Σάββατο 20 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Ο κόσμος του Παναθηναϊκού ξέρει να κάνει έδρα το ΟΑΚΑ

Ο κόσμος του Παναθηναϊκού ξέρει να κάνει έδρα το ΟΑΚΑ

Οι φίλοι του «τριφυλλιού» έχουν μετατρέψει το αχανές Ολυμπιακό Στάδιο σε μία ζεστή έδρα κι ακόμα δεν ήρθαν τα καλύτερα. Αύξηση 21, στα εισιτήρια συγκριτικά με την περασμένη σεζόν.

Η πλειονότητα των οπαδών του Παναθηναϊκού δεν είδε με καλό μάτι την μετακόμιση στο ΟΑΚΑ.

Έχει λογική να προτιμάει κάποιος τη Λεωφόρο. Εκτός του ότι είναι η φυσική έδρα της ομάδας, όλοι είχαν στο πίσω μέρος του μυαλού τους το καλοκαίρι, ότι το «κλουβί» θα παίξει καθοριστικό ρόλο στην πορεία της ομάδας, επειδή αυτή «είναι» αδύναμη. «Στη Λεωφόρο ο αντίπαλος σε φοβάται περισσότερο. Το ΟΑΚΑ επειδή είναι κρύο γήπεδο, δεν θα βοηθήσει». Σκέψεις που δεδομένα τις έκαναν, αν όχι όλοι, οι περισσότεροι οπαδοί του Παναθηναϊκού πριν αρχίσει το πρωτάθλημα (κι εμείς εδώ είχαμε επισημάνει ότι θα είναι πλήγμα). Για την ακρίβεια όταν με τη διαμάχη των Γιαννακόπουλου, Αλαφούζου, αναγκάστηκε η ομάδα να μετακομίσει στο ΟΑΚΑ.

Έλα, όμως, που αποδείχθηκε στον αγωνιστικό χώρο ότι το γκρουπ του Γιώργου Δώνη, μόνο αδύναμο δεν είναι. Κι όταν έχεις καλή ομάδα και ο κόσμος γουστάρει να την βλέπει, τότε έρχονται τα αρνητικά της Λεωφόρου στο προσκήνιο. Το μεγαλύτερο φυσικά είναι η χωρητικότητά της. Με 16.500 μάξιμουμ θεατές, ναι μεν, γίνεται μία καυτή έδρα, αλλά στο ΟΑΚΑ έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν το «τριφύλλι» δεκάδες χιλιάδες περισσότεροι άνθρωποι. Δεν χρειάζεται να αναφέρουν ότι δεν είναι λειτουργικό και ασφαλές γήπεδο, όπως το Ολυμπιακό Στάδιο, το πάρκινγκ, την κίνηση και πολλά άλλα.

Στεκόμαστε στην προσέλευση και μόνο. Ο κόσμος του Παναθηναϊκού αγκάλιασε τη νέα προσπάθεια. Βλέπει τα νέα παιδιά να δίνουν ό,τι έχουν, βλέπουν ένα καλοδουλεμένο σύνολο και έχουν κάνει ξανά έδρα το ΟΑΚΑ. Για να προλάβουμε φυσικά ορισμένους, όλα είναι θέμα ομάδας. Αν ο Παναθηναϊκός δεν αποδεικνυόταν τόσο δυνατός, όπως δείχνει μέχρι στιγμής, τότε η Λεωφόρος σαφώς και θα ήταν προτιμότερη. Διότι αν, για παράδειγμα, η ομάδα είχε τα αποτελέσματα που έφερε στο αντίστοιχο διάστημα πέρσι, θα έπαιζε με 4.000-5.000 μάξιμουμ στο ΟΑΚΑ.

Σ’ αυτό το σημείο επίσης να αναφέρουμε και το εξής. Το ΟΑΚΑ δεν χρειάζεται αφορισμούς. Όσοι γεννήθηκαν το διάστημα 1965-85, είναι γενιές φιλάθλων που έζησαν και θυμούνται με νοσταλγία τις ποδοσφαιρικές δεκαετίες του ’70, του ’80 και του ’90. Αυτοί που γεννήθηκαν τη δεκαετία του ’70 και ειδικά στα μέσα κι έπειτα νομίζω ότι νιώθουν λίγο διαφορετικά. Δεν έζησαν τις παλιές… ερασιτεχνικές εποχές. Γεύτηκαν, όμως, το ξεκίνημα του επαγγελματικού ποδοσφαίρου. Τη μετάβαση από το παλιό στο πιο σύγχρονο. Ή, αν προτιμάει κάποιος έναν ωραίο συνδυασμό παλιού και νέου. Μόνο που το σύγχρονο δεν ήταν τόσο αδυσώπητο, όπως τώρα. Υπήρχε ρομαντισμός. Αυτοί οι φίλαθλοι-οπαδοί, που συνήθως τους αρέσει να λένε «against modern football», είναι ενδεχομένως οι πιο τυχεροί.

Και για να γίνουμε συγκεκριμένοι, οι οπαδοί του Παναθηναϊκού που είναι 35-55 ετών έχουν ως επί το πλείστον μόνο ευχάριστες στιγμές από το ΟΑΚΑ. Χωρίς υπερβολή, αυτοί έδωσαν ποδοσφαιρική υπόσταση στο Ολυμπιακό Στάδιο. Ειδικά τη δεκαετία του ’80. Να μην σταθούμε στις 70.000+ εισιτηρίων των ντέρμπι. Υπήρχαν ματς με τον Πανιώνιο, τον ΠΑΣ Γιάννινα, τον Ηρακλή του Χατζηπαναγή, που έκοβε ο Παναθηναϊκός 50.000-60.000 εισιτήρια. Ή, παιχνίδι με τον ΟΦΗ που είχε 71.00 εισιτήρια! Τρομερή ατμόσφαιρα στα ντέρμπι, εκπληκτική σε ματς με λιγότερο εμπορικούς αντιπάλους, μαγεία στα ευρωπαϊκά ματς. Οπότε η Λεωφόρος είναι το σπίτι, αλλά μία χαρά βολεύεσαι και στο εξοχικό… Και το πονάς εξίσου όταν έχεις αναμνήσεις.

Για να επιστρέψουμε στο θέμα μας, όταν λειτουργείς με σεβασμό προς τη φανέλα, τον σύλλογο, το ίδιο το ποδόσφαιρο, ο κόσμος θα σε ανταμείψει με τη στήριξή σου. Οι οπαδοί του Παναθηναϊκού διαπίστωσαν όλα τα παραπάνω και το ΟΑΚΑ είναι έδρα. Χωρίς να έχει δοθεί έστω ένα ντέρμπι. Άρα, τα καλύτερα είναι μπροστά.
Ο Παναθηναϊκός πάει τρένο στο ΟΑΚΑ. Έχει το απόλυτο. Στον νέο αιώνα, φέτος κι ακόμα τέσσερις φορές έχει το απόλυτο στην έδρα του στα πρώτα τέσσερα ματς ως γηπεδούχος. Οι δύο ήταν οι σεζόν 2003-04 και 2009-10, που στο τέλος πήρε το νταμπλ, η τρίτη ήταν η περίοδος 2011-12, όπου ο Παναθηναϊκός διεκδίκησε το πρωτάθλημα με τον Σεμπάστιαν Λέτο να κάνει όργια για έναν γύρο και η προηγούμενη πριν τη φετινή ήταν τη σεζόν 2015-16. Τότε, οι «πράσινοι» προσπαθούσαν να βρουν τα πατήματά τους μετά τον αποκλεισμό- σοκ από την Γκαμπάλα.

Ο κόσμος, λοιπόν, έχει αγκαλιάσει την προσπάθεια κι αυτό αποτυπώνεται στα εισιτήρια. Αναφέρουμε μερικά στοιχεία. Πέρσι σε όλο το πρωτάθλημα και με ένα ματς κεκλεισμένων (με τον Λεβαδειακό στο πρώτο εντός), ο Παναθηναϊκός έκοψε συνολικά 97.271 εισιτήρια. Επίδοση που τον κατέταξε τέταρτο στη λίστα πίσω από Ολυμπιακό, ΠΑΟΚ, ΑΕΚ, με μέσο όρο 6.948 εισιτήρια. Φέτος έχει διαθέσει 35.301 εισιτήρια. Μέσος όρος ανά παιχνίδι 8.825 εισιτήρια. Τώρα είναι πέμπτος στη λίστα, πίσω από Ολυμπιακό, ΠΑΟΚ, ΑΕΚ, Άρη, αλλά δεν έχει δώσει κανένα ντέρμπι. Αντίθετα, ο Ολυμπιακός έπαιξε εντός με τον ΠΑΟΚ, οι Θεσσαλονικείς φιλοξένησαν την ΑΕΚ, η Ένωση υποδέχθηκε τους Πειραιώτες και ο Άρης έδωσε την Κυριακή το ματς με τον συμπολίτη του, όπου έκανε sold out. Ο Παναθηναϊκός έχει την ΑΕΚ εντός σε δέκα μέρες και τα άλλα τρία ματς με εμπορικούς αντιπάλους είναι στον δεύτερο γύρο.

Το «τριφύλλι» σε τέσσερα ματς έχει διαθέσει ήδη το 36,2% των εισιτηρίων που έκοψε πέρσι. Επίσης, τα 8.825 εισιτήρια ως μέσος όρος συνιστούν αύξηση 21,2% σε σχέση με τον περσινό μέσο όρο των 6.948. Πάμε στα ματς που έχει δώσει τώρα και τι έκανε πέρσι με τους ίδιους αντιπάλους. Κόντρα στη Λαμία φέτος παραλίγο να κόψει τα διπλάσια εισιτήρια. Και στο γήπεδο παρά τον αριθμό που ανακοινώθηκε ήταν περίπου 10.000 θεατές. Στον αγώνα με τον Λεβαδειακό ο Παναθηναϊκός έκοψε 12.881 εισιτήρια, ενώ πέρσι έγινε το ματς χωρίς κόσμο. Αν πάρουμε ως δεδομένο ότι την ίδια αγωνιστική (4η) πέρσι με τον Απόλλωνα έκοψε 4.391, η διαφορά είναι εμφανής. Με τον ΠΑΣ Γιάννινα (ελέω «Ζορμπά», που… τρομοκράτησε τον κόσμο) διατέθηκαν μόλις 3.810 εισιτήρια. Πέρσι με τον ίδιο αντίπαλο κόπηκαν 10.620. Σε εκείνον τον αγώνα, ωστόσο, είχε σημάνει γενικός ξεσηκωμός λόγω των εξελίξεων με τον Αλαφούζο. Πάμε και στον Πανιώνιο που αποτελεί ένα καλό δείγμα. Φέτος δόθηκαν 12.636 εισιτήρια (Σάββατο με τα καταστήματα ανοιχτά) και πέρσι 8.045 (επίσης νωρίς, αλλά Κυριακή).

Ο Παναθηναϊκός δηλαδή έκοψε περισσότερα από 12.000 εισιτήρια με Λεβαδειακό και Πανιώνιο. Για να γίνει απόλυτα κατανοητή η διαφορά να επισημάνουμε το εξής. Με τον Ολυμπιακό, όπου οι τιμές ήταν υψηλές πέρσι (όπως και με την ΑΕΚ), για να γεμίσει το ταμείο, πουλήθηκαν 13.715 εισιτήρια. Δεν έγινε sold out στη Λεωφόρο. Με την ΑΕΚ κόπηκαν 8.734 εισιτήρια και με τον ΠΑΟΚ διατέθηκαν 8.649. Είναι σίγουρο ότι φέτος όπως πάει η ομάδα, ο αριθμός θα είναι απείρως μεγαλύτερος. Φυσικά δεν συγκρίνεται το ΟΑΚΑ των 65.000 με τη Λεωφόρο των 16.500, αλλά τουλάχιστον στα ματς με μη εμπορικούς αντιπάλους η διαφορά θα είναι σημαντική. Επιπλέον, γεμίζει και το ταμείο.

ΑΝΤΙΠΑΛΟΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ ΠΡΟΗΓ. ΣΕΖΟΝ
Λαμία 5.974 3.505
Λεβαδειακός 12.881 κεκλεισμένων
ΠΑΣ Γιάννινα 3.810 10.620
Πανιώνιος 12.636 8.045
ΣΥΝΟΛΟ 35.301 22.170

Sports in

Περίπατος και τώρα… Σέλτικς για τους Χιτ (112-91, vid)

Οι Μαϊάμι Χιτ επικράτησαν των Σικάγο Μπουλς με 112-91 και εξασφάλισαν το τελευταίο εισιτήριο για τα play off της Ανατολής, όπου θα αντιμετωπίσουν τους Σέλτικς.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 20 Απριλίου 2024