Ισως να μην είναι εύκολο για πολλούς να παρακολουθήσουν τα μέσα ενημέρωσης της Θεσσαλονίκης, κυρίως το ραδιόφωνο. Θα είχε μεγάλο ενδιαφέρον από δημοσιογραφικής, αλλά και κοινωνιολογικής προσέγγισης να δει κάποιος τι λένε τις τελευταίες ημέρες για την εισβολή του Ιβάν Σαββίδη στο γήπεδο με όπλο και την κίνησή του να το πιάσει, υποδηλώνοντας και την απόφασή του να το βγάλει αν χρειαστεί.

Δεν χρειάζεται να ασχοληθούμε με το αν έχει δίκιο ο ΠΑΟΚ ή η ΑΕΚ στο ντέρμπι. Ούτε πρέπει να μπούμε στη λογική ορισμένων που μιλούν για τις μεγάλες αδικίες που έχουν υποστεί οι ομάδες στη σύγχρονη αθλητική ιστορία. Και βεβαίως είναι άκρως επικίνδυνες οι προσεγγίσεις περί Βορράς και Νότου, περί αδικίας της Θεσσαλονίκης από το αθηνοκεντρικό κράτος και άλλες τέτοιες θεωρίες.

Αυτό που θα πρέπει να αναλύσει κανείς είναι η λογική του καουμπόι που δεν είναι χαρακτηριστικό μόνο του Ιβάν Σαββίδη, οποίος στο κάτω – κάτω δεν είναι βέρος Ελληνας ούτε έχει «εκπαιδευτεί» στις νεοελληνικές, κακές συνήθειες.

Η λογική της μαγκιάς, του «ξέρεις ποιος είμαι εγώ ρε», της μόνιμης συνήθειας στις πιο καθημερινές μας δραστηριότητες να υπάρχει κάποιος ή κάποιοι που θέλουν να επικρατήσουν με τον τσαμπουκά. Διαβάζοντας την απολογία του ΠΑΟΚ ή ακόμη και τις απόψεις κάποιων βουλευτών για την εισβολή με όπλο θα έβγαζε κανείς το εξής συμπέρασμα: «Ο Ιβάν Σαββίδης, ο μεγάλος επενδυτής, που έχει δημιουργήσει χιλιάδες θέσεις εργασίας, που θέλει να πάρει πρωτάθλημα με τον πάντα αδικημένο ΠΑΟΚ, είδε ότι του κλέβουν το ψωμί από το στόμα και αντέδρασε. Δικαίως αντέδρασε, ήταν μια… ανθρώπινη ενέργεια».

Αυτά είπαν κάποιοι δικαιολογώντας το γεγονός ότι ένας, οποιοσδήποτε πολίτης παίρνει ένα όπλο και μπουκάρει σε έναν αθλητικό χώρο την ώρα που τον βλέπουν χιλιάδες νέοι.

Και όχι μόνον αυτό. Αλλά εξοργισμένος βρίζει, απειλεί, τρομάζει και βγάζει το σακάκι του για να δουν όλοι ότι έχει όπλο.

Είναι απλό, ο Σαββίδης δεν έκανε τίποτε περισσότερο απ΄ ότι κάνουν χιλιάδες άλλοι Ελληνες, όχι με κανονικά όπλα αλλά με τα όπλα του τσαμπουκά, των ύβρεων, της βιαιοπραγίας, της σωματικής και ψυχολογικής βίας. Ακόμη και του bulling που συμβαίνει σε πολλά σχολεία.

Η ελληνική κοινωνία έχει ξεφύγει. Είτε γιατί δεν έχει την κατάλληλη παιδεία, είτε γιατί οι αιώνες του ραγιαδισμού «φόρτωσαν» το ελληνικό DNA με κακές συνήθειες, είτε γιατί η οικονομική κρίση των τελευταίων ετών έχει διαλύσει θεσμούς, ηθικές αξίες.

Είτε πάλι γιατί όλοι μας μαθαίνουμε ότι η βία δεν τιμωρείται στην Ελλάδα. Η αίσθηση της ατιμωρησίας, ειδικά αν είσαι επώνυμος και ισχυρός, διαχέει το σύνολο της χώρας.

Ο Σαββίδης λοιπόν έκανε κάτι καθημερινό, γιατί έτσι του έμαθαν ότι γίνεται στην Ελλάδα. Και γιατί γνωρίζει ότι υπάρχουν άνθρωποι που επικρότησαν στη συμπεριφορά του. Γιατί αυτό είναι στάση ζωής.

Οχι, λοιπόν. Δεν πρέπει να αφήσουμε τη λογική της μαγκιάς να συνεχίσει να είναι καθημερινότητά μας. Γιατί αν το κάνουμε απλά θα έχουμε μπολιάσει και τις επόμενες γενιές με μια συνήθεια επικίνδυνη και οπισθοδρομική.

in.gr

Γράψτε το σχόλιο σας