Αλλάζει όνομα και εθνικότητα ο όμιλος Fiat
Σε νέα εποχή εισέρχεται η Fiat, η έβδομη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία παγκοσμίως, με τη μετονομασία της σε Fiat Chrysler Automobiles και μετακίνηση της έδρας της εκτός Ιταλίας. Τα κεντρικά γραφεία της διοίκησης θα βρίσκονται στην Ολλανδία, ενώ η φορολογική έδρα μεταφέρεται στη Βρετανία, η οποία διαθέτει πολύ πιο ευνοϊκό φορολικό καθεστώς για τις επιχειρήσεις από την Ιταλία. Η εταιρεία παράλληλα θα εισάγει τις μετοχές της στη Γουόλ Στριτ.
Σε νέα εποχή εισέρχεται η Fiat, η έβδομη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία παγκοσμίως, με τη μετονομασία της σε Fiat Chrysler Automobiles και μετακίνηση της έδρας της εκτός Ιταλίας. Τα κεντρικά γραφεία της διοίκησης θα βρίσκονται στην Ολλανδία, ενώ η φορολογική έδρα μεταφέρεται στη Βρετανία.
Η εταιρεία που προκύπτει από τη συγχώνευση των Fiat-Chrysler θα εισάγει παράλληλα τις μετοχές της στη Γουόλ Στριτ, ενώ θα παραμείνει εισηγμένη στο χρηματιστήριο του Μιλάνου.
Η διοίκηση της Fiat Chrysler διατείνεται ότι οι κινήσεις αυτές δεν έχουν στόχο την αποφυγή καταβολής φόρων, παρά το ότι η Βρετανία διαθέτει ένα πολύ πιο ευνοϊκό φορολογικό καθεστώς για τις επιχειρήσεις από ό,τι η Ιταλία.
Σε ανακοίνωσή του ο όμιλος ανέφερε ότι δεν αναμένει σημαντική μεταβολή των φόρων που καταβάλει, ενώ ανέφερε εξάλλου πως κατέγραψε υψηλότερα προ φόρων κέρδη από το αναμενόμενο το 2013, αλλά αναμένει χαμηλότερα κέρδη το 2014.
Η ιταλική εταιρία ήλεγχε την αμερικανική από το 2009, αλλά εξαγόρασε το υπόλοιπο 41,5% των μετοχών της αυτό τον μήνα.
Την Τετάρτη σε συνάντηση του Διοικητικού Συμβουλίου της Fiat στην ιστορική της έδρα, στο Τορίνο, ανακοινώθηκε ότι τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 1,95 δισεκ. ευρώ το 2013, από 0,9 το προηγούμενο οικονομικό έτος.
Οι πωλήσεις της σε παγκόσμιο επίπεδο αυξήθηκαν 3% στα 4,35 εκατ. οχήματα, αν και η εταιρεία συνέχισε να χάνει χρήματα στην Ευρώπη. Το καθαρό της χρέος αυξήθηκε ελαφρά από 6,55 σε 6,65 δισεκ. ευρώ.
Το ΔΣ της εταιρείας απέκλεισε το ενδεχόμενο να δώσει μερίσματα στους μετόχους, για να διατηρήσει το επίπεδο ρευστότητάς της.
Στον όμιλο Fiat Chrysler ανήκουν μάρκες όπως οι Jeep, Dodge, Alfa Romeo, Maserati and Ferrari.
Ο Σέρτζιο Μαρκιόνε, ο διευθύνων σύμβουλος της Fiat, τόνισε ότι «πρόκειται για μια ιστορική ημέρα».
Ο πρόεδρος του ΔΣ Τζον Ελκάν -γγονός του Τζάνι Ανιέλι-, πρόσθεσε ότι «ξεκινά μια νέα εποχή για την ιστορική αυτή βιομηχανία […] με ικανοποιητικά επίπεδα ανταγωνιστικότητας».
Παρατηρητές επισημαίνουν ότι μένει να φανεί αν θα συνεχίσουν να λειτουργούν και με ποιο ρόλο οι μονάδες παραγωγής στην Ιταλία, ιδίως η ιστορική βιομηχανία του Μιραφιόρι.
Ο πρωθυπουργός της Ιταλίας Ενρίκο Λέτα κάλεσε τους Ιταλούς να υποστηρίξουν τη Fiat και στη νέα της ενσάρκωση. Καθώς η εταιρεία θα γίνει «ένας παγκόσμιος παίκτης», το ζήτημα της φορολογικής της έδρας «είναι ένα εντελώς δευτερεύον ζήτημα», είπε ο Λέτα στις Βρυξέλλες, παρά το ενδεχόμενο το ιταλικό κράτος να απολέσει έσοδα.
«Από πού πραγματικά μετράει είναι οι θέσεις εργασίας, ο αριθμός των οχημάτων που πωλήθηκαν, η ανταγωνιστικότητα […] είναι ένας δρόμος ώστε μια μεγάλη ιταλική βιομηχανία να γίνει παγκόσμια. Νομίζω ότι όλοι οι Ιταλοί θα έπρεπε να την υποστηρίξουν» επισήμανε ο Ιταλός πρωθυπουργός.
Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ,ΑΠΕ-ΜΠΕ
- «Όλα από την αρχή το 2026» – Ο χρησμός της Citi για την Ευρώπη
- Παναθηναϊκός – Ολυμπιακός 3-1: Στις «πράσινες» το ντέρμπι του Μετς
- Αγρότες: Ατσαλώνουν τη στάση τους – Οι παράγοντες που «φουντώνουν» τα μπλόκα
- Ζάκυνθος: «Όλα έγιναν σε δευτερόλεπτα» – Συγκλονίζουν οι λεπτομέρειες της τραγωδίας με τον 2χρονο που κατασπαράχθηκε από πίτμπουλ
- Η ΑΙ πείθει τους ψηφοφόρους με εντυπωσιακή άνεση – Κίνδυνος για τη δημοκρατία;
- Ηράκλειο: Σε εξέλιξη επικίνδυνη επιχείρηση διάσωσης στα Αστερούσια Όρη – 40χρονος τραυματίστηκε στο φαράγγι του Αμπά


