Πιστή στην υπόσχεσή της, η γερμανική φίρμα αποκάλυψε από το “floor” της αμερικανικής έκθεσης στο Detroit, υπό την μορφή πρωτοτύπου, το όραμα της για ένα μεγάλου μεγέθους coupe SUV το οποίο, σύμφωνα με τις συστάσεις, θα «δώσει» μια αντίστοιχη, αλλά πιο «προσγειωμένη» έκδοση παραγωγής εντός του 2018.

Σε ό,τι αφορά το πρωτότυπο που πραγματοποιεί την παγκόσμια πρεμιέρα του στο Detroit, εκτός από την προφανή σχεδιαστική πρόθεση συγκερασμού του σπορ δυναμισμού που επιφέρει η επιλογή μιας coupe λογικής οροφής και της κλασικής πρακτικότητας ενός SUV η οποία στοιχειοθετείται από το μεταξόνιο 3,0 μέτρων, αξίζει να σημειωθεί ότι η λίγο αλλόκοτη αισθητική αποτελεί μια προβολή στο μέλλον και την SUV κατηγορία του εμβληματικού Audi Quattro της δεκαετίας του ’80.

Το εσωτερικό του Q8 concept, παρά το status του πρωτότυπου ακολουθεί μια ιδιαίτερα προσγειωμένη τεχνολογική λογική όπου βέβαια οι οθόνες –ψηφιακές και αφής- αντικαθιστούν κάθε είδους φυσικού διακόπτη και επεκτείνονται και στα πίσω καθίσματα του τετραθέσιου θαλάμου επιβατών.

Εξίσου προσγειωμένη θα μπορούσε να θεωρήσει κανείς και την επιλογή του μηχανικού συνόλου το οποίο ανήκει στο είδος των plug-in υβριδικών και αποτελείται από ένα turbo κινητήρα βενζίνης 3,0 λίτρων και ηλεκτρικό μοτέρ σε συνδυασμό με αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων.

Σύμφωνα με τις συστάσεις η συνδυαστική απόδοση του συνόλου διαμορφώνεται σε 443 ίππους (330 kW) και 700 Nm δίνοντας τη δυνατότητα στο Q8 να επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 5,4 δευτερόλεπτα ενώ η μέγιστη ταχύτητα διαμορφώνεται σε 250 χλμ./ώρα. Παράλληλα, η μέση κατανάλωση καυσίμου δεν ξεπερνά τα 2,3 λίτρα/100 χλμ.

Όπως εύκολα θα υπέθετε κανείς τις προδιαγραφές του μηχανικού συνόλου του γερμανικού πρωτότυπου SUV συμπληρώνει η παρουσία 104 «πρισματικών», όπως τις ονομάζει η γερμανική φίρμα, συστοιχιών ιόντων λιθίου, τοποθετημένων στο πίσω τμήμα, απόδοσης 17,9 kWh οι οποίες λειτουργούν επικουρικά, εξασφαλίζοντας 60 χλμ. ηλεκτρικής αυτονομίας και έτσι αυξάνοντας τη συνδυαστική αυτονομία του αυτοκινήτου στα 1.000 χλμ.

Από την εξίσωση του Q8 Concept αλλά και από την αντίστοιχη της έκδοσης παραγωγής δεν –θα- λείπει η τετρακίνηση και το σύστημα quattro το οποίο μοιράζει την κίνηση και στους τέσσερις τροχούς και συνδυάζεται με ένα έξυπνο σύστημα διαχείρισης ροπής το οποίο, στις στροφές και σε ενδεχόμενο εξάντλησης των ορίων πρόσφυσης, φρενάρει τους εσωτερικούς τροχούς προς όφελος της ευστάθειας και του δυναμισμού.

auto.in.gr