Μέτρον άριστον, έλεγαν οι αρχαίοι ημών πρόγονοι και στην περίπτωση της διατροφής αποδεικνύεται και από μελέτη που δημοσιεύθηκε τον περασμένο Ιούνιο στο επιστημονικό έντυπο Journal of Physiology, σύμφωνα με την οποία η υπερκατανάλωση πολλών αντιοξειδωτικών, όπως η ρεσβερατρόλη, μπορεί να μπλοκάρει τα οφέλη της σωματικής άσκησης, ειδικά τη μείωση της αρτηριακής πίεσης του αίματος και της χοληστερόλης.

Μέτρον άριστον, έλεγαν οι αρχαίοι ημών πρόγονοι και στην περίπτωση της διατροφής αποδεικνύεται και από μελέτη που δημοσιεύθηκε τον περασμένο Ιούνιο στο επιστημονικό έντυπο Journal of Physiology, σύμφωνα με την οποία η υπερκατανάλωση πολλών αντιοξειδωτικών, όπως η ρεσβερατρόλη, μπορεί να μπλοκάρει τα οφέλη της σωματικής άσκησης, ειδικά τη μείωση της αρτηριακής πίεσης του αίματος και της χοληστερόλης.

Η μελέτη έγινε σε άνδρες, περίπου 65 ετών, και προς το παρόν δεν είναι ξεκάθαρο αν τα συμπεράσματα αφορούν τις γυναίκες ή όλες τις ηλιακές ομάδες. Οι συμμετέχοντες δεν έπιναν κρασί, όπου περιέχεται εν αφθονία η ρεσβερατρόλη, αλλά έπαιρναν διατροφικό συμπλήρωμα των 250 mg, καθημερινά.

Υπό κανονικές συνθήκες ένα ποτήρι κρασί μπορεί να περιέχει από 0,2 έως και 2,0 mg ρεσβερατρόλης, σύμφωνα με το Ινστιτούτο «Linus Pauling». Ενώ λοιπόν τα 250 mg της μελέτης μοιάζουν υπερβολικά, δεν είναι ασύνηθες για τα συμπληρώματα διατροφής που κυκλοφορούν στο εμπόριο, αφού μπορεί να περιλαμβάνουν και έως 900 mg.

Μέχρι πάντως να αποσαφηνίσουν οι ερευνητές πόση τελικά ποσότητα ρεσβερατρόλης χρειάζεται ο οργανισμός μας, η καλύτερη πρακτική είναι η πρόσληψη αντιοξειδωτικών ουσιών κυρίως μέσω της διατροφής. Έτσι αντί για ένα απομονωμένο συστατικό ο οργανισμός προσλαμβάνει επίσης φυτικές ίνες, οι οποίες δίνουν το μέτρο στο αίσθημα του κορεσμού.

Ρεσβερατρόλη μπορείτε να βρείτε εν αφθονία σε τέσσερα κυρίως τρόφιμα:

  • Κόκκινα σταφύλια: Τα σταφύλια περιέχουν την ρεσβερατρόλη στον φλοιό τους μαζί επίσης με μαγνήσιο και κάλιο, βιταμίνη Κ, C και Β1.
  • Φιστικοβούτυρο: Το βούτυρο από φιστίκια περιέχει έως και 13 mg ρεσβερατρόλης ανά φλιτζάνι, ενώ είναι επίσης καλή πηγή μαγνησίου και νιασίνης. 
  • Μαύρη Σοκολάτα: Στην μαύρη σοκολάτα, ρεσβερατρόλη αναμειγνύεται ωραία με άλλα αντιοξειδωτικά και ιχνοστοιχεία όπως το σίδηρο, το μαγνήσιο και ο χαλκός. 
  • Μύρτιλα: Τα μύρτιλα αν και δεν περιέχουν όμοια ποσότητα ρεσβερατρόλης με τα σταφύλια, είναι εξαιρετική πηγή άλλων αντιοξειδωτικών ουσιών, φυτικών ινών, βιταμίνης C και Κ, καθώς και μαγνησίου.

health.in.gr

Ακολουθήστε το in.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο in.gr