Η γερμανική φίρμα ξεκίνησε τις παραδόσεις των GLC F-Cell, του πρώτου και μοναδικού αυτοκινήτου που συνδυάζει την plug-in υβριδική τεχνολογία με υδρογόνο, αποτελώντας ένα απτό και πλήρως λειτουργικό αποτέλεσμα της 30χρονης ενασχόλησης της Mercedes-Benz με την τεχνολογία κυψελών καυσίμου.

Αν και είναι σαφές ότι η GLC F-Cell θα κατασκευαστεί σε περιορισμένους αριθμούς καθώς, σύμφωνα με τις συστάσεις, θα διατεθεί σε «επιλεγμένους πελάτες» και υπό την ισχύ ενός πολύ συγκεκριμένου προγράμματος χρονομίσθωσης υπό την εποπτεία της Mercedes-Benz, αυτό δεν αναιρεί το γεγονός της μοναδικότητας της ως υδρογονοκίνητου plug-in υβριδικού μοντέλου, η οποία και αναμένεται να αποφέρει χρήσιμα συμπεράσματα στη γερμανική φίρμα για την περαιτέρω εξέλιξη της τεχνολογίας κυψελών καυσίμου και εν γένει της εξέλιξης εναλλακτικών τεχνολογιών.

Ακριβώς λόγω της ιδιαιτερότητας του υδρογόνου, η διάθεσή της θα περιοριστεί σε συγκεκριμένες γερμανικές πόλεις μεταξύ των οποίων η Φρανκφούρτη, το Βερολίνο, το Μόναχο, η Κολωνία και το Ντίσελντορφ που διαθέτουν την απαιτούμενη υποδομή για τον ανεφοδιασμό σε υδρογόνο.

Σε ό,τι αφορά τα χαρακτηριστικά της συγκεκριμένης έκδοσης αξίζει να σημειωθεί ότι το καινοτόμο σύνολο με το οποίο εξοπλίζεται, αντικαθιστά τον κινητήρα εσωτερικής καύσης με ηλεκτρικό μοτέρ το οποίο καλύπτει τις ενεργειακές του ανάγκες με την συνδρομή της τεχνολογίας κυψελών καυσίμου ενώ το σύνολο συμπληρώνεται από την παρουσία μπαταρίας ιόντων λιθίου 13,5 kWh η οποία λειτουργεί επικουρικά στις ανάγκες αυτονομίας προσφέροντας επιπλέον 51 χλμ. κίνησης.

Το κύριο καύσιμο που είναι το υδρογόνο αποθηκεύεται σε δύο ανθρακονημάτινες δεξαμενές βάρους 4,4 κιλών που τοποθετούνται στο τούνελ μετάδοσης και κάτω από τα πίσω καθίσματα και εξασφαλίζουν αυτονομία 478 χλμ.

Σε ό,τι αφορά την ισχύ το ηλεκτρικό μοτέρ αποδίδει 211 ίππους και 365 Nm ροπής, ενώ σε επίπεδο πρακτικότητας αξίζει να σημειωθεί ότι η υδρογονοκίνητη GLC δεν διαφέρει από την μέχρι σήμερα γνωστή plug-in υβριδική έκδοση του μοντέλου.

Ο τρόπος λειτουργίας του μηχανικού συνόλου μπορεί να προσδιοριστεί από τον οδηγό με την επιλογή τεσσάρων προγραμμάτων: το Hybrid είναι το πρόγραμμα κανονικής λειτουργίας το οποίο επιλέγει αυτομάτως την πηγή ενέργειας, το F-Cell όπου τον πρώτο λόγο έχει η τεχνολογία κυψελών καυσίμου, το Battery όπου η ενέργεια στον κινητήρα παρέχεται από τις συστοιχίες ιόντων λιθίου και το Charge όπου η έμφαση δίνεται στην επαναφόρτιση των μπαταριών από τις κυψέλες καυσίμου.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η κατανάλωση υδρογόνου, διαμορφώνεται σε 1 κιλό/100 χλμ. ενώ, η αναπλήρωση της ενέργειας των μπαταριών ιόντων λιθίου μπορεί να πραγματοποιηθεί εξίσου με φόρτιση σε πρίζα η οποία σύμφωνα με τις συστάσεις απαιτεί 1,5 ώρα για το 90%.