Τετάρτη 24 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Σινεμά του ενός δολαρίου στην Κίνα

Σινεμά του ενός δολαρίου στην Κίνα

Περισσότερο από το 60% του κινηματογραφόφιλου κοινού της Κίνας αγοράζει πλέον τα εισιτήριά του ηλεκτρονικά επιβεβαιώνοντας για ακόμη μία φορά τα οφέλη του Διαδικτύου στην εξοικονόμηση χρόνου αλλά και χρήματος. Οι τιμές των εισιτηρίων έχουν πέσει τόσο πολύ στις ηλεκτρονικές αγορές ώστε την περασμένη χρονιά να μπορεί κανείς να παρακολουθήσει ορισμένες από τις μεγαλύτερες χολιγουντιανές παραγωγές πληρώνοντας μόλις ένα δολάριο ή ακόμη και λιγότερο σε ορισμένες περιπτώσεις.

Περισσότερο από το 60% του κινηματογραφόφιλου κοινού της Κίνας αγοράζει πλέον τα εισιτήριά του ηλεκτρονικά επιβεβαιώνοντας για ακόμη μία φορά τα οφέλη του Διαδικτύου στην εξοικονόμηση χρόνου αλλά και χρήματος.

Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της κινεζικής εταιρείας ερευνών Analysys International, την περασμένη χρονιά δαπανήθηκαν για εισιτήρια κινηματογράφου στην Κίνα περί τα 4,77 δισ. δολάρια, εκ των οποίων τα 2,2 δισ. δολάρια προήλθαν από online συναλλαγές.

Ένας από τους κύριους λόγους για αυτή την ταχεία άνθηση του κλάδου, σημειώνει η Wall Street Journal, είναι «ο πόλεμος τιμών» που έχει ξεσπάσει μεταξύ των τριών μεγαλύτερων κινεζικών διαδικτυακών εταιρειών που παρέχουν, μεταξύ άλλων, τέτοιου είδους υπηρεσίες στους χρήστες τους: της Baidu, της Tencent και φυσικά της Alibaba.

Και οι τρεις προαναφερθέντες τεχνολογικοί κολοσσοί διαθέτουν ιστοσελίδες ηλεκτρονικής πώλησης κινηματογραφικών εισιτηρίων, ενώ έχουν αγοράσει μερίδια σε αντίστοιχες πλατφόρμες και εφαρμογές. Η Alibaba, λόγου χάρη, εξαγόρασε ένα μερίδιο της εταιρείας Meituan, ιδιοκτήτριας της ιστοσελίδας Maoyan.com, που κάνει κρατήσεις και πωλήσεις εισιτηρίων κινηματογράφου, επισημαίνει η αμερικανική εφημερίδα.

«win-win»

Η κατάσταση αυτή, σε πρώτη ανάγνωση, χαρακτηρίζεται ως «win-win» και για τις δύο πλευρές. Από τη μια, όπως είναι λογικό, ο ανταγωνισμός μεταξύ των τριών κύριων παρόχων αλλά και άλλων μικρότερων αποβαίνει σε όφελος των καταναλωτών με τη συνακόλουθη μείωση τιμών και τη δυνατότητα εκμετάλλευσης συνδυαστικών πακέτων και προσφορών. Οι τιμές των εισιτηρίων κινηματογράφου έχουν πέσει τόσο πολύ στις ηλεκτρονικές αγορές ώστε την περασμένη χρονιά να μπορεί κανείς να παρακολουθήσει ορισμένες από τις μεγαλύτερες χολιγουντιανές παραγωγές πληρώνοντας μόλις ένα δολάριο ή ακόμη και λιγότερο σε ορισμένες περιπτώσεις. Οι γενναιόδωρες αυτές εκπτώσεις συνέβαλαν, μάλιστα, σε μια έκρηξη του κινεζικού box office: οι πωλήσεις εισιτηρίων έφτασαν το 49% το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους με έσοδα 3,6 δισ. δολάρια, σύμφωνα με την EntGroup, μια εταιρεία ερευνών για τη βιομηχανία του θεάματος στην Κίνα.

Βάσεις δεδομένων

Από την άλλη, οι εταιρείες επενδύουν χρήματα σε μια συνεχώς αναπτυσσόμενη αγορά από την οποία έχουν σίγουρα λαμβάνειν ακόμη και αν, επί του παρόντος τουλάχιστον, φαίνεται να μην τους απασχολεί το περιθώριο κέρδους. Επιπλέον, η συλλογή προσωπικών στοιχείων των χρηστών – απαραίτητη για την πραγματοποίηση και την ολοκλήρωση της συναλλαγής – επιτρέπει στις επιχειρήσεις-παρόχους των υπηρεσιών να δημιουργήσουν βάσεις δεδομένων με τις καταναλωτικές συνήθειες των χρηστών, τις οποίες αργότερα θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν οι ίδιοι ή ακόμη και να πωλήσουν σε εταιρείες στοχευμένων διαφημίσεων.

Ένα τρίτο δυνητικό πλεονέκτημα για τις Baidu, Alibaba και Tencent είναι ότι θα μπορούσαν να αποκτήσουν μεγαλύτερη παρουσία μέσω των ιστοχώρων πώλησης εισιτηρίων σε κλάδους στους οποίους θα ήθελαν ενδεχομένως να επεκταθούν, συμπεριλαμβανομένης φυσικά και της τοπικής κινηματογραφικής βιομηχανίας.

Ωστόσο, το νόμισμα έχει πάντα δύο πλευρές και ως εκ τούτου διάφορα είναι τα ερωτήματα που εγείρονται από το όλο ζήτημα και πολλές οι φωνές του κλάδου που υποστηρίζουν ότι αυτές οι πρακτικές δεν είναι βιώσιμες. Πρώτα απ’ όλα, ένας τέτοιου είδους «τιμολογιακός πόλεμος» μεταξύ των μεγάλων παικτών δεν μπορεί παρά να έχει θύματα, που δεν θα είναι άλλοι από τις μικρές ιστοσελίδες ηλεκτρονικών πωλήσεων εισιτηρίων. Αναπόφευκτα, οι μικροί αυτοί παίκτες δεν θα μπορέσουν να αντεπεξέλθουν στη συνεχή πτώση των τιμών και θα αναγκαστούν να αποχωρήσουν από την αγορά – κάτι που ενδεχομένως να οδηγήσει στη δημιουργία ολιγοπωλίου.

Συνεχείς εκπτώσεις

Επιπλέον, για τις εταιρείες ψυχαγωγίας, περιγράφει η «WSJ», η ανησυχία είναι ότι οι συνεχείς εκπτώσεις θα καθορίσουν αμετάκλητες προσδοκίες για απίστευτα χαμηλές τιμές στις ταινίες. Και όταν οι μεγάλες εταιρείες θα σταματήσουν να επιχορηγούν αυτές τις τιμολογιακές εκπτώσεις, καθώς θα έχουν ήδη αποκτήσει μια δεσπόζουσα θέση στην αγορά, το βάρος θα μετακυλισθεί στους κινηματογραφιστές ενώ οι ίδιοι οι κινηματογράφοι θα πρέπει να προσφέρουν ελκυστικές τιμές, εάν επιθυμούν να γεμίζουν οι αίθουσες.

Σε αυτό το πλαίσιο, η Υπηρεσία Διανομής και Διάθεσης Ταινιών και ο Οργανισμός Παραγωγών Ταινιών Κινηματογράφου της Κίνας, δύο κρατικά ελεγχόμενες υπηρεσίες, δήλωσαν ότι οι εταιρείες θα μπορούσαν να «μπουν σε μαύρη λίστα αν φτάσουν να πωλούν εισιτήρια κάτω από μια ελάχιστη τιμή που θα έχει καθοριστεί από κοινού για κάθε ταινία από τους φορείς εκμετάλλευσης της ταινίας και τα κινηματογραφικά στούντιο».

Τέλος, οι ρυθμιστικές αρχές της χώρας φαίνεται ότι έχουν επίσης αντιληφθεί τα προβλήματα που μπορεί να προκύψουν και γι’ αυτό στις αρχές της χρονιάς συγκάλεσαν μια συνάντηση με όλους τους επικεφαλής των τοπικών εταιρειών πώλησης ηλεκτρονικών εισιτηρίων και τους ιδιοκτήτες των κινηματογραφικών αιθουσών με στόχο να τους αποθαρρύνουν από τη διόγκωση μιας συνεχούς (και ίσως μελλοντικά ανεξέλεγκτης) κατάστασης εκπτώσεων και προσφορών.

Έφη Ντούνη

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ

Sports in

Παναθηναϊκός – Μακάμπι Τελ Αβίβ 87-91: Τον «κρέμασε» ο Σλούκας, έκαναν το 0-1 οι Ισραηλινοί

Με το… καλημέρα πλεονέκτημα αντίο για τους πράσινους. έχασαν ξανά από τη Μακάμπι (87-91) που αγωνία για τον Μπόλντγουιν.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τετάρτη 24 Απριλίου 2024