Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024
weather-icon 21o
VW Polo R 250hp και VW Beetle R 280hp: Racing ανησυχίες

VW Polo R 250hp και VW Beetle R 280hp: Racing ανησυχίες

Ένα "σκαθάρι"... για φίλημα και ένα Polo στα μέτρα του Audi S1 κλέβουν την παράσταση  Δίλιτρος κινητήρας, σύστημα τετρακίνησης και ισχύ από άλλο κόσμο

Michael Taylor

H VW κατέκτησε το 2013 το παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλλυ με ένα τετρακίνητο Polo και ήδη, στην φετινή περίοδο του WRC έχει κάνει ένα εντυπωσιακό ξεκίνημα για τη διατήρηση του τίτλου.

Παράλληλα, στρέφεται στην εξαργύρωση της επιτυχίας της με τους ιθύνοντες της φίρμας να επιβεβαιώνουν ότι η ανανεωμένη εκδοχή του Polo θα περιλαμβάνει και μια τετρακίνητη έκδοση 250 ίππων με τα διακριτικά Polo R, η οποία θα είναι διαθέσιμη ως το τέλος της χρονιάς. Για αυτό και εμείς εκμεταλλευθήκαμε την ευκαιρία και οδηγήσαμε στην Σουηδία την έκδοση προ-παραγωγής.

Η συγκεκριμένη έκδοση δεν πρέπει να συγχέεται με την περσινή, απογοητευτική εμπροσθοκίνητη ειδική έκδοση WRC του Polo R, ισχύος 217 ίππων, καθώς στην καρδιά της βρίσκεται μια τροποποιημένη εκδοχή του δίλιτρου turbo κινητήρα που εξοπλίζει το VW Golf GTI.

Μάλιστα, αν και πρόκειται για δοκιμαστικό πρωτότυπο, η πρώτη επαφή μαζί του μας άφησε την εντύπωση ότι πρόκειται για ένα ιδιαιτέρως στιβαρό και καλά στημένο αυτοκίνητο που αποδείχθηκε και γρήγορο, παρά το γεγονός ότι φορούσε ελαστικά με καρφιά και η διαδρομή ήταν εντελώς παγωμένη.

Η VW επιμένει ότι αυτό το Polo R μπορεί να ολοκληρώσει την διαδικασία «0-100 χλμ./ώρα» σε λιγότερο από έξι δευτερόλεπτα, μέγεθος που δείχνει να επιβεβαιώνεται από τον ρυθμό του αυτοκινήτου που είχαμε στα χέρια μας.

Ο κινητήρας συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων, το οποίο μεταδίδει την κίνηση και στους τέσσερις τροχούς με τη συνδρομή του συστήματος Haldex πέμπτης γενιάς και ενός κεντρικού διαφορικού όπως και στο VW Golf R.

Η τοποθέτηση του διαφορικού κάτω από το πίσω μέρος επέφερε σημαντικές αλλαγές, καθώς οι μηχανικοί της VW αντικατέστησαν την γνωστή πίσω ανάρτηση του Polo με νέα ανεξάρτητη ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων.

Αποτέλεσμα; Tο Polo R θα είναι σχεδόν το ίδιο αυτοκίνητο με το επικείμενο Audi S1, διαθέτοντας το ίδιο διαφορικό, τον ίδιο κινητήρα -με διαφορετική ισχύ- και τον ίδιο τύπο ανάρτησης. Η μεγαλύτερη διαφορά ανάμεσα στα δύο αυτοκίνητα εντοπίζεται στην χρήση αλουμινίου στο μπροστινό τμήμα του Audi S1 ενώ το αμάξωμα του Polo R θα αποτελείται εξ ολοκλήρου από χάλυβα.

Στην πράξη, το πρωτότυπο Polo R δείχνει πολύ πιο ευέλικτο από το γνωστό μας Polo χωρίς να χάνει στο ελάχιστο την χαρακτηριστική του σταθερότητα και την αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου που το διακρίνει.

Προσφέρει τόσο υψηλά επίπεδα πρόσφυσης που ακόμα και αν, σε αυτές τις παγωμένες συνθήκες, κάποιος αποφασίσει να «παίξει» βίαια με το πεντάλ του γκαζιού, το αυτοκίνητο θα διατηρήσει την γραμμή του.

Από την άλλη βέβαια, αυτό το Polo R είναι τόσο ευέλικτο που αρκεί μια σχεδόν ανεπαίσθητη στροφή του τιμονιού και το σήκωμα του ποδιού από το γκάζι για να αλλάξει κατεύθυνση.

Η ποιότητα κύλισης είναι καλή ενώ το εσωτερικό του, αν και δεν είναι αντιπροσωπευτικό της έκδοσης παραγωγής, δεν θα απέχει ιδιαίτερα από τα τυπικά χαρακτηριστικά του Polo.

Το Polo R θα είναι το πρώτο από μια σειρά αντίστοιχων εκδόσεων που θα ακολουθήσουν στο μέλλον όπως το Scirocco R και ενδεχομένως το νέο Passat που αναμένεται το 2015.

VW Beetle R Cabriolet

Απέναντι σε ένα τέτοιο αυτοκίνητο δεν αφήνεις την ευκαιρία να πάει χαμένη, ακόμα και αν η πληροφορία για την κυκλοφορία μιας έκδοσης παραγωγής δεν επιβεβαιώνεται από όλους.

Η ύπαρξη ενός τετρακίνητου «σκαθαριού» με απόδοση 280 ίππων, αποτελεί ένα σαφές μήνυμα ότι όλες οι R εκδόσεις στο μέλλον θα διαθέτουν τετρακίνηση.

Στη συγκεκριμένη υλοποίηση το σύστημα τετρακίνησης δείχνει να λειτουργεί καλά, ωστόσο το επιπλέον βάρος που συνεπάγεται σε συνδυασμό με εκείνο του DSG κιβωτίου ταχυτήτων δείχνει να θαμπώνει την δυναμική οδική συμπεριφορά του Beetle.

Το μόνο σίγουρο είναι ότι το συγκεκριμένο Beetle δείχνει ιδιαιτέρως γρήγορο, με την VW να δηλώνει ότι η επιτάχυνση από στάση απαιτεί 5,7 δευτερόλεπτα.

Στις ενστάσεις μας καταγράψτε τους τριγμούς που εμφανίζονται ακόμα και με την οροφή στη θέση της, ενώ δεν υπάρχει η δυνατότητα απενεργοποίησης του ESP και του traction control όπως συμβαίνει στο VW Golf R.

Με απλά λόγια, οδηγήσαμε αλλά δεν απολαύσαμε την βόλτα μας στην παγωμένη διαδρομή, καθώς τα ηλεκτρονικά συστήματα παρέμβαιναν, κόβοντάς μας… στο καλύτερο.

Υπάρχει, βέβαια, πάντοτε η πιθανότητα το συγκεκριμένο αυτοκίνητο να μην περάσει στην παραγωγή, παραμένοντας ένα είδος πειράματος. Ωστόσο μια τέτοια έκδοση με τόση ισχύ και καλύτερες επιδόσεις, θα έκανε σίγουρα καλό στην εικόνα του Beetle Cabriolet.

Auto Express

Sports in

Παρτιζάν – Ολυμπιακός 69-74: Τεράστια νίκη στο Βελιγράδι και βήμα τετράδας!

Ο Ολυμπιακός βρέθηκε ακόμα και στο -13, αλλά με αντεπίθεση διαρκείας γύρισε τούμπα το παιχνίδι και πέτυχε μια σπουδαία νίκη στη μάχη για την τετράδα.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024