Ο επικεφαλής του ομίλου Fiat Chrysler Automobiles, Sergio Marchionne μίλησε στο περιθώριο της έκθεσης της Γενεύης για το νέο πενταετές πλάνο του ομίλου, το οποίο αναμένεται να ανακοινωθεί μέσα στους επόμενους μήνες και, σύμφωνα με τα όσα είπε, προδιαγράφει μια αρκετά διαφορετική κατεύθυνση για την Fiat η οποία θα στοχεύσει κυρίως εκτός ευρωπαϊκών συνόρων, αφήνοντας χώρο για άλλες φίρμες του ομίλου.

Αναλυτικότερα, όπως είπε ο ίδιος αναφερόμενος στο μέλλον της φίρμας που αποτελούσε ανέκαθεν τον πυρήνα του πρώην ομίλου Fiat: «Κατανοώ ότι η Fiat σημαίνει πολλά, ωστόσο η τοποθέτησή της στην αγορά είναι λάθος. Πρέπει να δημιουργήσουμε χώρο προκειμένου να αναδυθούν πιο ισχυρές φίρμες για να διασφαλίσουμε τις πωλήσεις».

Επιχειρώντας να αναλύσει το σκεπτικό του για την Fiat, o ισχυρός άνδρας των Fiat-Chrysler αναφέρθηκε στο παράδειγμα της Lancia η οποία έχει περιοριστεί στην ιταλική αγορά και στο εξής ένα μοντέλο (Ypsilon), διευκρινίζοντας ότι αυτό έγινε λόγω της μειωμένης απήχησης της φίρμας, αλλά και τονίζοντας ότι: «Πρέπει να πάψουμε να είμαστε συναισθηματικοί με τέτοιου είδους αποφάσεις».

Πίσω από το νέο σκεπτικό του Marchionne για την Fiat, βρίσκεται εν μέρει η αυξημένη απήχηση των SUV. Όπως ο ίδιος εκτιμά, θα αντιστοιχούν σε περισσότερο από το 40% της ευρωπαϊκής αγοράς έως το 2022, κάτι που με τη σειρά του αναμένεται να αποτελέσει πρόβλημα για την ιταλική φίρμα.

«Είναι παράλογο να προσπαθήσουμε να προσαρμόσουμε την Fiat σε μια αγορά που κινείται προς αυτήν την κατεύθυνση όταν έχουμε ήδη μια φίρμα όπως η Jeep. Αντιθέτως, η απήχηση των Alfa Romeo και Maserati αλλά και το αυξημένο περιθώριο κέρδους που προσφέρουν, δείχνουν ότι είναι κατάλληλες προκειμένου να αναπτυχθούμε στην Ευρώπη», υπογράμμισε χαρακτηριστικά ο Sergio Marchionne.

Σε ό,τι αφορά το νέο ρόλο που επιφυλάσσει για την Fiat όπως ο είπε: «Δεν σκοτώνω την Fiat. Θεωρώ ότι έχει μεγαλειώδεις προοπτικές για τη Λατινική Αμερική. Θεωρώ επίσης ότι είναι λιγότερο κατάλληλη για την ευρωπαϊκή αγορά με δεδομένο και ότι τον πυρήνα της γκάμας θα αποτελεί η γκάμα των 500 και το Panda. Αυτά θα είναι τα δύο βασικά μοντέλα της Fiat στην Ευρώπη και αυτά θα συνεχίσουν να εξελίσσονται», τόνισε το No1 του ομίλου.

Παράλληλα, διευκρινίζοντας περαιτέρω τις προθέσεις του σε σχέση με την νέα Fiat o ίδιος σημείωσε: «Τρέφω ελάχιστη αδυναμία στο Tipo και στην συγκεκριμένη κατηγορία με δεδομένο τον ανταγωνισμό. Πρέπει να είμαστε προσεκτικοί να μην επενδύουμε μεγάλα ποσά του κεφαλαίου μας σε κορεσμένες κατηγορίες».

auto.in.gr

Γράψτε το σχόλιο σας