Παρασκευή 26 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση κινδυνεύουν να μείνουν νησιά του Αιγαίου

Χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση κινδυνεύουν να μείνουν νησιά του Αιγαίου

Η μείωση της επιβατικής κίνησης, η τιμή των καυσίμων και η διακοπή της ροής κίνησης κεφαλαίων από τις τράπεζες προς τις εταιρείες, είναι οι κύριες αιτίες που ενδέχεται να φέρουν το «μπλακάουτ» στη γραμμή Πειραιάς-Κύθηρα-Αντικύθηρα-Καστέλι. «Φουρτούνες» και σε άλλες γραμμές, λόγω περιορισμού των κονδυλιών -κατά συνέπεια και του ενδιαφέροντος δρομολόγησης πλοίων.

Η μείωση της επιβατικής κίνησης, η αύξηση της τιμής των καυσίμων και η διακοπή της ροής κίνησης κεφαλαίων από τις τράπεζες προς τις εταιρείες, είναι οι κύριες αιτίες που ενδέχεται να φέρουν το «μπλακάουτ» στην ακτοπλοϊκή γραμμή Πειραιάς-Κύθηρα-Αντικύθηρα-Καστέλι.

Ωστόσο, τίποτε δεν έχει ακόμα κριθεί, καθώς η πλοιοκτήτρια εταιρεία LANE του πλοίου «Βιντσένζος Κορνάρος», που έχει σύμβαση για το συγκεκριμένο δρομολόγιο, στο τέλος του μήνα αναμένεται να κάνει επισήμως γνωστές τις προθέσεις της, καθώς έχει ζητήσει απο τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας, παράταση μέχρι τις 28 Ιανουαρίου για την ετήσια τεχνική επιθεώρησή του πλοίου της, που βρίσκεται σε ακινησία από 1ης Νοεμβρίου του 2013.

Σε περίπτωση που η συγκεκριμένη εταιρεία δεν θα θελήσει να συνεχίσει την τακτική δρομολόγησή του πλοίου, το υπουργείο Ναυτιλίας, αναμένεται να ακολουθήσει συγκεκριμένη διαδικασία, προκειμένου να κηρύξει έκπτωτη την εταιρεία, ενώ δεν αποκλείεται να προχωρήσει και σε νέα προκήρυξη της συγκεκριμένης γραμμής.

Ο ακτοπλοϊκός κλάδος, πρέπει να ακολουθήσει το παράδειγμα των τραπεζών και χρήζει συγχωνεύσεων, όχι μόνο σε καθαρά εταιρικό επίπεδο αλλά και σε επίπεδο δρομολογίων τόσο στην Αδριατική όσο και στο Αιγαίο, καθώς η περίοδος της αυτο-ρύθμισης της αγοράς έχει τελειώσει προ πολλού, τονίζουν στο Αθηναϊκό Πρακτορείο σύμβουλοι ναυτιλιακών χρηματοδοτήσεων.

Αναφερόμενος στο θέμα, ο υπουργός Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης είπε ότι έχει συζητηθεί εκτενώς με βουλευτές του Πειραιά, κατοίκους και φορείς των δύο νησιών και επισήμανε ότι οι κάτοικοί τους καλύπτονται ήδη με ακτοπλοϊκή συγκοινωνία, μέσω Πελοποννήσου από τη Νεάπολη.

Τα νησιά εξυπηρετούνται συγκοινωνιακά και από τη Νέαπολη με το «Πορφυρούσα», με έξι δρομολόγια την εβδομάδα εκτός της Πέμπτης και απο τον Πειραιά με το επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο «Βιντζέντσος Κορνάρος» δύο φορές την εβδομάδα.

Πάντως κάτοικοι και φορείς των Κυθήρων και των Αντικυθήρων με ανακοινώσεις τους προειδοποιούν ότι αν η συγκεκριμένη γραμμή καταργηθεί από τον Πειραιά θα προσφύγουν νομικά (αστικά και ποινικά) κατά παντός υπευθύνου «για παραβίαση του άρθρου 101 του Συντάγματος».

«Φουρτούνες» και σε άλλες γραμμές

Προβλήματα αναμένεται να αντιμετωπίσουν από ελλείψεις πλοίων και άλλα νησιά, όπως η Κάσος, η Κάρπαθος και η Ανάφη, δεδομένου ότι τα διαθέσιμα κονδύλια για τις άγονες γραμμές έχουν μειωθεί δραστικά, με αποτέλεσμα να έχει περιοριστεί η εκδήλωση ενδιαφέροντος για δρομολόγηση πλοίων.

«Ψάχνουμε να βρούμε την καλύτερη λύση, ώστε να εκλείψει το πρόβλημα» δήλωσε ο υπουργός Μ.Βαρβιτσιώτης.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ

Sports in

Ρόι Κιν: «Έπινα πάρα πολύ όταν ήμουν στη Γιουνάιτεντ – Ήταν ντροπή»

Ο Ρόι Κιν μίλησε για τη περίοδο που βρισκόταν στη Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ και τις κακές συνήθειες που είχε.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 26 Απριλίου 2024