Παρασκευή 19 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Ford Transit 2014: Φυσικός ηγέτης

Ford Transit 2014: Φυσικός ηγέτης

Με τρεις τύπους αμαξώματος, τρεις εκδόσεις ισχύος και παράδοση πέντε δεκαετιών, το νέο Transit επιβεβαιώνει στην πράξη τον ηγετικό του ρόλο στην ευρύτερη κατηγορία των επιβατικών και επαγγελματικών van.

Γιάννης Αδάναλης

Η αλήθεια είναι ότι δεν συναντάς συχνά στον δρόμο σου τετράτροχα που να κουβαλούν στην πλάτη τους μια παράδοση πέντε δεκαετιών, πόσο μάλλον όταν αυτά δεν ανήκουν στις συνήθεις κατηγορίες επιβατικών αυτοκινήτων αλλά διαθέτουν έναν ξεκάθαρο επαγγελματικό προσανατολισμό.

Ακόμη, λοιπόν, και αν δεν είχες φανταστεί μέχρι σήμερα τον εαυτό σου πίσω από το τιμόνι ενός Ford Transit, η ολιγόωρη συνύπαρξη με το μακροβιότερο και πλέον επιτυχημένο van της ευρωπαϊκής ηπείρου μόνο ευχάριστες εκπλήξεις επεφύλασσε.

Με αφετηρία τον σύγχρονο και τηρουμένων των αναλογιών ελκυστικό σχεδιασμό του, το Transit του 2014 δηλώνει εξαρχής ότι ανήκει στη νέα γενιά των van.

Η τραπεζοειδούς σχήματος κεντρική εισαγωγή αέρα ξεχωρίζει στο μπροστινό τμήμα του αμαξώματος, επιχειρώντας να ακολουθήσει τις σχεδιαστικές πρακτικές των αμιγώς επιβατικών προτάσεων της Ford.

Η συνέχεια διαφέρει ανάλογα με την έκδοση αμαξώματος που θα επιλέξεις. Στα επαγγελματικά van μονής ή διπλής καμπίνας, το μήκος του Transit κυμαίνεται μεταξύ 5,53 και 6,7 μέτρων, ωστόσο, δυνατότητα επιλογής υπάρχει και ως προς το μέγιστο ύψος του αμαξώματος, με τον διαθέσιμο όγκο φόρτωσης να φτάνει έως και τα 15,1 κυβικά μέτρα.

Αντίστοιχες είναι και οι επιλογές στην γκάμα του επιβατικού van (Μ2 Bus), με τις θέσεις στο εσωτερικό του να αυξάνονται, παράλληλα με το συνολικό μήκος του αμαξώματος, από τις 12 στις 15 ή ακόμα και τις 18.

Τέλος, υπάρχει και το Chassis cab μονής ή διπλής καμπίνας με επίπεδη πλατφόρμα φόρτωσης, το οποίο προσφέρεται σε πέντε διαφορετικές εκδόσεις και μήκος που ξεκινά από τα 5,2 μέτρα και φτάνει τα 7,57 μέτρα.

Οι δυνατότητες επιλογής στην γκάμα του νέου Transit δεν σταματούν εδώ. O ένας και μοναδικός κινητήρας diesel χωρητικότητας 2,2 λίτρων που εφοδιάζει όλους τους τύπους αμαξώματος προσφέρεται σε τρεις εκδόσεις ισχύος.

Αφετηρία αποτελούν οι 100 ίπποι και τα 310 Nm ροπής, η αμέσως επόμενη έκδοση του τετρακύλινδρου πετρελαιοκινητήρα αποδίδει 125 ίππους και 350 Nm ροπής, ενώ η κορυφαία έκδοση ισχύος φτάνει τους 155 ίππους και τα 385 Nm.

Ανεξαρτήτως ισχύος, ο Duratorq των 2,2 λίτρων συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων, ενώ στην έκδοση ECOnetic των 125 ίππων, τις προδιαγραφές του συμπληρώνουν το γνώριμο σύστημα start&stop και το πρωτοποριακό Acceleration Control, το οποίο προσαρμόζει την απόκριση του κινητήρα με τέτοιο τρόπο ώστε τα χαρακτηριστικά επιτάχυνσης του Transit να μην μεταβάλλονται ανάλογα με το βάρος του φορτίου που μεταφέρει.

Ένα ακόμη στοιχείο διαφοροποίησης ανάμεσα στις 450 εκδόσεις που συνθέτουν την γκάμα του νέου Ford Transit αποτελεί ο άξονας στον οποίο μεταδίδεται η κίνηση.

Έτσι, λοιπόν, το M2 Bus προσφέρεται -για την ώρα- σε αποκλειστικά πισωκίνητους συνδυασμούς, την ίδια στιγμή που τα επαγγελματικών προδιαγραφών van και chassis cab διατίθενται σε εκδόσεις με κίνηση στους μπροστινούς, τους πίσω ή ακόμη και τους τέσσερις τροχούς.

Η προσπάθεια της Ford να ακολουθήσει τα σχεδιαστικά και ποιοτικά πρότυπα των συμβατικών της προτάσεών βρίσκει συνέχεια στον θάλαμο επιβατών του νέου Transit.

Οι γωνίες που σχηματίζουν τα πεντάλ αλλά και η κολόνα του τιμονιού μαρτυρούν τη διαφορετικότητα της κατασκευής, ωστόσο, ρυθμίζοντας με τη βοήθεια ενός ηλεκτροκίνητου μηχανισμού τη θέση του καθίσματος, σύντομα θα καταφέρεις να προσαρμοστείς στην επαγγελματική φύση του αυτοκινήτου.

Σε αυτή την προσπάθεια βοηθά και ο πλήρης εξοπλισμός, ο οποίος σε επίπεδο άνεσης και ασφάλειας αγγίζει -αν δεν ξεπερνά- τις προδιαγραφές ακόμη και ενός Focus.

Πέρα από την εκτεταμένη χρήση χάλυβα υψηλής και υπερυψηλής αντοχής και την παρουσία συνολικά έξι αερόσακων, το νέο Transit προσφέρει -έστω και προαιρετικά- προηγμένα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας, όπως το Adaptive Cruise Control, το Lane Keeping Alert και η κάμερα οπισθοπορείας.

Το νέο Transit, ωστόσο, διακρίνεται και σε έναν ακόμη τομέα. Παρά τις επιβλητικές διαστάσεις του αλλά και το αυξημένο βάρος, το επαγγελματικό van της Ford παραμένει εξαιρετικά ευέλικτο και συνεπώς ευκολοδήγητο.

Το υδραυλικά υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης αξιοποιεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τα γόνατα McPherson του μπροστινού άξονα, διαμορφώνοντας χαρακτηριστικά που θα ζήλευε ακόμη και ένα μικρομεσαίων διαστάσεων hatchback.

Αντιστοίχως, την απαραίτητη προοδευτικότητα διαθέτει και το σύστημα πέδησης, επιτρέποντας ακόμη και σε έναν λιγότερο έμπειρο οδηγό να υπολογίσει με σχετική ακρίβεια το σημείο ακινητοποίησης.

To νέο Transit θα διατεθεί σε περισσότερες από 100 αγορές του πλανήτη. Μάλιστα για πρώτη για πρώτη φορά στην ιστορία του θα «διασχίσει» τον Ατλαντικό, με σκοπό να δοκιμάσει την τύχη του στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής.

Στην Ευρώπη αναμένεται την προσεχή άνοιξη, ωστόσο θα πρέπει να περιμένουμε έως το τελευταίο τρίμηνο του έτους για να συμπληρωθεί η πολυδιάστατη γκάμα του.

auto.in.gr

Sports in

Η Μέγκαν Φοξ φωτογραφήθηκε χωρίς μακιγιάζ και τρόμαξαν να την αναγνωρίσουν

Η Μέγκαν Φοξ φωτογραφίζεται με διακριτικό μακιγιάζ και οι followers της τρόμαξαν να την αναγνωρίσουν. Οι συγκρίσεις με την Κιμ Καρντάσιαν και η αποθέωση της φυσικής της ομορφιάς.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 19 Απριλίου 2024