Παρασκευή 19 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Volvo και Baidu συμπράττουν για την εξέλιξη αυτόνομων αυτοκινήτων

Volvo και Baidu συμπράττουν για την εξέλιξη αυτόνομων αυτοκινήτων

Μετά την Uber η Volvo υπογράφει συμφωνία συνεργασίας με την κινεζική η Baidu για την εξέλιξη αυτοκινήτων αυτόνομης οδήγησης, κάνοντας ένα σημαντικό άνοιγμα προς την μελλοντική αγορά ρομποτικών ταξί στην Κίνα όπου η Baidu αναμένεται να διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο.

Η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία και ο κινεζικός διαδικτυακός κολοσσός Baidu κατέληξαν σε συμφωνία για την από κοινού εξέλιξη αυτοκινήτων με συστήματα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 4, τα οποία θα κατασκευάζονται στην Κίνα με στόχο την αγορά ρομποτικών υπηρεσιών μετακίνησης.

Η συμφωνία ανακοινώθηκε σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στην Κίνα ενώ επί του παρόντος δεν έχουν δημοσιοποιηθεί οι οικονομικές λεπτομέρειες που τη συνοδεύουν.

Ανεξαρτήτως των λεπτομερειών της νέας αυτής συμφωνίας, γεγονός είναι ότι αποτελεί, ένα ακόμα βήμα της Volvo για την καθιέρωσή της ως μεγάλου παίκτη στην αγορά των ρομποτικών ταξί. Ενδεικτικό της στόχευσης της σουηδικής φίρμας στο συγκεκριμένο τομέα είναι ότι ήδη από το 2017 έχει συνάψει συμφωνία με την Uber για την παροχή 24.000 XC90 με στόχο την αξιοποίησή τους στον αυτόνομο στόλο της.

Εξίσου ενδεικτική είναι και η δήλωση του επικεφαλής της Volvo, Hakan Samuelsson o οποίος με αφορμή τη νέα συμφωνία τόνισε: «Κάναμε ένα ακόμα βήμα, αποδεικνύοντας τη σοβαρότητα με την οποία αντιμετωπίζουμε την κατηγορία των ρομποτικών ταξί. Αν και δεν σκοπεύουμε να δραστηριοποιηθούμε με τη διαχείριση, θα είμαστε παρόντες ως προμηθευτές οχημάτων τα οποία θα είναι συμβατά με το λογισμικό όλων των εταιρειών διαχείρισης».

Σε τεχνολογικό επίπεδο η συμφωνία συνεπάγεται ότι τα μοντέλα της Volvo θα προσαρμοστούν προκειμένου να είναι συμβατά με την αυτόνομη πλατφόρμα λογισμικού αυτόνομης οδήγησης Apollo την οποία έχει εξελίξει η Baidu και από το 2017 διαθέτει σε τρίτους έχοντας ήδη συμφωνίες με την BMW και την Ford με στόχο, αρχικά, τις δοκιμές αυτόνομων οχημάτων στην Κίνα.

Σε ό,τι αφορά τη νέα συνεργασία με τη σουηδική φίρμα, αξίζει να σημειωθεί επίσης, ότι σύμφωνα με προηγούμενες δηλώσεις του Hakan Samuelsson, η Volvo εκτιμά ότί το 1/3 των πωλήσεών της σε παγκόσμιο επίπεδο έως το 2025 θα αφορούν οχήματα αυτόνομης οδήγησης εκ των οποίων ένα ικανό ποσοστό θα προέρχεται από τις υπηρεσίες ρομποτικών ταξί.

«Θα πρόκειται για οχήματα που θα είναι συμβατά με προϊόντα λογισμικού που θα προέρχονται από τους μεγάλους παίκτες του τομέα», είχε αναφέρει ο επικεφαλής της Volvo, εκφράζοντας την πεποίθηση του ότι αυτός ο μεγάλος παίκτης για την αγορά της Κίνας θα είναι η Baidu, ενώ για τις ΗΠΑ η Uber και αφήνοντας να εννοηθεί ότι θα υπάρξουν και άλλες αντίστοιχες συνεργασίες στο μέλλον.

Η συνεργασία Volvo-Baidu αναμένεται να αποδώσει καρπούς με το πρώτο αυτόνομο Volvo με λογισμικό αυτόνομης οδήγησης της κινεζικής φίρμας να αφικνείται «λίγο μετά το 2020», ωστόσο απομένει να αποφασιστεί ποιο μοντέλο θα είναι αυτό και κατά πόσο θα βασιστεί στην δεύτερης γενιάς μεταβλητή αρχιτεκτονική των Σουηδών (SPA2) ή στην τρέχουσα εκδοχή της πλατφόρμας CMA η οποία φιλοξενεί compact οχήματα όπως το XC40.

Επικρατέστερη εκδοχή ωστόσο είναι να αξιοποιηθεί η πλατφόρμα SPA2, καθώς η σουηδική φίρμα έχει ήδη ανακοινώσει ότι το 2021 θα προσφέρει με βάση τη συγκεκριμένη αρχιτεκτονική το πρώτο όχημά της με συστήματα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 4 και το οποίο όπως είναι ήδη γνωστό θα πάρει την μορφή της τρίτης γενιάς του XC90.

Όπως και να έχει με την τελική επιλογή, αξίζει να σημειωθεί ότι αμφότερες οι αρχιτεκτονικές της Volvo μπορούν να υποστηρίξουν αμιγώς ηλεκτροκίνητα σύνολα ενώ ήδη υπάρχει η απαιτούμενη υποδομή για την κατασκευή τους στην Κίνα.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις αναλυτών η αγορά των ρομποτικών ταξί, θα είναι αυτή που θα ηγηθεί των εξελίξεων στον τομέα της αυτόνομης οδήγησης για την οποία οι αυτοκινητοβιομηχανίες αναμένεται να επενδύσουν από 18 έως 27 εκατομμύρια ευρώ μεταξύ 2017 και 2022.

Η δε μεγαλύτερη αγορά για τα αυτόνομα οχήματα αναμένεται να είναι η Κίνα καθώς σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Volvo έως το 2040 η κινεζική αγορά θα μετράει 14,5 εκατομμύρια αυτόνομα οχήματα τη στιγμή που ο παγκόσμιος όγκος πωλήσεων αυτόνομων οχημάτων κατά την ίδια περίοδο θα ανέρχεται σε 33 εκατομμύρια μονάδες.

Sports in

Γιατί δεν παίζουν στην Αγγλία ο Μασούρας και ο Ντόη

Ο Ολυμπιακός θα κοντραριστεί με την Άστον Βίλα στις 2 Μαϊου χωρίς τους δύο ποδοσφαιριστές του.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 19 Απριλίου 2024