Παρασκευή 26 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
007 Lotus Esprit Submarine Car: Mε την άδεια να καταδύεται

007 Lotus Esprit Submarine Car: Mε την άδεια να καταδύεται

Ένα από τα διασημότερα τετράτροχα της μεγάλης οθόνης άλλαξε χέρια και εμείς δεν θα μπορούσαμε να χάσουμε την ευκαιρία για μια σύντομη… κατάδυση στα καλά κρυμμένα μυστικά του.

Γιάννης Αδάναλης

Όλα ξεκίνησαν το 1972, όταν ο σχεδιαστικός οίκος Italdesign έφερε στην έκθεση αυτοκινήτου του Τορίνο ένα πρωτότυπο βασισμένο στο επιμηκημένο σασί της μέχρι τότε γνωστής Lotus Europa.

H Lotus Esprit M70, όπως ήταν η πλήρης ονομασία της, κέρδισε εντυπώσεις, αποτελώντας ένα από τα πρώτα δείγματα της σχεδιαστικής τάσης του «διπλωμένου χαρτιού» που υιοθετήθηκε και καθιερώθηκε από τον G. Giurgiaro.

Αν και η απόφαση για την παραγωγή της Lotus Esprit πάρθηκε πριν ακόμη η πένα του Ιταλού σχεδιαστή στεγνώσει, χρειάστηκαν περίπου τρία χρονιά μέχρι το αυτοκίνητο να παρουσιαστεί, επισήμως, στο ευρύ κοινό.

Με τον κινητήρα στο κέντρο, το ελαφρύ πλαίσιο και τις συνθετικές επιφάνειες του αμαξώματος, η Lotus Esprit βρέθηκε στη γραμμή παραγωγής μόλις το 1976, αποτελώντας από την πρώτη στιγμή ένα από τα πιο προηγμένα sportscars εκείνης της εποχής.

Βέβαια για τον Don McLauchlan, υπεύθυνο δημοσίων σχέσεων της βρετανικής φίρμας, αυτό δεν ήταν αρκετό. Αξιοποιώντας την πληροφορία ότι η νέα περιπέτεια του James Bond βρισκόταν εκείνη την περίοδο στα σκαριά, τοποθέτησε ένα αυτοκίνητο χωρίς διακριτικά έξω από το γραφείο του Albert Broccoli, του παραγωγού της 10ης -κατά σειρά- ταινίας του Βρετανού πράκτορα.

H συμφωνία δεν άργησε να «κλείσει». Η Lotus παρέδωσε δύο Esprit για τις ανάγκες των γυρισμάτων στους δρόμους της Σαρδηνίας αλλά και επτά συνολικά αμαξώματα. Ένα από αυτά «ταξίδεψε» στην απέναντι πλευρά του Ατλαντικού και συγκεκριμένα στην Φλόριντα των Ηνωμένων Πολιτείων όπου και απέκτησε τις υποβρύχιες ιδιότητές του.

Οι τέσσερις προπέλες, τα ισάριθμα ηλεκτρικά μοτέρ, οι μπαταρίες και τα πτερύγια αντικατέστησαν τα μηχανικά μέρη της Esprit, διαδικασία που σύμφωνα με πληροφορίες κόστισε 500.000 δολάρια.

Οι υποβρύχιες σκηνές γυρίστηκαν στις Μπαχάμες με τη βοήθεια ενός πρώην πεζοναύτη του αμερικανικού στρατού, ο οποίος βρέθηκε στη θέση του οδηγού διαθέτοντας, φυσικά, όλον τον απαραίτητο καταδυτικό εξοπλισμό.

Μετά το τέλος των γυρισμάτων της ταινίας «Η κατάσκοπος που με αγάπησε» με πρωταγωνιστή τον Ρότζερ Μουρ, η τροποποιημένη Lotus Esprit ταξίδεψε πίσω στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής.

Η παρουσία της στην έκθεση αυτοκινήτου της Νέας Υόρκης και του Λος Άντζελες δεν στάθηκε ικανή να αλλάξει τη μοίρα της. Χρειάστηκαν περισσότερα από δέκα χρόνια ώστε το περιεχόμενο της αποθήκης στην οποία είχε… ξεχαστεί να δημοπρατηθεί και η λευκή Lotus Esprit να αναδυθεί για μια ακόμη φορά στην επιφάνεια.

Η οροφή του αυτοκινήτου είχε καταστραφεί, ωστόσο, τα υπόλοιπα τμήματα του συνθετικού αμαξώματος είχαν διατηρηθεί σε άριστη κατάσταση. Από το 1989 έως σήμερα, η πλήρως λειτουργική Lotus παρέμεινε στα χέρια ενός και μόνο ιδιοκτήτη.

Τι θα μπορούσε να αλλάξει τη γνώμη του τυχερού Αμερικανού; Οι 616.000 στερλίνες (733.000 ευρώ) που δαπάνησε ένας αγνώστος, για την ώρα, λάτρης των υποβρυχίων και των κατασκοπευτικών ταινιών.

auto.in.gr

Sports in

Ολυμπιακός: Σίνα, Μουζακίτης και Χαράλαμπος Κωστούλας στην καλύτερη 11άδα του Youth League

Τρεις παίκτες του Ολυμπιακού συμπεριλήφθηκαν από την ιστοσελίδα Football talent Scout στην καλύτερη 11άδα της διοργάνωσης.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 26 Απριλίου 2024