Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024
weather-icon 21o
Ξεκίνησε στην επιτροπή της Βουλής η συζήτηση για την ΥΠΑ

Ξεκίνησε στην επιτροπή της Βουλής η συζήτηση για την ΥΠΑ

«Είμαστε περήφανοι για το νομοσχέδιο και δεν θα είχαμε κανέναν λόγο να συζητηθεί με τη διαδικασία του κατεπείγοντος, αλλά θα πρέπει να έχει ψηφιστεί ενόψει του Eurogroup της Δευτέρας». Με αυτήν τη φράση ο υπουργός Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης, εισηγήθηκε στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή να συζητηθεί με διαδικασίες κατεπείγοντος το νομοσχέδιο για την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας.

«Είμαστε περήφανοι για το νομοσχέδιο και δεν θα είχαμε κανέναν λόγο να συζητηθεί με τη διαδικασία του κατεπείγοντος, αλλά θα πρέπει να έχει ψηφιστεί ενόψει του Eurogroup της Δευτέρας». Με αυτήν τη φράση ο υπουργός Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης, εισηγήθηκε στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή να συζητηθεί με διαδικασίες κατεπείγοντος το νομοσχέδιο «Σύσταση Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας, Αναδιάρθρωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και άλλες διατάξεις».

Ο κ. Σπίρτζης εξήγησε ότι ο λόγος για τον οποίο το νομοσχέδιο κατατέθηκε την Τρίτη στη Βουλή είναι πως δεν είχαν καταλήξει οι διαπραγματεύσεις με τους θεσμούς.

«Το σχέδιο νόμου το καταθέσαμε με τη διαδικασία αυτή επειδή υπάρχουν ασφυκτικές χρονικές δεσμεύσεις. Το σχέδιο νόμου ήταν να κατατεθεί μαζί με τα προαπαιτούμενα την προηγούμενη Πέμπτη, δυστυχώς δεν είχαν καταλήξει οι διαπραγματεύσεις, όχι με δική μας ευθύνη, και τη Δευτέρα που θα λάβει χώρα η συνεδρίαση του Eurogroup, θα πρέπει να έχει ψηφιστεί», ανέφερε ο κ. Σπίρτζης.

Και πρόσθεσε: «Δεν έχουμε κανέναν λόγο αυτό το νομοσχέδιο να ψηφιστεί με τις διαδικασίες του κατεπείγοντος. Θα θέλαμε κι εμείς το αποτέλεσμα της διαπραγμάτευσης που κάναμε να συζητηθεί πάρα πολύ, γιατί είμαστε υπερήφανοι γι’ αυτό. Αποτελεί νίκη, όχι μόνο της κυβέρνησης, αλλά και της χώρας. Μέχρι την Τρίτη γινόταν διαπραγμάτευση και υπάρχουν ακόμη και σήμερα παρατηρήσεις σε δευτερεύοντα τεχνικά ζητήματα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Η διαπραγμάτευση ξεκίνησε τον Μάιο και κατέληξε στα μεγάλα ζητήματα μόλις μία ημέρα πριν».

Η κυβέρνηση θέτει οριστικά τέλος στα σενάρια ιδιωτικοποίησης της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και του ελληνικού εναέριου χώρου τόνισε ο κ. Σπίρτζης.

«Αποτελεί απόφαση της σημερινής κυβέρνησης να διατηρήσει τον έλεγχο του εναέριου χώρου της Ελλάδας υπό δημόσια διαχείριση και να διαγράψει οριστικά τα διακινούμενα σενάρια περί ιδιωτικοποίησης της διαχείρισης του εναέριου χώρου» ανέφερε ο υπουργός.

Όπως ειδικότερα αποσαφήνισε, με το σχέδιο νόμου επιχειρείται η λειτουργική και οργανωτική αναδιάρθρωση των υπηρεσιών της υφιστάμενης ΥΠΑ, προκειμένου να επιτελέσει με επιτυχία το έργο της ως πάροχος υπηρεσιών αεροναυτιλίας και της διαχείρισης των μη παραχωρημένων αερολιμένων.

Ακόμη, ο κ. Σπίρτζης σημείωσε ότι με το παρόν νομοθέτημα η χώρα μας συνεχίζει να διατηρεί υπό κρατικό έλεγχο, τόσο την αεροναυτιλία, όσο και τη διαχείριση των 25 περιφερειακών αεροδρομίων, και είναι σημαντικό να γίνει κατανοητό ότι ο έλεγχος της εναέριας κυκλοφορίας της χώρας μας, όσο και η διαχείριση των υπόλοιπων αεροδρομίων, συνεχίζει, όπως και σήμερα, να ασκείται από μία αμιγώς δημόσια υπηρεσία. Τόνισε, δε, ότι με το νομοσχέδιο ανατρέπεται το καθεστώς κακοδιαχείρισης και εξασφαλίζονται πόροι τόσο για τη λειτουργία των αεροδρομίων, όσο και για τον εκσυγχρονισμό της αεροναυτιλίας.

«Ζητούσαν ακόμη τον έλεγχο του FIR Αθηνών»

Αναφερόμενος στην κατάσταση που παρέλαβε η σημερινή κυβέρνηση, κ. Σπίρτζης υποστήριξε ότι ήταν απογοητευτική και, παρά τις άοκνες προσπάθειες των εργαζομένων και με πενιχρά μέσα, η ΥΠΑ είχε από καιρό εισέλθει σε περίοδο αποεπένδυσης, υποστελέχωσης και απαξίωσης. «Η κατάσταση αυτή είχε ως αποτέλεσμα να διακυβεύεται και αυτός ακόμη ο εθνικός χαρακτήρας του ελέγχου της εναέριας κυκλοφορίας και της διαχείρισης των περιφερειακών αερολιμένων σε περιοχές απομακρυσμένες, με δυσκολία πρόσβασης που δεν είναι εμπορικές», είπε.

Επίσης, σημείωσε ότι η Ελλάδα βρέθηκε πολλές φορές απολογούμενη στις αρχές της ΕΕ, τόσο για την ελλειμματική διαχείριση του εναέριου χώρου και τη δημιουργία προβλημάτων χωρητικότητας, όσο και για την αδυναμία απορρόφησης οικονομικών πόρων που θα μπορούσαν να ενισχύσουν τις επενδύσεις.

Τόνισε, δε, ότι ήταν σε τέτοιο βαθμό η υποστελέχωση της ΥΠΑ, που υπήρχαν αιτήματα από υπηρεσίες άλλων χωρών να αναλάβουν τον έλεγχο τμήματος ή και όλου του FIR Αθηνών ή να συνδράμουν με την παροχή ξένων ελεγκτών τις υπηρεσίες της, λόγω των μεγάλων καθυστερήσεων που υπήρχαν.

Ο κ. Σπίρτζης κατήγγειλε ότι πρόθεση των προηγούμενων κυβερνήσεων ήταν να ιδιωτικοποιήσουν, τόσο τον έλεγχο του εναέριου χώρου, όσο και τη διαχείριση όλων των αεροδρομίων της χώρας, στόχος που ανατρέπεται με το σημερινό σχέδιο νόμου.

Ειδικότερα, επεσήμανε ότι πλέον αποτρέπεται η εκχώρηση της διαχείρισης των κρατικών αερολιμένων σε μία ανώνυμη εταιρεία, όπως είχε αποτυπωθεί στον ν. 3913/2011, η λειτουργία της οποίας θα στηριζόταν στην τεκμηρίωση οικονομικής βιωσιμότητας, εφόσον είχαν περάσει όλα τα αεροδρόμια, από τις προηγούμενες κυβερνήσεις, στο ΤΑΙΠΕΔ, τακτική που θα οδηγούσε σε κλείσιμο τα περισσότερα περιφερειακά αεροδρόμια. Όπως υπογράμμισε ο υπουργός, αποτρέπεται, επίσης, η ιδιωτικοποίηση του παρόχου αεροναυτιλίας στα πρότυπα άλλων ευρωπαϊκών χωρών, η οποία θα οδηγούσε σε εκχώρηση κυριαρχικών δικαιωμάτων και σε απολύσεις εργαζομένων.

Για τη διαδικασία του κατεπείγοντος

Υπέρ της διαδικασίας του κατεπείγοντος δήλωσαν οι εισηγητές της κυβερνητικής πλειοψηφίας, ο Απόστολος Καραναστάσης, από τον ΣΥΡΙΖΑ και ο Γιώργος Λαζαρίδης, από τους Ανεξάρτητους Έλληνες, σημειώνοντας πως λόγοι δημοσίου συμφέροντος επιβάλλουν την ψήφιση του νομοσχεδίου πριν από το Eurogroup.

Αντίθετοι δήλωσαν οι εισηγητές των κομμάτων της αντιπολίτευσης. Ο Κωνσταντίνος Καραμανλής από τη ΝΔ υπογράμμισε ότι εδώ και μήνες ήταν γνωστό πως πρέπει να έρθει αυτό το νομοσχέδιο, που κύριο θέμα έχει την αεροναυτιλία και άρα η καθυστέρηση έχει ονοματεπώνυμο, η ευθύνη ανήκει καθαρά στην κυβέρνηση.

Απαράδεκτο χαρακτήρισε το κατεπείγον η Ελένη Ζαρούλια, από τη Χρυσή Αυγή, και κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι είναι έτοιμη να πουλήσει τον εναέριο χώρο, εφιστώντας την προσοχή της κυβέρνησης, ιδίως μετά τις προκλητικές δηλώσεις Ερντογάν.

«Τι έκανε οκτώ μήνες το υπουργείο για να είναι περήφανο, αφού κιόλας δεν απέτρεψε την εκχώρηση των αεροδρομίων» αναρωτήθηκε ο εισηγητής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, Γιάννης Κουτσούκος, ο οποίος πρόσθεσε ότι υπάρχουν τεράστια ζητήματα, όπως το θέμα για το FIR, τα οποία δεν μπορούν να προχωρήσουν με τη διαδικασία του κατεπείγοντος.

«Έχουμε διαφωνήσει με όλα αυτά τα νομοσχέδια που έρχονται με αυτή τη διαδικασία, η οποία δεν επιτρέπει τη συζήτηση σε βάθος και μάλιστα σε νομοσχέδιο που συνδέεται με την εθνική κυριαρχία», παρατήρησε ο Χρήστος Κατσώτης, από το ΚΚΕ.

«Κινδυνεύουμε ως κοινωνία να εκλάβουμε ως κανονικότητα τις διαδικασίες κατεπείγοντος και τα τελεσίγραφα στην οικονομία και σε άλλα κρίσιμα ζητήματα» τόνισε ο Γιώργος Αμυράς, από το Ποτάμι, και κάλεσε τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, να μη δεχθούν αυτήν τη διαδικασία για κρίσιμα ζητήματα, μάλιστα, που έχουν να κάνουν με τον εθνικό εναέριο χώρο.

«Το νομοσχέδιο είναι πολύ σημαντικό και θα θέλαμε περισσότερο χρόνο να το αξιολογήσουμε. Οι ευθύνες της κυβέρνησης είναι μεγάλες. Το θέμα είναι πάρα πολύ σοβαρό», σημείωσε ο εισηγητής της Ένωσης Κεντρώων, Ιωάννης Σαρίδης.

Αντίθετος με το κατεπείγον δήλωσε και ο ανεξάρτητος βουλευτής Χάρης Θεοχάρης.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ,ΑΠΕ-ΜΠΕ

Sports in

«Τελικός» για Παρτιζάν και Ολυμπιακό στο Βελιγράδι

Ο Ολυμπιακός φιλοξενείται απόψε (28/3, 21:30) στο Βελιγράδι από την Παρτιζάν για την 32η αγωνιστική της Euroleague.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024