Το εμβληματικό υβριδικό μοντέλο ετοιμάζεται για τη νέα, τέταρτη γενιά του η οποία, χάρη σε μια νέα πλατφόρμα, εκτός από την «αναμενόμενη» βελτίωση της αποδοτικότητάς του, θα υιοθετήσει μια σειρά από στοιχεία τα οποία θα αναλάβουν να το κάνουν σαφώς δυναμικότερο.


Το νέο Toyota Prius βρίσκεται καθ’οδόν και, σύμφωνα με τα μέχρι τώρα στοιχεία, η ολοκαίνουρια και ελκυστικότερη σχεδίασή του θα είναι η μικρότερη αλλαγή που θα υιοθετήσει.

Αναλυτικότερα, το νέο Prius το οποίο αναμένεται από την επόμενη χρονιά, θα έχει ως αφετηρία μια νέα πλατφόρμα που εξελίσσει η Toyota και η οποία ονομάζεται TNGA.

Το Prius θα είναι το πρώτο μοντέλο της Toyota που θα έχει ως αφετηρία τη νέα αυτή πλατφόρμα η οποία, στη συνέχεια, θα “δώσει” και άλλα μοντέλα μιας και αποτελεί την απάντηση των Ιαπώνων σε πολυχρηστικές πλατφόρμες όπως η MQB του ομίλου VW.

Ανεξαρτήτως της συνέχειας που θα έχει η νέα πλατφόρμα σε άλλα μοντέλα της Toyota, στo Prius αναμένεται, να εξασφαλίσει σημαντικά βελτιωμένη αποδοτικότητα, αλλά και ένα χαμηλότερο κέντρο βάρους που, συνδυαστικά και με την νέα του δυνατότητα τετρακίνησης, θα αναβαθμίσει σαφώς την οδική του συμπεριφορά, αλλά και να ανακατέψει τα δεδομένα μιας κατηγορίας που εκείνο διαμόρφωσε.

Σε ό,τι αφορά τη σχεδίασή του, αν και οι μέχρι τώρα αποτυπώσεις από το φωτογραφικό φακό αφορούν αποκλειστικά καμουφλαρισμένα πρωτότυπα, υπάρχουν ορισμένες πληροφορίες που βοηθούν στη διαμόρφωση της εικόνας του.

Έτσι, το νέο Toyota Prius, αναμένεται να διατηρήσει τη χαρακτηριστική σιλουέτα του με τις γνώριμες αναλογίες του χαμηλού μπροστινού και ψηλότερου πίσω τμήματος προκειμένου να
διατηρηθεί όσο το δυνατόν χαμηλότερα ο αεροδυναμικός συντελεστής.

Παρ΄όλα αυτά, η αισθητική του κατεύθυνση θα είναι αρκετά διαφορετική, με επιρροές από το Toyota NS4 Concept που παρουσιάστηκε στην έκθεση του Detroit το 2014 με στόχο μια επιθετικότερη εικόνα.

Έτσι, την όψη του νέου Prius θα μεταμορφώσουν τα λεπτότερα φωτιστικά σώματα που θα τονίζονται από LED ημέρας σε συνδυασμό με μια πλήρως ανασχεδιασμένη, μεγαλύτερη και φαρδύτερη εισαγωγή αέρα, ενώ την εικόνα αναμένεται να συμπληρώσουν σχεδιαστικές επιλογές εξίσου «τολμηρές» με εκείνες που οι Ιάπωνες υιοθέτησαν για το πρόσφατο, νέο Aygo.

Όπως και να έχει, οι σημαντικότερες αλλαγές του Prius θα συντελεστούν κάτω από τις εξωτερικές του επιφάνειες. Έχοντας στη διάθεσή τους μια ολοκαίνουρια πλατφόρμα οι μηχανικοί της Toyota, ξανασχεδιάζουν από λευκό χαρτί το υβριδικό σύνολο που θα εξοπλίσει το Prius.

Στόχος είναι, η αύξηση της αποδοτικότητας με την κατανάλωση καυσίμου να περιορίζεται κοντά στα 2,6 λίτρα/100 χλμ. και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στα 70 γρ./χλμ.

Παρά τις βελτιώσεις, τους μπροστινούς τροχούς θα αναλάβει να κινεί ο γνωστός βενζινοκινητήρας των 1,8 λίτρων σε συνδυασμό, όμως, με ένα μικρότερο ηλεκτρικό μοτέρ. Ένα δεύτερο ηλεκτρικό μοτέρ θα αναλάβει να κινεί τον πίσω άξονα εξασφαλίζοντας στο Prius τη δυνατότητα τετρακίνησης.

Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες το e-4WD όπως θα ονομάζεται το παραπάνω σύστημα τετρακίνησης, σε συμφωνία με τον «πράσινο» χαρακτήρα του μοντέλου, θα λειτουργεί σε ταχύτητες μόνο έως και 60 χλμ./ώρα, βοηθώντας τον οδηγό όταν οι καιρικές συνθήκες είναι κακές.

Ένα στοιχείο που δεν έχει ξεκαθαριστεί ακόμα είναι το κατά πόσο, στο νέο Prius, η Toyota θα αντικαταστήσει τις μπαταρίες νικελίου μετάλλου με τις ακριβότερες, αλλά λιγότερο ογκώδεις,  ιόντων λιθίου που εξοπλίζουν ήδη την plug-in υβριδική έκδοση του μοντέλου.

Τα τελευταία στοιχεία συντείνουν προς την επικράτηση της δεύτερης εκδοχής, δηλαδή των ακριβότερων μπαταριών ιόντων λιθίου, καθώς η αύξηση που αναμένεται να επιφέρουν στο κόστος παραγωγής και κατ’ επέκταση στην τιμή του μοντέλου, θα μπορέσει να θεωρηθεί δικαιολογημένη όταν βγει στην αγορά, με τη βοήθεια του αισθητά αναβαθμισμένου εσωτερικού, του επιπλέον εξοπλισμού αλλά και της «de facto» τετρακίνησης.

Λίγο μετά το «απλό υβριδικό Prius αναμένεται και η νέα plug-in υβριδική εκδοχή του η οποία, χάρη σε αλλαγές στις μπαταρίες ιόντων λιθίου, την αεροδυναμική του και στην μείωση των τριβών στον κινητήρα, θα έχει μεγαλύτερη ηλεκτρική αυτονομία, αλλά και βελτιωμένα μεγέθη τόσο σε ό,τι αφορά την κατανάλωση καυσίμου όσο και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα που αναμένεται να περιοριστούν σε 1,7 λίτρα/100 χλμ. και σε 49 γρ./χλμ., αντίστοιχα.

auto.in.gr

Γράψτε το σχόλιό σας

Ακολουθήστε το in.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο in.gr