Παρασκευή 01 Νοεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Renault Clio TCe 90 2013: O ορισμός του downsizing

Renault Clio TCe 90 2013: O ορισμός του downsizing

Οι τρεις κύλινδροι και τα 898 κ.εκ. ενός υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα βενζίνης αμφισβητούν κάτω από τις μεταλλικές επιφάνειες του Renault Clio τη δημοτικότητα των πετρελαιοκίνητων προτάσεων της ελληνικής αγοράς.

Γιάννης Αδάναλης

Η πρακτική του downsizing, δηλαδή ο περιορισμός του κυβισμού ενός κινητήρα και η εξασφάλιση της απαιτούμενης ισχύος με τη χρήση ενός ή περισσότερων υπερσυμπιεστών, αποτελεί τον κανόνα και όχι την εξαίρεση για τις αυτοκινητοβιομηχανίες που δραστηριοποιούνται στην ευρωπαϊκή ήπειρο.

H είδηση, λοιπόν, για το νέο Renault Clio δεν είναι ότι εφοδιάζεται με έναν τρικύλινδρο κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας 898 κ.εκ., ο οποίος με τη βοήθεια ενός υπερσυμπιεστή καυσαερίων φτάνει τους 90 ίππους, αλλά ότι ο παραπάνω συνδυασμός δείχνει ικανός να σταθεί με αξιώσεις απέναντι στην εύκολη λύση της πετρελαιοκίνησης, απ’ όπου και αν αυτή προέρχεται.

Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή, ξεκινώντας από την προσπάθεια του Clio να διαφοροποιηθεί, σε επίπεδο σχεδιασμού τουλάχιστον, από τον ανταγωνισμό του.

Σχεδόν έναν χρόνο μετά την έναρξη των πωλήσεών του στην ευρωπαϊκή αγορά, το δημοφιλές Renault παραμένει μία από τις ελκυστικότερες προτάσεις στην κατηγορία του.

Χωρίς να χρησιμοποιεί την υπερβολή για να εντυπωσιάσει και χωρίς, φυσικά, να φλερτάρει με τα συντηρητικά πρότυπα των γερμανόφωνων προτάσεων της κατηγορίας του, το Clio έχει τον τρόπο να ξεχωρίζει.

Το ίδιο θα μπορούσε να ισχυριστεί κανείς και για τις επιφάνειες του εσωτερικού, έστω και αν σε αυτή την περίπτωση ο σχεδιασμός θα πρέπει να θεωρηθεί -ελέω της εργονομίας και της χρηστικότητας- περισσότερο προβλέψιμος.

Το κέρδος για τον θάλαμο επιβατών του Clio είναι ότι ανεξαρτήτως εξοπλιστικής έκδοσης δεν δείχνει «φτωχό». Κρίνοντας από την υφή και το φινίρισμά τους, τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στα επιμέρους τμήματα του θαλάμου επιβατών υπερβαίνουν τις απαιτήσεις σου από ένα supermini.

Καθοριστική στη διαμόρφωση της σύγχρονης εικόνας του εσωτερικού είναι και η συμβολή της κεντρικής κονσόλας, με τις μαύρες, γυαλιστερές επιφάνειες και την έγχρωμη οθόνης αφής μεγέθους 7 ιντσών στο μέσο της.

Η τελευταία είναι εκείνη που φιλοξενεί τις ενδείξεις των συστημάτων ενημέρωσης και ψυχαγωγίας -μεταξύ αυτών και του built-in navigation της TomTom- κερδίζοντας τις εντυπώσεις από την πρώτη κιόλας στιγμή.

Από εκεί και πέρα, τα 300 λίτρα του χώρου αποσκευών αποτελούν μία από τις καλύτερες επιδόσεις της κατηγορίας, υπενθυμίζοντας την επάρκεια του αυτοκινήτου απέναντι στις μεταφορικές ανάγκες μιας ολιγομελούς οικογένειας.

Το Clio των 898 κ.εκ. δεν διαθέτει μόνο τις διαστάσεις αλλά και την απαραίτητη ισχύ ώστε να υποστηρίξει τον διττό προσανατολισμό του. Οι 90 ίπποι και πολύ περισσότερο τα 135 Nm ροπής αρκούν για τα περίπου 1.000 κιλά του γαλλικού συνόλου, εξασφαλίζοντας ανταγωνιστικές επιδόσεις.

Aπό τη στιγμή μάλιστα που η βελόνα του στροφόμετρου βρεθεί στην περιοχή των 2.000 σ.α.λ. και ο τρικύλινδρος κινητήρας αποκτήσει σφυγμό, δεν πρόκειτα να σου λείψει το γκάζι.

Σε θεωρητική βάση, η συγκεκριμένη έκδοση του Clio ολοκληρώνει τη διαδικασία της επιτάχυνσης από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 12,2 δευτερόλεπτα, χρόνος που αυξάνεται στα 13 δευτερόλεπτα, αν μιλάμε για την έκδοση «Ecoleader» με τις εκπομπές των 99 γραμμάριων διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο.

Με τον κραδασμό να κινείται σε απολύτως φυσιολογικά επίπεδα και τον θόρυβο να καταλήγει εξίσου… αποδυναμωμένος στον θάλαμο επιβατών, ο μόνος λόγος για να τραβήξεις το πόδι σου από το πεντάλ του γκαζιού είναι η τάση του τρικύλινδρου μοτέρ να αυξάνει, υπό πίεση, τις ενεργειακές του απαιτήσεις.

Παρά την παρουσία του start&stop και παρά τις… αισιόδοξες εκτιμήσεις της γαλλικής φίρμας, η κατανάλωση καυσίμου μέσα στην πόλη δύσκολα θα περιοριστεί, σε πραγματικές συνθήκες, κάτω από τα 7,0 λίτρα/100 χλμ.

Με την τυπική -για τα δεδομένα της κατηγορίας- διάταξη ανάρτησης που συνδυάζει τα γόνατα McPherson των μπροστινών τροχών με τον ημι-άκαμπτο άξονα των πίσω, το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης με τις 2,7 στροφές από άκρη σε άκρη και τους τροχούς των 15 ιντσών, το γαλλικό supermini δεν αφήνει αναπάντητα ερωτήματα.

Το χαμηλό, λόγω της μικρής χωρητικότητας αλλά και του αλουμινένιου μπλόκ, βάρος του κινητήρα περιορίζει ακόμη περισσότερο τις πιθανότητες εμφάνισης υποστροφικών τάσεων, ευνοώντας την ευελιξία αλλά και την ακρίβεια με την οποία μεταφέρονται οι εντολές σου στην άσφαλτο.

Στον αντίποδα, περιθώρια βελτίωσης θα βρεις στο μηχανικό κιβώτιο των πέντε σχέσεων, όχι μόνο εξαιτίας της προφανούς απουσίας έκτης σχέσης αλλά και της «ανασφάλειας» που βγάζει το κούμπωμα του επιλογέα.

Το τελικό συμπέρασμα; Χωρίς να μπορεί να φτάσει την αρτιότητα των χαρακτηριστικών της πετρελαιοκίνητης έκδοσης των 1,5 λίτρων και παρά τα 13.350 ευρώ (τιμή εκκίνησης για την έκδοση TCe 90 Ecoleader Expression), το Renault Clio επικρατεί, έστω και στα σημεία, του ανταγωνισμού του.

auto.in.gr

inView

Κόκκινη βάφτηκε η θάλασσα στην Τουρκία

Από αυτόν τον άνεμο αποκολλήθηκαν φύκια, που συσσωρεύτηκαν στις ακτές και «έντυσαν» κόκκινες τις παραλίες στην Τουρκία

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 01 Νοεμβρίου 2024