Αν η αρχή αποτελεί το ήμισυ του παντός, τότε η τέταρτη κατά σειρά γενιά της A-Class συνιστά το καλύτερο δυνατό ξεκίνημα για την γκάμα της Mercedes-Benz, την καλύτερη δυνατή απάντηση σε όσους εξακολουθούν να αμφισβητούν την ικανότητα ενός μικρομεσαίου hatchback να υποστηρίξει τον τίτλο του premium και στην προκειμένη περίπτωση την παρουσία του περίφημου «άστρου» στο ρύγχος του.

Η «Baby-Benz» – ένας χαρακτηρισμός που κάποτε περιέγραφε την κάθε άλλο παρά μικρή 190 Ε – όχι μόνο ωρίμασε μέσα από μια διαρκή και επίπονη διαδικασία εξέλιξης, αλλά βελτιώθηκε, τόσο ώστε σήμερα να μιλάμε για την κορυφαία επιλογή στην κατηγορία της.

Υπεραπλούστευση

Το παρουσιαστικό της νέας Α-Class αν μη τι άλλο μαρτυρεί την πρόθεση της γερμανικής φίρμας να αμβλύνει τον άκρως επιθετικό σχεδιαστικό κώδικα που για πρώτη φορά υιοθέτησε η αμέσως προηγούμενη γενιά του αυτοκινήτου.

Ετσι λοιπόν από τις επιφάνειες του αποκλειστικά πεντάθυρου αμαξώματος απουσιάζουν οι έντονες πτυχώσεις, γεγονός που αποδείχθηκε από μόνο του αρκετό ώστε να διαμορφώσει ένα ομοιογενές σύνολο.

Τα στοιχεία εντυπωσιασμού δεν λείπουν, ωστόσο συναντώνται στο μπροστινό και στο πίσω τμήμα, εκεί δηλαδή όπου τον πρώτο λόγο έχουν τα πλήρως ανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα.

Καθοριστικής σημασίας στη διαδικασία «ενηλικίωσης» της νέας A-Class ήταν και η αισθητή αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων. Η προσθήκη 12 εκατοστών στο συνολικό μήκος του αμαξώματος αποτέλεσε μια καλοδεχούμενη πρόκληση για τους σχεδιαστές και τους μηχανικούς της γερμανικής φίρμας.

Μια ευκαιρία που δεν θα μπορούσε να μείνει ανεκμετάλλευτη, δεδομένων των χωροταξικών συμβιβασμών που επέβαλε στο πρόσφατο παρελθόν η «μικρή» Mercedes-Benz και της αυστηρής κριτικής που είχε δεχθεί για τον λόγο αυτόν.

Επιβάτες και αποσκευές «απολαμβάνουν» πλέον την απαιτούμενη άνεση για την οποία φροντίζουν οι καθολικά αυξημένες διαστάσεις στο εσωτερικό της νέας A-Class.

Αριθμητικά, η ενίσχυση των μεταφορικών δυνατοτήτων του αυτοκινήτου περιγράφεται από τα 29 επιπλέον λίτρα του διαμερίσματος αποσκευών, ο διαθέσιμος όγκος του οποίου έχει αφετηρία τα 370 λίτρα και είναι πλήρως αξιοποιήσιμος χάρη στο μεγαλύτερο άνοιγμα της πέμπτης πόρτας.

Στα οφέλη που σχετίζονται με τη χωροταξία της νέας A-Class οφείλει κανείς να συνυπολογίσει τη σημαντική βελτίωση της ορατότητας, η οποία επετεύχθη χάρη στον περιορισμό του πάχους στις μπροστινές και πίσω κολόνες κατά 10%.

Παράθυρο στο μέλλον

H εικόνα στον θάλαμο επιβατών μοιάζει βγαλμένη από το μέλλον. Η απουσία αναλογικών ενδείξεων δεν σπανίζει στις ημέρες μας, ωστόσο ο συνδυασμός των δύο ψηφιακών οθονών, το μέγεθος των οποίων σχετίζεται με το επίπεδο εξοπλισμού και φθάνει συνδυαστικά τις 20,1 ίντσες, είναι σε κάθε περίπτωση εντυπωσιακός.

Η συγκεκριμένη υλοποίηση παραπέμπει στη μεγαλύτερη και πολυτελέστερη E-Class, παρ’ όλα αυτά θα μπορούσε να ισχυριστεί κανείς πως στην A-Class υπερτερεί υποστηρίζοντας τις πλέον προηγμένες εφαρμογές ενημέρωσης και ψυχαγωγίας: το περίφημο Mercedes-Benz User Experience (MBUX), ανάμεσα στις υπηρεσίες του οποίου ξεχωρίζει το σύστημα υποστήριξης οδηγού.

O ψηφιακός βοηθός, ανάλογος εκείνων που ενσωματώνουν στις συσκευές τους τεχνολογικοί κολοσσοί, ενεργοποιείται με έναν σύντομο αλλά χαρακτηριστικό χαιρετισμό («Hey, Mercedes») και ανταποκρίνεται σχεδόν αλάνθαστα σε οποιαδήποτε φωνητική εντολή ή ερώτηση δεχθεί.

Οι επιφάνειες αφής στο τιμόνι και στην κεντρική κονσόλα (ψηφιακή οθόνη και touchpad) προσφέρουν με τη σειρά τους επιπλέον επιλογές ως προς τον διαισθητικό χειρισμό των εφαρμογών ενημέρωσης και ψυχαγωγίας.

Καλύτερη σε όλα

Η θεαματική βελτίωση που παρουσιάζουν τα δυναμικά χαρακτηριστικά της νέας A-Class δεν προκύπτει αποκλειστικά από τη χρήση νέων και αποδοτικότερων κινητήριων συνόλων.Πόσω μάλλον όταν σχετίζεται με τις αντιδράσεις του αναβαθμισμένου πλαισίου.

Με ή χωρίς τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ που για πρώτη φορά προσφέρονται έστω και ως προαιρετική επιλογή, με ή χωρίς τους πολλαπλούς συνδέσμους της πίσω ανάρτησης που συνοδεύει μόνο την κορυφαία έκδοση, η A-Class έχει τον τρόπο να διαχειρίζεται αποτελεσματικά κάθε τύπο οδοστρώματος.

Εχει τον τρόπο να ισορροπεί μεταξύ άνεσης και δυναμικής, επενδύοντας στην υψηλότερη στρεπτική ακαμψία του αμαξώματος και στην άριστη διαχείριση του ούτως ή άλλως χαμηλότερου βάρους.

Από τη δική τους πλευρά, οι κινητήρες βενζίνης και diesel δίνουν το έναυσμα ώστε να αξιοποιήσεις την πρόοδο που έχει επιτευχθεί σε όλους ανεξαιρέτως τους τομείς.

Ακόμα και στην περίπτωση του τετρακύλινδρου πετρελαιοκινητήρα χωρητικότητας 1,5 λίτρου, όπου οι 116 ίπποι και τα 260 Nm ροπής καταλήγουν στους μπροστινούς τροχούς μέσω ενός νέου ημιαυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων, οι επιδόσεις κρίνονται ικανοποιητικές.

Χωρίς αμφιβολία τα πράγματα είναι πιο εύκολα στην έκδοση Α 200, την κίνηση της οποίας αναλαμβάνει ένας νέος κινητήρας βενζίνης 1.332 κ.εκ. αποδίδοντας 163 ίππους, ή ακόμα περισσότερο στην Α 250, η οποία διεκδικεί τον τίτλο της κορυφαίας στη σημερινή γκάμα του αυτοκινήτου απολαμβάνοντας τις υπηρεσίες ενός δίλιτρου-υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα απόδοσης 224 ίππων.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κυβισμός: 1.461 κ.εκ.

Μέγιστη ισχύς: 116 ίπποι/4.000 σ.α.λ.

Μέγιστη ροπή: 260 Nm/1.750 σ.α.λ.

Μετάδοση: Ημιαυτόματο 7 σχέσεων

Μέση κατανάλωση καυσίμου: 4,1 λίτρα/100 χλμ.

Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 10,5 δευτερόλεπτα

Μέγιστη ταχύτητα: 202 χλμ./ώρα

Διαστήματα Service: 30.000 χλμ. ή 24 μήνες

Εκπομπές CO2: 108 γραμμ./χλμ.

Tέλη κυκλοφορίας: € 105,84

Τιμή έκδοσης δοκιμής: € 32.338

Γράψτε το σχόλιο σας