Μοντιλιάνι
Ήταν ο αληθινός πίνακας «Reclining Nude» (1917) του Αμεντέο Μοντιλιάνι; Ή μήπως ήταν «τύπου» Μοντιλιάνι ο πίνακας που για λάθος λόγους έγινε η πέτρα του σκανδάλου;
Ήταν ο αληθινός πίνακας «Reclining Nude» (1917) του Αμεντέο Μοντιλιάνι; Ή μήπως ήταν «τύπου» Μοντιλιάνι ο πίνακας που για λάθος λόγους έγινε η πέτρα του σκανδάλου;
Ο Ευκλείδης Τσακαλώτος , στην αίθουσα εκδηλώσεων ενός πειραϊκού ξενοδοχείου μίλησε σε εκδήλωση του ΣΥΡΙΖΑ για μεταμνημονιακές ημέρες . Δεν είχε προσέξει αν η «πινακοθήκη» στους τοίχους του ballroom ταίριαζε στην περίσταση γιατί έτσι κι αλλιώς η χωρική μετατόπιση της εκδήλωσης δεν επέτρεψε τον εσωτερικό διάκοσμο σε συριζαϊκού λάϊφστάϊλ λεπτομέρειες.
Ωστόσο το θέμα της κοινότητας των «Ελλήνων τιτιβιστών» (δηλαδή χρηστών του Twitter) ήταν η άστοχη παρατήρηση του στελέχους της ΝΔ Γιάννη Καλλιάνου. Προφανώς αποξενωμένος από την ιστορία της ευρωπαϊκής ζωγραφικής του 20ου αιώνα ο αναπληρωτής γραμματέας επιστημονικών φορέων της ΝΔ βιάστηκε να κρίνει όχι το περιεχόμενο της ομιλίας του υπουργού Οικονομικών, αλλά το «άσεμνο έργο» του φόντου. Δηλαδή ένα αντίγραφο του πίνακα του ιταλο-εβραίου καλλιτέχνη, διάσημου για τα γυμνά γυναικεία πορτραίτα του.
Τα οποία μάλιστα εκτίθενται στην Tate του Λονδίνου έως τις 2 Απριλίου. Μαζί με το αυθεντικό γυμνό «Reclining Nude» (1917) που αποτελεί δάνειο του Μητροπολιτικού Μουσείου της Νέας Υόρκης προς την λονδρέζικη μεγάλη έκθεση Μοντιλιάνι.
Όμως η ειρωνεία των συμπτώσεων έφερε τον Μοντιλιάνι στην Αθήνα και μέσα από μία άλλη εκδήλωση. Την ίδια στιγμή που ξεκινούσε η αντιπαράθεση στο περιβάλλον του twitter, στον χώρο του Παλαιού Χρηματιστηρίου Αθηνών, της Σοφοκλέους , οι φίλοι του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης αφιέρωναν τη βραδυνή επίσημη εκδήλωσή τους στον Μοντιλιάνι.
Ήταν μάλιστα καλεσμένες και οι δύο επιμελήτριες της έκθεσης της Tate. Οι κυρίες Νάνσυ Άϊρεσον και Σιμονέτα Φρακέλι μίλησαν για την επίδραση των κυκλαδικών ειδωλίων στη γλυπτική του Μοντιλιάνι. Ας σημειώσουμε ότι τα Νεολιθικά κυκλαδικά ειδώλια αναπαριστούν γυμνές φιγούρες που παραπέμπουν στον κύκλο γονιμότητας.
Στον προϊστορικό πολιτισμό του Αιγαίου εκείνων των χρόνων μάλιστα το γυανεικειο σώμα συνδεόταν με τη Μητέρα-Γη και λατρευόταν ως η Μεγάλη Θεά.
Το γυμνό σώμα της και τα έντονα χαρακτηριστικά του φύλου της όπως φαίνονται στα κυκλαδικά ειδώλια ήταν η οπτική απόδειξη της εύφορης γης που δίνει καρπούς θρέφοντας τους ανθρώπους.
Ευελπιστούμε ότι τα μαθήματα τέχνης θα αναθρέψουν σήμερα και τα μυαλά της πολιτικής .
in.gr
- Το γεύμα Γεροβασίλη – Χαρίτση έπεσε βαρύ σε κάποιους
- Ολυμπιακός Κ19 – ΑΕΚ Κ19 3-0: Oι Πρωταθλήτες Ευρώπης «πάτησαν» την Ένωση και βλέπουν κούπα
- Μαρούσι: Βίντεο από την επίθεση – Μπλόκαρε το όπλο του θύματος και ο δράστης τον μαχαίρωσε
- Ο Ολυμπιακός των 21 Ευρωπαϊκών τελικών επί εποχής Βαγγέλη Μαρινάκη
- Κουτσούμπας: Δυνατό ΚΚΕ στην Ελλάδα και στους Έλληνες του εξωτερικού, είναι το πιο ισχυρό μήνυμα αντίστασης
- Θεσσαλονίκη: Χειροπέδες σε 42χρονο μετά από καταγγελία της συντρόφου του για κακοποίηση και μαστροπεία