Πέμπτη 25 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Audi R8 V10 plus Coupe: Μια ξεχωριστή εμπειρία

Audi R8 V10 plus Coupe: Μια ξεχωριστή εμπειρία

Δεν οδηγείς κάθε μέρα ένα τετρακίνητο Coupe 610 ίππων σε πίστα. Πόσο μάλλον όταν μιλάμε για αυτό το Coupe σε μια τέτοια πίστα! Αυτές είναι οι εντυπώσεις μας από το ανανεωμένο Audi R8 V10 plus με το μοτέρ των 5,2 λίτρων στο... φυσικό του περιβάλλον.

Σωτήρης Παπαδήμας

Η Kosmocar A.E, επίσημος αντιπρόσωπος και εισαγωγέας Audi στην Ελλάδα, σε συνεργασία με τη «μητρική» Audi Γερμανίας έδωσε την ευκαιρία σε Έλληνες εκπροσώπους του ειδικού Τύπου να έρθουν ακόμα πιο κοντά στην «οδηγική εμπειρία» των μοντέλων της εταιρείας, προσκαλώντας τους στο Ingolstadt, δηλαδή στην… έδρα της.

Για να είμαστε δίκαιοι, κυρίως απέναντι στα υπόλοιπα μοντέλα της γκάμας της Audi, πρέπει από την αρχή να σημειώσουμε ότι οι Γερμανοί έθεσαν από τις πρώτες ώρες στη διάθεσή μας για οδήγηση και άλλα σπορ μοντέλα τους πέρα από το κορυφαίο R8.

Έτσι, το in.gr οδήγησε επίσης το μικρομεσαίο hatchback RS3, αλλά και το πιο μικρό (σήμερα) Q, το Q3, στην RS εκδοχή του. Και στις δύο περιπτώσεις τα σχόλια για τις δυνατότητες των αυτοκινήτων είναι απλώς περιττά, αν και η ύπαρξη του RS Q3 προκαλεί ταυτόχρονα ενθουσιασμό και απορία. Πώς είναι δυνατόν ένα εκτός δρόμου μοντέλο να είναι και σπορ; Και βέβαια, η ερώτηση μπορεί κάλλιστα να αντιστραφεί…

Στα προς οδήγηση αυτοκίνητα βρισκόταν και το Audi S8! Ναι, καλά διαβάσατε. Η ναυαρχίδα των Γερμανών (Α8) διαθέτει σπορ εκδοχή, προφανώς για τους πιο… αναστατωμένους (και πιο ευκατάστατους) φίλους της φίρμας.

Πάντως, όπως και να ‘χει, το μερίδιο του λέοντος απέσπασε χωρίς αμφιβολία το κορυφαίο R8, το οποίο είχαμε τη δυνατότητα να οδηγήσουμε στην πίστα της Audi στο Neuburg (Νόιμπουργκ). Φυσικά, ο λόγος γίνεται για μία πολύ σωστή απόφαση/επιλογή των αρμόδιων της γερμανικής εταιρείας, αν σκεφτεί κανείς πως αυτό το coupe έχει κινητήρα με ισχύ 610 ίππων! Ήταν δυνατόν να το δοκιμάζαμε -με την πλήρη έννοια του όρου- στον ανοικτό δρόμο;

Φοβού το Audi R8;

Σε καμία περίπτωση. Ωστόσο, γνωρίζοντας από πριν πως το R8 έχει ισχύ 610 ίππων, είναι λογικό πριν από την πρώτη επαφή με αυτό να το αντιμετωπίζεις με δέος. Χωρίς αμφιβολία, οι πρώτες σκέψεις σε οδηγούν σε πιθανές… υστερικές αντιδράσεις ενός πανίσχυρου τέρατος. Οι όποιες ανησυχίες, όμως, εξαφανίστηκαν άμεσα έπειτα από την εισαγωγή που έκανε ο Κώστας Μανούσος, εκπαιδευτής πωλήσεων και υπεύθυνος οργάνωσης εκπαίδευσης της Kosmocar – Audi.

Στην παρουσίαση των εντυπωσιακών τεχνικών χαρακτηριστικών ξεχώρισαν οι αναφορές στην ισχύ των 610 ίππων, την ροπή των 560 Nm, την κατανομή της ισχύος σε εμπρός και πίσω άξονα σε ποσοστά που φτάνουν ακόμα και το 8% εμπρός και 92% πίσω, αλλά και στα μόλις 3,2 δευτερόλεπτα που απαιτούνται με το δεξί πεντάλ… ισοπεδωμένο στο πάτωμα για την επιτάχυνση από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα! Έπειτα από τον καταιγισμό των εκπροσώπων του Τύπου με αριθμούς κτλ., ακολούθησαν κι άλλες πληροφορίες, οι οποίες ήρθαν να βάλουν τις καρδιές πολλών συναδέλφων στη θέση τους.

Για παράδειγμα, το εν λόγω R8 φέρει σπορ ανάρτηση, έχει σύστημα dynamic steering (δηλαδή αυτόματο έλεγχο του τιμονιού κατά τη δυναμική οδήγηση), η πίσω αεροτομή του είναι σταθερή και όχι αναδυόμενη, ενώ η ύπαρξη του ξηρού κάρτερ λαδιού εξασφαλίζει ένα κατά πολύ πιο ισορροπημένο κέντρο βάρους. Βάλτε επίσης στην εξίσωση το αυτόματο κιβώτιο S-tronic με τις 7 σχέσεις και μόνο ανησυχία δεν πρέπει να έχει κανείς. Τουναντίον, το μικρό άγχος έφευγε και η προσμονή αυξανόταν…

Όλα υπό έλεγχο!

Έπειτα από τις σύντομες οδηγίες του εκπαιδευτή και επικεφαλής του κονβόι των R8, ακολούθησε η εύρεση της ιδανικής θέσης οδήγησης για έναν οδηγό που έχει ύψος 1,93 μ. και φορούσε φυσικά και κράνος σε ένα όχημα που έχει εξωτερικό ύψος κάτι λιγότερο από 1,25 μέτρα! Κι όμως, χάρη στις πολλαπλές ηλεκτρικές ρυθμίσεις του αριστερού καθίσματος, η σωστή θέση βρέθηκε, έστω κι αν η κίνηση του κεφαλιού ήταν αυστηρά περιορισμένη.

Παρόλα αυτά, τα χέρια και τα πόδια είχαν μεγαλύτερη ελευθερία κίνησης, με αποτέλεσμα ο γύρος της πίστας των 2,2 χλμ. να γίνεται με έναν ιδιαίτερα απολαυστικό τρόπο και σε ρυθμούς, οι οποίοι απέχουν παρασάγγας απ’ αυτούς της πεζής καθημερινότητάς μας.

Με απλά λόγια, το τιμόνι δεν απαιτούσε μεγάλες γωνίες στρέψης, το δεξί πεντάλ, μόνο που το… κοίταζες, εκτόξευε προς τα εμπρός το R8, σε αντίθεση με το αριστερό (δηλαδή το φρένο), στο οποίο έπρεπε να… ανέβεις επάνω του και με φόρα ώστε να κάνεις είσοδο στην επόμενη στροφή με την πιο κατάλληλη ανά περίπτωση ταχύτητα.

Ό,τι και να πει κανείς για την οδική συμπεριφορά της κορυφαίας έκδοσης του Audi R8 είναι λίγο μπροστά στο μέγεθος και την αξία αυτού του αυτοκινήτου. Η επαφή που είχαμε μαζί του, ευρισκόμενοι στα πηδάλιά του, ήταν μία εμπειρία, η οποία θα μείνει σίγουρα αξέχαστη.

Μείνετε συντονισμένοι για την συνέχεια…

Το Audi R8 V10 plus 5.2 Coupe με μια ματιά

Διαστάσεις (μέτρα): 4,426 / 1,940 / 1,240

Μεταξόνιο (μέτρα): 2,650

Κινητήρας (κ.εκ.): 5.204

Ισχύς (Ίπποι/σ.α.λ.): 610/8.250

Ροπή (Nm/σ.α.λ.): 560/6.500

Βάρος (κιλά): 1.630

Κατανάλωση (λίτρα καυσίμου/100 χλμ. στο μικτό κύκλο): 12,3

Εκπομπή CO2 (γραμμ./χλμ.): 287

Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα): 3,2 δλ.

Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 330

auto.in.gr

Sports in

Μπαρτσελόνα – Ολυμπιακός 75-77: ΘΡΥΛΑΡΑ στη Βαρκελώνη – Μυθική εμφάνιση και break για το 1-0!

Μυθικό παιχνίδι για τον Ολυμπιακό, που «έσπασε» την έδρα της Μπαρτσελόνα και έκανε το 1-0 στη σειρά των playoffs της Euroleague.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 25 Απριλίου 2024