Η Burberry, η κορυφαία βρετανική εταιρεία μόδας, κατέστρεψε τα έτοιμα ρούχα, αξεσουάρ και αρώματα αξίας £ 28,6 εκ πέρυσι για να προστατεύσει το εμπορικό της σήμα από την «κατάπτωση» των στοκατζίδικων. Ούτε δεύτερο χέρι, ούτε δεύτερη ευκαιρία δεν έδωσαν οι υπεύθυνοι του Βρετανικού οίκου και μπορεί κάποιοι να διαρρήγνυαν τα καρό ιμάτια τους και να επέμεναν να μοιραστούν, η διοίκηση όμως αποφάσισε να τα κάνει στάχτη.

Στην συγκεκριμένη περίπτωση δεν μιλάμε για λίγο στοκ, ούτε για πενταροδεκάρες αφού η συνολική αξία των αγαθών που έχει καταστρέψει τα τελευταία πέντε χρόνια, η Burberry, ανέρχεται στα 90 εκατομμύρια αγγλικές λίρες. Ο καπνός βγήκε… λευκός και μάλιστα είναι και φιλικός στο περιβάλλον, αφού έγινε με ειδικούς αποτεφρωτήρες προκείμενου να μην πληγεί το περιβάλλον.

«Η Burberry εφαρμόζει προσεχτικές διαδικασίες για να ελαχιστοποιήσει την ποσότητα των αποθεμάτων που παράγουμε. Σε περιπτώσεις κατά τις οποίες η διάθεση των προϊόντων είναι απαραίτητη, το πράττουμε υπεύθυνα και συνεχίζουμε να αναζητούμε τρόπους μείωσης και επανεκτίμησης των αποβλήτων μας», δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρείας.

Τα τελευταία χρόνια, η Burberry εργάστηκε σκληρά για να κάνει την επωνυμία της αποκλειστική και πάλι, αφού πέρασε μια φάση όταν οι παραχαράκτες «χρησιμοποίησαν το θρυλικό καρό της  Burberry σε ό, τι μπορούσαν», δήλωσε η Maria Malone, κύριος λέκτορας της μόδας στο  Μητροπολιτικό Πανεπιστήμιο του Μάντσεστερ. «Ο λόγος για τον οποίο το κάνουν αυτό είναι ότι η αγορά δεν  κατακλύζεται από εκπτώσεις, δεν θέλουν τα προϊόντα της Burberry να φτάσουν στα χέρια όσων μπορούν να τα πουλήσουν με έκπτωση και να υποτιμήσουν το εμπορικό σήμα»,  δήλωσε η κα Malone. Η καταστροφή ανεπιθύμητων προϊόντων αποτελεί μέρος αυτής της διαδικασίας.

Η Burberry δεν είναι η μόνη εταιρεία που έχει να αντιμετωπίσει ένα πλεόνασμα αποθεμάτων πολυτελείας. Ο εμπορικός όμιλος  Richemont, που κατέχει τα εμπορικά σήματα Cartier και Montblanc, έπρεπε να αγοράσει πίσω ρολόγια αξίας € 480 εκατομμυρίων (£ 430 εκατομμύρια) τα τελευταία δύο χρόνια προκειμένου να κρατήσει ψηλά το φρόνιμα της. Οι αναλυτές λένε ότι ορισμένα τμήματα αυτών των ρολογιών θα ανακυκλωθούν, αλλά πολλά θα πεταχτούν. Όπως καταλαβαίνεται οι υπέρμαχοι περιβαλλοντικοί αγωνιστές είναι θυμωμένοι με τα απόβλητα και της πράξη των εταιρειών. Η Greenpeace δήλωσε πως «Παρά τις υψηλές τιμές τους, η Burberry δεν δείχνει σεβασμό στα δικά της προϊόντα και τη σκληρή δουλειά και τους φυσικούς πόρους που χρησιμοποιούνται για να γίνουν».

Ασφαλώς η Burberry είναι μόνο η κορυφή του παγόβουνου! Όλοι μιλούν για ένα βρώμικο μυστικό στην βιομηχανία της μόδας και φαίνεται πως δεν θα υπάρξει λύση σύντομα. Οι χλιδάτες εταιρείες δεν μπορούν να μειώσουν την παραγωγή έστω και αν υπάρχει κίνδυνος για υπερβολικό απόθεμα. Τον περασμένο Νοέμβριο, η Burberry ανήγγειλε μια ανανέωση που αποσκοπούσε στην «επανενεργοποίηση» των προϊόντων της μέσα στα επόμενα χρόνια. Αυτό δεν σημαίνει ανακύκλωση στα υφάσματα, ούτε μια νέα οικονομική σειρά αλλά το κλείσιμο των καταστημάτων που δεν βρίσκονται σε «στρατηγικές» θέσεις και τη δημιουργία ενός luxury καταστήματος μόνο για πολυτελή δερμάτινα είδη.  Η εταιρεία ανακοίνωσε, πως μόλις τον προηγούμενο χρόνο,  αύξηση των κερδών 5% ! Η μείωση του κόστους αυξάνει τα κέρδη και οι διάσημες καπαρντίνες διεκδικούν την παλιά τους αίγλη και οποιοδήποτε κόστος. Με φωτιά και με μαχαίρι.

Γράψτε το σχόλιό σας

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο