H μετάβαση από την εποχή της παντοδυναμίας κινητήρων εσωτερικής καύσης στην ηλεκτροκίνηση και στις χαμηλότερες εκπομπές ρύπων σε συνδυασμό με την πολιτική και την οικονομική ρευστότητα σε διάφορα σημεία του πλανήτη αποδεικνύεται ιδιαιτέρως δαπανηρή για τις αυτοκινητοβιομηχανίες με τον όμιλο BMW να μην αποτελεί εξαίρεση, επιδιώκοντας να υλοποιήσει την ηλεκτρική στροφή με τη συνδρομή ενός φιλόδοξου σχεδίου περικοπής κόστους που θα επιχειρήσει να αντισταθμίσει τις συνέπειες των προκλήσεων που αντιμετώπισε κατά το 2018 και των αρνητικών προβλέψεων για το 2019.

Αναλυτικότερα, όπως ανακοίνωσε η BMW το 2018 υπήρξε «έτος-πρόκληση» καθώς παρά την σταθερή, σε σχέση με το 2017, τροχιά των πωλήσεων οχημάτων από τις BMW, MINI και Rolls-Royce οι οποίες συνδυαστικά, ενισχύθηκαν οριακά κατά 1,1% αθροίζοντας σε 2.490.664 μονάδες, οι αυξημένες δαπάνες επενδύσεων λόγω ηλεκτροκίνησης και αυστηρότερων προδιαγραφών εκπομπών ρύπων καθώς και οι προκλήσεις του επιχειρηματικού περιβάλλοντος οδήγησαν στην μείωση των κερδών του ομίλου κατά 17% σε σχέση με το 2017, σε 7,2 δισεκατομμύρια ευρώ.

Ακόμα μεγαλύτερη πρόκληση αναμένεται να αποτελέσει ωστόσο, σύμφωνα με τα στελέχη του ομίλου BMW, το τρέχον έτος καθώς σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του τα προ φόρων κέρδη αναμένεται να μειωθούν πάνω από 10% -έναντι μείωσης 8,1% για το 2018- εν μέσω ενός αβέβαιου επιχειρηματικού περιβάλλοντος, εξίσου αβέβαιων εξελίξεων στη διεθνή σκηνή καθώς και των συνεχώς αυξανόμενων απαιτήσεων αναφορικά με τις νέες φιλικότερες προς το περιβάλλον τεχνολογίες.

Η BMW ανακοίνωσε επίσης ότι το μέσο περιθώριο κέρδους για κάθε αυτοκίνητό της θα κυμανθεί μεταξύ 6% και 8% φέτος, ενώ, αξίζει να σημειωθεί ότι ο μακροπρόθεσμος στόχος ήταν 8% έως 10%. Το ποσοστό αυτό για το 2018 διαμορφώθηκε σε 7,2%.

«Τα κόστη αυξάνονται συνεχώς σε πολλούς τομείς συμπεριλαμβανομένου αυτού της συμμόρφωσης με τις νέες αυστηρότερες προδιαγραφές για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στο οποίο προστίθενται τα αυξημένα κόστη παραγωγής, οι διακυμάνσεις στις διεθνείς συναλλαγματικές ισοτιμίες και οι τιμές των πρώτων υλών που υπόκεινται σε αυτές τις διακυμάνσεις. Παράλληλα, το συνεχιζόμενο πρόβλημα της διεθνούς διαμάχης εξακολουθεί να αποτελεί πηγή αβεβαιότητας», ανέφερε χαρακτηριστικά ο επικεφαλής του BMW Group, Harald Krueger δίνοντας το στίγμα των ενισχυμένων απαιτήσεων που έχει να αντιμετωπίσει αυτοκινητοβιομηχανία.

Ενδεικτικό είναι ότι η BMW σημειώνει ότι η πρόβλεψη της για περιορισμό των κερδών της κατά 10%+ το 2019 βασίζεται στην υπόθεση ότι οι παγκόσμιες οικονομικές και πολιτικές συνθήκες δεν θα αλλάξουν σημαντικά, προσθέτοντας ότι οποιαδήποτε αλλαγή θα μπορούσε να έχει περαιτέρω αρνητική επίδραση στον επόμενο οικονομικό απολογισμό της.

«Η αυτοκινητοβιομηχανία βιώνει μια περίοδο ραγδαίας αναμόρφωσης. Η αβεβαιότητα που επικρατεί καθιστά ιδιαιτέρως δύσκολο το έργο μιας ασφαλούς πρόβλεψης. Ανάλογα με τη διαμόρφωση των συνθηκών, οι προβλέψεις μας μπορεί να αλλάξουν καθώς υπόκεινται σε επιπλέον κινδύνους όπως φερ΄ειπείν τον κίνδυνο Brexit χωρίς συμφωνία αλλά και τις εξελίξεις που αφορούν τη διεθνή εμπορική πολιτική», δήλωσε χαρακτηριστικά ο οικονομικός διευθυντής του ομίλου, Nikolas Peter.

Οι ανακοινώσεις της BMW προστίθενται σε πολλές άλλες αντίστοιχες καθώς όλοι οι μεγάλοι όμιλοι αυτοκινητοβιομηχανιών έχουν μέχρι στιγμής προβεί σε αρνητική αναθεώρηση των κερδών τους για το 2019 εν μέσω της στασιμότητας των πωλήσεων σε Ευρώπη και ΗΠΑ, των μειούμενων πωλήσεων σε Κίνα, των αυστηρότερων προδιαγραφών για τις εκπομπές ρύπων που έχουν αυξήσει κατακόρυφα τα κόστη αλλά και την αύξηση στις τιμές των πρώτων υλών που παρατηρούνται λόγω του εύθραυστου σκηνικού σε παγκόσμιο επίπεδο.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα ο εμπορικός πόλεμος που ξεκίνησε από τον D. Trump και απειλεί το παγκοσμιοποιημένο μοντέλο στο οποίο χρόνια επένδυαν οι αυτοκινητοβιομηχανίες προκειμένου να μειώσουν τα κόστη τους.

Με φόντο τις παραπάνω συνθήκες η BMW εκπόνησε σχέδιο αναδιάρθρωσης με την συμβολή του οποίου θα επιχειρήσει να προωθήσει την δαπανηρή μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση αλλά και την αυτόνομη οδήγηση.

Το σχέδιο προβλέπει την εξοικονόμηση 12 δισεκατομμυρίων ευρώ από το 2019 έως το τέλος του 2022 και αρχικώς εστιάζει στην απλοποίηση και στην ενίσχυση της αποδοτικότητας του τρόπου με τον οποίο εξελίσσονται τα νέα μοντέλα, με την συνδρομή των νέων τεχνολογιών.

Αναλυτικότερα όπως ανακοινώθηκε θα αξιοποιηθούν εκτεταμένα ψηφιακές προσομοιώσεις και διαδικασίες στη σχεδίαση και την εξέλιξη νέων μοντέλων μέθοδος η οποία εκτιμάται ότι θα απαλλάξει σε μεγάλο βαθμό τους Βαυαρούς από την δαπανηρή κατασκευή πρωτοτύπων, αλλά και θα συμβάλλει στην μείωση του χρόνου εξέλιξης νέων μοντέλων κατά το ένα τρίτο.

Παράλληλα, οι αφίξεις νέων μοντέλων όπως η BMW X7 και κυρίως η νέα Σειρά 3 αναμένεται να συμβάλλουν σημαντικά στην τόνωση του συνολικού όγκου των πωλήσεων για το 2019 και παρά τα σημάδια στασιμότητας που εμφανίζει η ευρωπαϊκή αγορά το τελευταίο εξάμηνο και τα οποία έχουν τις ανάλογες συνέπειες και στις πωλήσεις του βαυαρού κατασκευαστή που ξεκίνησε το 2019 καταγράφοντας μείωση 2% στις πωλήσεις του.

Γράψτε το σχόλιό σας

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο