Οι μαύρες γάτες πηγαίνουν σχολείο;
Μια μαύρη γάτα κυκλοφορεί στις γειτονιές της Θεσσαλονίκης. Δεν τη θέλουν όμως ούτε οι κάτοικοι της περιοχής, ούτε οι άλλες γάτες. Έχει μόνο μία φίλη και προσπαθεί να αποδείξει πως όλοι είναι ίσοι και δεν είναι σωστό να καταδικάζεται στο περιθώριο λόγω του χρώματος που έχει το δέρμα της. Αυτό είναι το σενάριο θεατρικού παιχνιδιού που «ζωντάνεψε» σε δημοτικά της Θεσσαλονίκης, με πρωταγωνιστές τους ίδιους τους μαθητές, σε μια προσπάθεια ευαισθητοποίησης και ενημέρωσής τους για το ρατσισμό, τις διακρίσεις και τη φτώχεια.
Μια μαύρη γάτα κυκλοφορεί στις γειτονιές της Θεσσαλονίκης. Δεν τη θέλουν όμως οι κάτοικοι της περιοχής, ούτε και οι άλλες γάτες. Έχει μόνο μία φίλη και προσπαθεί να αποδείξει στους ανθρώπους και στα άλλα ζώα πως όλοι είναι ίσοι και δεν είναι σωστό να την αφήνουν στο περιθώριο λόγω του χρώματος που έχει το δέρμα της.
Η ιστορία της γάτας είναι το σενάριο ενός θεατρικού παιχνιδιού που «ζωντάνεψε» σε δημοτικά σχολεία της Θεσσαλονίκης, με πρωταγωνιστές τους ίδιους τους μαθητές, οι οποίοι μοιράστηκαν τους ρόλους στο πλαίσιο προγράμματος που υλοποίησε η Καλλιτεχνική Παιδαγωγική Ομάδα «Σχεδία στην πόλη».
Εκπαιδευτές και νέοι παιδαγωγοί, εθελοντές της συγκεκριμένης ομάδας, επισκέφτηκαν σχολικά συγκροτήματα και προσπάθησαν να ενημερώσουν μέσα από βιωματικά εργαστήρια τους μαθητές της Δ’, της Ε’ και της ΣΤ’ τάξης, για τα ατομικά δικαιώματα, τον ρατσισμό, τις διακρίσεις και τη φτώχεια.
Η δράση ονομάστηκε «Οι μαύρες γάτες πηγαίνουν σχολείο;- Οι νέοι μιλούν στα παιδιά για το ρατσισμό» και είχε ως στόχο οι μαθητές, αλλά και οι εκπαιδευτικοί τους να κατανοήσουν θέματα που αφορούν τις προκαταλήψεις και τα στερεότυπα που οδηγούν στον ρατσισμό.
«Μέχρι στιγμής, περίπου 200 με 250 μαθητές συμμετείχαν στο πρόγραμμα. Διαλέξαμε, ενδεικτικά, σχολεία σ’ όλη τη Θεσσαλονίκη, ενώ το πρόγραμμα θα συνεχιστεί μέχρι το Πάσχα και μετά θα γίνει αξιολόγηση και καταγραφή του υλικού. Τα παιδιά μέσα από το θεατρικό και το παιχνίδι έπρεπε να μπουν βαθιά στη σκέψη και να κατανοήσουν τη διαφορετικότητα» δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η Αργυρώ Σκίτσα, συντονίστρια της ομάδας «Σχεδία στην πόλη».
Ωστόσο, σύμφωνα με την κυρία Σκίτσα, υπήρξαν και παιδιά που δεν άλλαξε η άποψή τους μετά το εργαστήρι, διάρκειας δύο διδακτικών ωρών. «Εξακολουθούσαν να έχουν την προκατάληψη και μετά τα παιχνίδια και την ενημέρωση, όπως ακριβώς συμβαίνει και στους ενήλικες. Τα πράγματα δεν αλλάζουν σε μια μέρα και χρειάζεται περισσότερος χρόνος».
Η δράση θα κορυφωθεί μεθαύριο, Παρασκευή, 21 Μαρτίου, Παγκόσμια Ημέρα κατά του Ρατσισμού και των Φυλετικών Διακρίσεων, καθώς θα πραγματοποιηθούν στον πεζόδρομο της Αγίας Σοφίας εργαστήρια για παιδιά και καλλιτεχνικά δρώμενα.
Από τις 6:00 το απόγευμα έως τις 8:00 το βράδυ, για δύο ώρες, μέλη της «Θεσσαλονίκη: Ευρωπαϊκή Πρωτεύουσα Νεολαίας 2014» και της Καλλιτεχνικής Παιδαγωγικής Ομάδας «Σχεδία στην πόλη» θα ζωγραφίσουν, θα φτιάξουν κολάζ και μάσκες, με θέμα τη διαφορετικότητα, ενώ έχει σχεδιαστεί και θεατρικό δρόμου.
Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ,ΑΠΕ-ΜΠΕ
- «Το κάνουν επίτηδες»: Η Σίντνεϊ Σουίνι ντύθηκε Mαρ-α-Λάγκο και όλοι λένε το ίδιο για την μεταμφίεση της
- Τρόλεϊ: Από την Κυριακή το ξήλωμα καλωδίων του δικτύου
- Live streaming: Ολυμπιακός – ΓΣ Περιστερίου
- Κλειστά ακίνητα: Τέλος χρόνου για τα αποκαλυπτήρια
- Μπενίτεθ: «Πρέπει να προσεγγίσουμε με τη σωστή νοοτροπία τα παιχνίδια – Να μην κάνουμε ανόητα λάθη»
- Αγρότες: Μπλόκο και στις Μικροθήβες – Παρέκαμψαν τα ΜΑΤ και έκλεισαν την Εθνική Οδό – «Δεν κάνουμε βήμα πίσω»

