Μετά από μια μακροχρόνια εκστρατεία teasers, η ιαπωνική φίρμα έκανε όπως είχε υποσχεθεί, τα αποκαλυπτήρια της νέας γενιάς του μικρομεσαίου της μοντέλου στην έκθεση του Los Angeles, απ’ όπου το Mazda3, συστήνεται σε πεντάθυρες hatchback και τετράθυρες εκδόσεις, προβάλλοντας σημαντικές βελτιώσεις σε κάθε πτυχή του και με αδιαφιλονίκητο πρωταγωνιστή τους κινητήρες νέας τεχνολογίας SkyActiv-X για τις προδιαγραφές των οποίων ωστόσο η Mazda επιφυλάσσεται για το κοντινό μέλλον.


Ξεκινώντας από τη σχεδίαση, το Mazda3 μένει πιστό στο καλοσμιλεμένο πρωτότυπο Kai το οποίο ανέλαβε να το συστήσει από την έκθεση του Τόκυο το 2017, προτάσσοντας ως κυρίαρχο, το στοιχείο του δυναμισμού το οποίο συνοψίζει καλύτερα η πεντάθυρη έκδοση, η οποία επενδύει στην αντίθεση ενός μεγάλου μήκους καπό και στην ιδιαιτέρως στιβαρή χάραξη της τρίτης κολώνας, στοιχειοθετώντας το επιχείρημα μιας επιβλητικής εικόνας.

Με μήκος 4,459 μέτρα η πεντάθυρη έκδοση του Mazda3, έχει οριακά μικρότερο εκτόπισμα από την προηγούμενη αντίστοιχη έκδοση. Διαθέτοντας ωστόσο μεγαλύτερο μεταξόνιο το οποίο διαμορφώνεται σε 2,725 μέτρα, δηλαδή κατά περίπου 10,0 εκατοστά μεγαλύτερο μεταξόνιο από το bestseller της κατηγορίας, VW Golf, υπόσχεται, συνεπικουρούμενης της νέας και πιο αποδοτική διάταξη απόρροια της νέας αρχιτεκτονικής όπου βασίζεται, το Mazda3 υπόσχεται ενισχυμένη ευρυχωρία και περισσότερη άνεση κυρίως για τους επιβάτες του πίσω καθίσματος.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, αναλόγως την αγορά διάθεσης, το Mazda3 θα είναι διαθέσιμο και σε τετρακίνητες εκδόσεις ενώ διαφοροποιήσεις έχουν πραγματοποιηθεί και στην ανάρτηση η οποία εξακολουθεί να αποτελείται από γόνατα MacPherson στον μπροστινό άξονα, ωστόσο αντικαθιστά τη διάταξη πολλαπλών συνδέσμων στον πίσω άξονα με μια απλούστερη διάταξη που αξιοποιεί αντιστρεπτικές ράβδους.

Σε ό,τι αφορά τους κινητήρες, αναλόγως και πάλι την γεωγραφικό μήκος και πλάτος όπου θα πωλείται, το Mazda3 θα είναι διαθέσιμο με βελτιωμένους κινητήρες βενζίνης SkyActiv-G 1,5 και 2,0 λίτρων οι οποίοι έχουν αναβαθμιστεί ως προς την αποδοτικότητά τους και την ομαλότητα της λειτουργίας τους. Την γκάμα θα συμπληρώσει το diesel μοτέρ SkyActiv-D 1,8 λίτρων με πιεζοηλεκτρικά μπεκ ψεκασμού για πιο γραμμική απόδοση και μειωμένο θόρυβο.

Σε δεύτερο χρόνο στην γκάμα του Mazda3 θα συμπεριληφθούν οι νέας τεχνολογίας, αποδοτικότεροι και ισχυρότεροι κινητήρες βενζίνης SkyActiv-X για τους οποίους αν και προς το παρόν οι Ιάπωνες δεν δημοσιοποιούν προδιαγραφές, όπως έχουν ήδη ανακοινώσει αξιοποιούν ένα καινοτόμο σύστημα ανάφλεξης το οποίο ονομάζεται Spark Controlled Compression Ignition (SPCCI), όπου το μείγμα βενζίνης/αέρα αναφλέγεται μέσα στον κύλινδρο με τη συμπίεση, χωρίς τη χρήση μπουζί.

Το συγκεκριμένο σύστημα υπόσχεται να παράγει 10%-30% περισσότερη ροπή σε σχέση με τους SkyActiv-G, με την κατανάλωση να μειώνεται κατά 20%-30%, όπως και οι εκπεμπόμενοι ρύποι.

Εξίσου σημαντικές με τα παραπάνω είναι και οι αλλαγές που έχουν συντελεστεί στο εσωτερικό, με το Mazda3 να εναρμονίζεται με τις σύγχρονες απαιτήσεις αισθητικής και τεχνολογίας.

Η Mazda επέλεξε μια λιτή προσέγγιση σε ό,τι αφορά τη σχεδίαση του ταμπλό η οποία διασπάται σοφά από μια λωρίδα ματ διαφορετικού χρώματος ματ υλικού που διατρέχει το ταμπλό χωρίς να διακόπτεται από την παρουσία αεραγωγών που τοποθετούνται χαμηλότερα, και επεκτείνεται στις πόρτες δημιουργώντας μια χαριτωμένη αντίθεση και μια παιχνιδιάρικη φόρμα.

Στην κορυφή του ταμπλό τοποθετείται μια μεγαλύτερη (8,8 ίντσες) οθόνης αφής η οποία φιλοξενεί τις λειτουργίες του infotainment οι λειτουργίες του οποίου είναι επίσης διαχειρίσιμες μέσω του περιστροφικού επιλογέα που βρίσκεται πίσω από το μοχλό του κιβωτίου για το οποίο παρεμπιπτόντως, οι μελλοντικοί ιδιοκτήτες θα έχουν να επιλέξουν ανάμεσα σε μηχανικό έξι σχέσεων και αυτόματο.

Παράλληλα, σημαντικές είναι οι βελτιώσεις σε επίπεδο εργονομίας καθώς τα καθίσματα όσο και η κολώνα του τιμονιού προσφέρουν τη δυνατότητα περισσότερων ρυθμίσεων, ενώ για τους ίδιους ακριβώς λόγους ο επιλογέας ταχυτήτων έχει μετακινηθεί πιο μπροστά.

Σημαντικές αναβαθμίσεις σε σχέση με την προηγούμενη γενιά του μοντέλου υπόσχεται και ο εξοπλισμός του σε συστήματα άνεσης, ασφάλειας και υποβοήθησης καθώς στο εξοπλιστικό παλμαρέ του ιαπωνικού μικρομεσαίου μοντέλου, περιλαμβάνεται σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης το οποίο μπορεί να αναλάβει την επιτάχυνση, το φρενάρισμα και το σύστημα διεύθυνσης σε συνθήκες έντονης κυκλοφορίας.

Παράλληλα διαθέτει ένα νέο σύστημα επιτήρησης οδηγού το οποίο αξιοποιεί κάμερες υπέρυθρης και LED τεχνολογίας προκειμένου να ανιχνεύει την κόπωση και τις κινήσεις του οδηγού, λειτουργώντας επικουρικά στην αποτροπή ατυχημάτων.

Γράψτε το σχόλιό σας