Φωτογραφίες: Αutomedia

Η νέα γενιά του ιαπωνικού μικρομεσαίου μοντέλου δίνει το στίγμα της καθώς πραγματοποιεί τα τελευταία χιλιόμετρα εξέλιξης, εν όψει της επίσημης πρεμιέρας της η οποία, όπως έχει ήδη ανακοινωθεί, θα λάβει χώρα στην έκθεση του Los Angeles στα τέλη Νοεμβρίου.

Αν και το καμουφλάζ εξακολουθεί να καλύπτει το σύνολο των επιφανειών του, οι επιρροές του από το Kai Concept το οποίο ανέλαβε να το προαναγγείλει πέρυσι από την έκθεση του Τόκυο, είναι παραπάνω από σαφείς και αποτυπώνουν την τελευταία και ενδιαφέρουσα εξέλιξη του σχεδιαστικού κώδικά Kodo.

Στα χαρακτηριστικά στοιχεία της νέας σχεδίασης, ξεχωρίζει η στιβαρή χάραξη της τρίτης κολώνας και η αντίστοιχη προσέγγιση στο εξίσου φαρδύ πίσω τμήμα που στενεύει προς τα πάνω, και σε συνδυασμό με την έντονη κλίση της γυάλινης επιφάνειας προσδίδει χαρακτήρα, συντείνοντας στην εντύπωση δυναμισμού.

Την ίδια άλλωστε εντύπωση δημιουργεί το μακρύ καπό που συνδυαστικά με την κάθετη χαρακτηριστική γρίλια και την σχεδίαση της πρώτης κολώνας δημιουργούν τις προϋποθέσεις για ένα αναντίρρητα σπορ παρουσιαστικό.

Όπως και να έχει με την εξωτερική του εμφάνιση, τα σημαντικότερα νέα στην περίπτωση του Mazda3 προέρχονται από την αθέατη πλευρά του, όπου θα βρεθεί μια νέα αρχιτεκτονική η οποία αναμένεται να βελτιώσει σημαντικά τα επίπεδα ευρυχωρίας, επιτρέποντας μια αποδοτικότερη διάταξη.

Επίσης, αξίζει να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με τις συστάσεις, η νέα αρχιτεκτονική θα επιτρέψει μια σπορ προσανατολισμού χαμηλή θέση οδήγησης σε αρμονία με τα δυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου.

Το κυριότερο ωστόσο στοιχείο που συνοδεύει το Mazda3 από πλευράς τεχνολογικού νεολογισμού είναι ότι θα επωμιστεί το βάρος των συστάσεων για τους νέας τεχνολογίας κινητήρες Skyactiv-X οι οποίοι εφοδιάζονται με ένα καινοτόμο σύστημα ανάφλεξης μέσω συμπίεσης και χαρακτηριστικά που θα μειώσουν τις απαιτήσεις κατανάλωσης καυσίμου κατά 20%-30%, αυξάνοντας παράλληλα τη διαθέσιμη ροπή κατά 20%.

Αν και επί του παρόντος η Mazda, δεν δημοσιοποιεί τις προδιαγραφές των κινητήρων, αξίζει να σημειωθεί ότι τα δοκιμαστικά πρωτότυπα που ανέλαβαν να δώσουν μια γεύση από την νέα γενιά μηχανικών συνόλων εφοδιάζονταν με τετρακύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο σύνολο με ψυχόμενο υπερσυμπιεστή καυσαερίων και ηλεκτρικά ελεγχόμενο σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων σε συνδυασμό με κιβώτιο έξι σχέσεων μηχανικό ή αυτόματο.

Επίσης αξίζει να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με τις διαθέσιμες πληροφορίες, το Mazda3 αναμένεται να εμφανιστεί , στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού σε πεντάθυρη hatchback αλλά και σε τετράθυρη έκδοση με κινητήρες βενζίνης 2,0 και 2,5 λίτρων. Σε ό,τι αφορά την ευρωπαϊκή εκδοχή του, την γκάμα αναμένεται να πλαισιώσουν μικρότερου κυβισμού κινητήρες σε συνδυασμό με κάποιου είδους ηλεκτρική επικούρηση προκειμένου το Mazda3 να πληροί τις αυστηρότερες προδιαγραφές που επιβάλλει το πρωτόκολλο WLTP.