Μειωμένες οι επενδύσεις σε νέες υποδομές στη μεταφορά φυσικού αερίου
Οι επενδύσεις σε νέες υποδομές μεταφοράς φυσικού αερίου ανήλθαν σε 31.536.000 ευρώ το 2016, παρουσιάζοντας μια μείωση 36% σε σύγκριση με τις αντίστοιχες επενδύσεις του 2015, οι οποίες είχαν φτάσει τα 49.284.000 ευρώ. Για τη συντήρηση όμως των αγωγών, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ), δαπανήθηκαν το 2016
2.156.000 ευρώ, δηλαδή 45% περισσότερα από ότι το 2015 (1.487.000 ευρώ).

Σύμφωνα με τον Διαχειριστή Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΔΕΣΦΑ ΑΕ), το 2016, το συνολικό μήκος των αγωγών μεταφοράς φυσικού αερίου έφτανε τα 1.466 χιλιόμετρα. Ειδικότερα, 512 χιλιόμετρα αφορούσαν στον κεντρικό αγωγό μεταφοράς αερίου υψηλής πίεσης και τα 954 χιλιόμετρα τους αγωγούς τροφοδοσίας των διαφόρων περιοχών της χώρας. Το μήκος του δικτύου αυξήθηκε κατά επτά χιλιόμετρα σε σχέση με το 2015, σημειώνοντας αύξηση 0,5%.

Τα συγκεκριμένα στοιχεία δόθηκαν στη δημοσιότητα από την ΕΛΣΤΑΤ, εχθές Παρασκευή, την ίδια μέρα που ανακοινώθηκε η απόφαση του ΔΣ του ΤΑΙΠΕΔ, βάσει της οποίας προκρίνονται δύο επενδυτικά σχήματα στη Β’ φάση του διαγωνισμού για την απόκτηση του 66% του μετοχικού κεφαλαίου του ΔΕΣΦΑ. Πρόκειται για την κοινοπραξία των εταιριών Snam, Enagás, Fluxys και Gasunie και της ισπανικής Regasificadoradel Noroeste.

Όσον αφορά στη διακίνηση του φυσικού αερίου στην ελληνική επικράτεια, οι συνολικές εισαχθείσες ποσότητες (παραλαβές) φυσικού αερίου στα σημεία εισόδου του Εθνικού Συστήματος Μεταφοράς Φυσικού Αερίου (ΕΣΜΦΑ), αυξήθηκαν το 2016 κατά 30,5%. Όπως δείχνουν τα δεδομένα της ΕΛΣΤΑΤ, το μεταφορικό έργο κατά το 2016 ανήλθε σε 703 εκατομμύρια τονοχιλιόμετρα (Mtkm), παρουσιάζοντας αύξηση 8,3% σε σχέση με το 2015, οπότε ανήλθε σε 649 εκατομμύρια τονοχιλιόμετρα (Mtkm).

Μάχη Τράτσα