Παρασκευή 26 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Αποπληθωρισμός για 37ο συνεχόμενο μήνα τον Μάρτιο

Αποπληθωρισμός για 37ο συνεχόμενο μήνα τον Μάρτιο

Για 37ο συνεχή μήνα η ελληνική οικονομία βρέθηκε σε συνθήκες αποπληθωρισμού, καθώς τον Μάρτιο φέτος ο πληθωρισμός μειώθηκε κατά 1,5% έναντι του Μαρτίου 2015. Σε σύγκριση µε τον Φεβρουάριο 2016 παρουσίασε αύξηση 1,3%. Ο εναρμονισμένος Δείκτης Τιμών καταναλωτή τον Μάρτιο διαμορφώθηκε στο -0,7%, μετά από ένα θετικό διάλλειμμα τον Φεβρουάριο.

Για 37ο συνεχή μήνα η ελληνική οικονομία βρέθηκε σε συνθήκες αποπληθωρισμού, καθώς τον Μάρτιο φέτος ο πληθωρισμός μειώθηκε κατά 1,5% έναντι του Μαρτίου 2015. Σε σύγκριση µε τον Φεβρουάριο 2016 παρουσίασεαύξηση 1,3%. Ο εναρμονισμένος Δείκτης Τιμών καταναλωτή τον Μάρτιο διαμορφώθηκε στο -0,7%, μετά από ένα θετικό διάλλειμμα τον Φεβρουάριο.

Η Ελλάδα βρίσκεται σε αποπληθωρισμό τα τελευταία δυόμιση περίπου χρόνια λόγω των περικοπών σε μισθούς και συντάξεις στο πλαίσιο του μνημονίου.

Ο αποπληθωρισμός έφτασε στο υψηλότερο επίπεδο τον Νοέμβριο του 2013, όπου οι τιμές είχαν μειωθεί κατά 2,9% σε ετήσια βάση.

Τα στοιχεία αναλυτικά

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, από τη σύγκριση του Γενικού ∆είκτη Τιµών Καταναλωτή (Γ∆ΤΚ) του µηνός Μαρτίου 2016 προς τον αντίστοιχο ∆είκτη του Μαρτίου 2015 προκύπτει µείωση 1,5%, έναντι µείωσης 2,1%, που σηµειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2015 προς το 2014.

Ο Γενικός ∆είκτης κατά τον µήνα Μάρτιο 2016 σε σύγκριση µε τον Φεβρουάριο 2016 παρουσίασε αύξηση 1,3%, έναντι αύξησης 2,4%, που σηµειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούµενου έτους.

Ο µέσος ∆είκτης του δωδεκαµήνου Απριλίου 2015 – Μαρτίου 2016 σε σύγκριση προς τον ίδιο ∆είκτη του δωδεκαµήνου Απριλίου 2014 – Μαρτίου 2015 παρουσίασε µείωση 1,4%, έναντι µείωσης 1,6%, που σηµειώθηκε κατά το αντίστοιχο προηγούµενο δωδεκάµηνο.

I. Σύγκριση Μαρτίου 2016 µε Φεβρουάριο 2016

Η αύξηση του Γενικού ∆είκτη Τιµών Καταναλωτή κατά 1,3% τον µήνα Μάρτιο 2016 σε σύγκριση µε τον αντίστοιχο ∆είκτη του Φεβρουαρίου 2016 προήλθε κυρίως από τις ακόλουθες µεταβολές των δεικτών:

1. Από τις αυξήσεις των δεικτών:

α) Κατά 22,6% της οµάδας «Ένδυση και υπόδηση», λόγω επαναφοράς µέρους των τιµών των ειδών ένδυσης και υπόδησης στα επίπεδα πριν από τις γενικές χειµερινές εκπτώσεις.

β) Κατά 0,4% της οµάδας «Στέγαση», λόγω αύξησης κυρίως των τιµών στο πετρέλαιο θέρµανσης.

γ) Κατά 2,3% της οµάδας «∆ιαρκή αγαθά [ Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω επαναφοράς των τιµών στα επίπεδα πριν από τις γενικές χειµερινές εκπτώσεις.

δ) Κατά 1,1% της οµάδας «Μεταφορές», λόγω αύξησης κυρίως των τιµών στα καύσιµα αυτοκινήτου (βενζίνη) και στα εισιτήρια µεταφοράς επιβατών µε αεροπλάνο.

ε) Κατά 0,8% της οµάδας «Άλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω αύξησης των τιµών στα είδη ατοµικής φροντίδας και επαναφοράς των προσωπικών ειδών στα επίπεδα πριν από τις γενικές χειµερινές εκπτώσεις.

2. Από τις µειώσεις των δεικτών:

α) Κατά 0,4% της οµάδας «∆ιατροφή και µη αλκοολούχα ποτά», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών σε αρνί και κατσίκι, νωπά ψάρια, νωπά φρούτα και νωπά λαχανικά. Μέρος της µείωσης αυτής αντισταθµίστηκε από την αύξηση των τιµών στο ελαιόλαδο.

β) Κατά 0,3% της οµάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω µείωσης των τιµών στα αλκοολούχα ποτά (µη σερβιριζόµενα).

ΙΙ. Σύγκριση Μαρτίου 2016 µε Μάρτιο 2015

Η µείωση του Γενικού ∆είκτη Τιµών Καταναλωτή κατά 1,5% τον µήνα Μάρτιο 2016 σε σύγκριση µε τον αντίστοιχο ∆είκτη του Μαρτίου 2015, προήλθε κυρίως από τις ακόλουθες µεταβολές:

1. Από τις µειώσεις των δεικτών :

α) Κατά 0,4% της οµάδας «∆ιατροφή και µη αλκοολούχα ποτά», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στα νωπά φρούτα, νωπά λαχανικά, χοιρινό, αρνί και κατσίκι, πουλερικά, γιαούρτι και στα τυριά.

Μέρος της µείωσης αυτής αντισταθµίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιµών στο ψωµί και δηµητριακά, µοσχάρι, ψάρια γενικά, έλαια και λίπη, αποξηραµένα φρούτα και ξηροί καρποί, πατάτες, ζάχαρη-σοκολάτες-γλυκά-παγωτά, λοιπά τρόφιµα και στον καφέ-κακάο-τσάι.

β) Κατά 5,2% της οµάδας «Ένδυση και υπόδηση», λόγω µείωσης των τιµών των ειδών ένδυσης και υπόδησης.

γ) Κατά 4,9% της οµάδας «Στέγαση», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στα ενοίκια κατοικιών, πετρέλαιο θέρµανσης, φυσικό αέριο και στον ηλεκτρισµό. Μέρος της µείωσης αυτής αντισταθµίστηκε από την αύξηση των τιµών στα στερεά καύσιµα.

δ) Κατά 1,2% της οµάδας «∆ιαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στα υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης.

ε) Κατά 4,9% της οµάδας «Μεταφορές», λόγω µείωσης κυρίως στις τιµές αγοράς αυτοκινήτων, καύσιµα αυτοκινήτου (βενζίνη), πετρέλαιο κίνησης, άλλα καύσιµα, συντήρηση και επισκευή εξοπλισµού προσωπικής µεταφοράς και στις συνδυασµένες µεταφορές επιβατών. Μέρος της µείωσης αυτής αντισταθµίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιµών στα εισιτήρια µεταφοράς επιβατών µε αεροπλάνο, οδικές μεταφορές επιβατών και στις εγκαταστάσεις διοδίων και παρκόµετρων.

στ) Κατά 2,0% της οµάδας «Αναψυχή – Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στον
οπτικοακουστικό εξοπλισµό-υπολογιστές, είδη για παιχνίδια και αθλητισµό, παιχνίδια και χόµπι και στις εφηµερίδες-βιβλία-χαρτικά είδη.

ζ) Κατά 1,3% της οµάδας «Εκπαίδευση», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στα δίδακτρα δευτεροβάθµιας εκπαίδευσης.

η) Κατά 2,6% της οµάδας «Άλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στα κουρεία-κοµµωτήρια-είδη ατοµικής φροντίδας, προσωπικά είδη και στην ασφάλιση οχηµάτων.

2. Από τις αυξήσεις των δεικτών:

α) Κατά 1,1% της οµάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης κυρίως των τιµών στα τσιγάρα.

β) Κατά 3,6% της οµάδας «Υγεία», λόγω αύξησης κυρίως των τιµών στα φαρµακευτικά προϊόντα και στις κλινικές. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθµίστηκε από τη µείωση των τιµών στις ιατρικές, οδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες.

γ) Κατά 2,6% της οµάδας «Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια», λόγω αύξησης κυρίως των τιµών στα εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενεία-κυλικεία.

Στο -0,7% ο εναρμονισμένος δείκτης

Ο Εναρµονισµένoς ∆είκτης Τιµών Καταναλωτή (Εν∆ΤΚ) του µηνός Μαρτίου 2016 σε σύγκριση µε τον αντίστοιχο ∆είκτη του Μαρτίου 2015 παρουσίασε µείωση 0,7%, έναντι µείωσης 1,9% που σηµειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2015 προς το 2014.

Ο Εν∆ΤΚ κατά τον µήνα Μάρτιο 2016 σε σύγκριση µε τον Φεβρουάριο 2016 παρουσίασε αύξηση 1,1%, έναντι αύξησης 1,9% που σηµειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούµενου έτους.

Ο µέσος Εν∆ΤΚ του δωδεκαµήνου Απριλίου 2015 – Μαρτίου 2016 σε σύγκριση προς τον ίδιο ∆είκτη του δωδεκαµήνου Απριλίου 2014 – Μαρτίου 2015 παρουσίασε µείωση 0,6%, έναντι µείωσης 1,6%, που σηµειώθηκε από τη σύγκριση των αντίστοιχων προηγούµενων δωδεκαµήνων.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ

Sports in

Ολυμπιακός: Σίνα, Μουζακίτης και Χαράλαμπος Κωστούλας στην καλύτερη 11άδα του Youth League

Τρεις παίκτες του Ολυμπιακού συμπεριλήφθηκαν από την ιστοσελίδα Football talent Scout στην καλύτερη 11άδα της διοργάνωσης.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 26 Απριλίου 2024