενώ  έχει αυξηθεί και ο κατάλογος των gadgets που η Skoda επιγράφει ως Simply Clever.

Στις λεπτομέρειες του εσωτερικού ξεχωρίζουν επίσης οι προσθήκες περισσότερων στοιχείων από χρώμιο αλλά και ο φωτισμός που έχει προστεθεί στους αποθηκευτικούς χώρους κάτω από τα καθίσματα.

Σε επίπεδο κινητήρων, το ανανεωμένο Superb θα διατεθεί με 2+1 επιλογές βενζίνης και ισάριθμές diesel εκδόσεις. Εφαλτήριο για την γκάμα βενζίνης αποτελεί ο 1.5 TSI με απόδοση 150 ίππων σε συνδυασμό με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων ή κατ΄επιλογή με το αυτόματο διπλού συμπλέκτη. Τη σκυτάλη παίρνει ο δίλιτρος TSI σε δύο εκδοχές ισχύος 190 και 272 ίππων ο οποίος συνδυάζεται αποκλειστικά με το DSG κιβώτιο προσφέροντας παράλληλα τη δυνατότητα επιλογής τετρακίνησης.

Οι επιλογές πετρελαίου ξεκινούν από τον γνώριμο TDI των 1,6 λίτρων ο οποίος αποδίδει 120 ίππους και συνδυάζεται επίσης κατ΄αποκλειστικότητα με το κιβώτιο DSG. Ψηλότερα στην γκάμα βρίσκεται ο TDI Evo των 2,0 λίτρων με ισχύ 150 ίππους σε συνδυασμό με μηχανικό ή αυτόματο κιβώτιο ενώ η ισχυρότερη εκδοχή του με ισχύ 190 ίππους θα διατεθεί αποκλειστικά με το κιβώτιο DSG και προαιρετικά με τετρακίνηση.

Η σημαντικότερη ωστόσο προσθήκη στην γκάμα του Superb αφορά την plug-in υβριδική έκδοση η οποία αποτελεί πρωτιά για την Skoda και συνδυάζει τη λειτουργία ενός βενζινοκινητήρα TSI 1,4 λίτρων με ηλεκτρικό μοτέρ σε μια έκδοση που προσφέρει συνδυαστική ισχύ 218 ίππων.

Το σύνολο συμπληρώνουν οι μπαταρίες ιόντων λιθίου 13 KWh οι οποίες δίνουν τη δυνατότητα στο τσεχικό μοντέλο να διανύσει 55 χλμ. βασιζόμενο αποκλειστικά στην ενέργειά τους ενώ, ξεκάθαρη προδιαγράφεται η συμβολή τους στην αποδοτικότητα της έκδοσης αν και προς το παρόν η Skoda δεν δημοσιοποιεί τα αντίστοιχα στοιχεία παρά μόνο ότι η συνολική αυτονομία του μοντέλου στην plug-in έκδοση διαμορφώνεται σε 850 χλμ.

Με δεδομένο ωστόσο ότι οι μπαταρίες στην plug-in έκδοση τοποθετούνται κάτω από το πάτωμα του πορτ μπαγκάζ ο όγκος του μειώνεται από 625 σε 485 λίτρα στην περίπτωση της τετράθυρης έκδοσης και από 660 σε 510 σε αυτή της SW έκδοσης.

Όπως συμβαίνει με την πλειονότητα των αντίστοιχης τεχνολογίας εκδόσεων το Superb iV όπως ονομάζεται η plug-in υβριδική παραλλαγή του διαθέτει ηχογεννήτρια η οποία φροντίζει να προειδοποιεί τους ευάλωτους χρήστες του οδικού δικτύου για την παρουσία του όταν βρίσκεται σε ηλεκτρική λειτουργία.

Αξίζει να σημειωθεί ότι πλην των παραπάνω το Superb προσθέτει και δύο νέα συστήματα υποβοήθησης στον εξοπλισμό του τα οποία υπόσχονται αφενός να διευκολύνουν κατά τους ελιγμούς με ρυμουλκούμενο αλλά και την στάθμευση χάρη στην παρουσία τεσσάρων καμερών που προσφέρουν περιμετρική θέαση 360 γύρω από το αυτοκίνητο. Επίσης το σύστημα infotainment υποστηρίζει πλέον αυτόματες αναβαθμίσεις.

Οι συμβατικές εκδόσεις του Superb αναμένεται να είναι διαθέσιμες αργότερα μέσα στην χρονιά προηγούμενες κατά τι της plug-in υβριδικής. Στην Ελλάδα το λανσάρισμα του μοντέλου αναμένεται το 2020.

Γράψτε το σχόλιο σας