Τετάρτη 24 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Υamaha MT-09: Το

Υamaha MT-09: Το «σκοτεινό» αντικείμενο του πόθου

Ατίθασο, τρικύλινδρο, συμπαγές και "γυμνό". To Yamaha MT-09 έρχεται για να ανατρέψει τα στερεότυπα της αστικής μετακίνησης.


Κείμενο: Τζέην Σαμπανίκου – Φωτογραφίες: Yamaha

Το νέο Yamaha MT-09 είναι το πιο πρόσφατο «σκοτεινό αντικείμενο του πόθου» για τους «αντάρτες» των πόλεων. Ασφαλώς, ο σουρεαλιστής Μπουνιουέλ δεν είχε την ενόραση του νέου τρικύλινδρου, πολιτισμένου streetfighter της Yamaha στο δημιουργικό του οπλοστάσιο όταν κινηματογραφούσε την ομώνυμη ταινία του, αλλά ο τίτλος της συμπυκνώνει τον χαρακτήρα του ΜΤ-09.

Οι ίδιοι οι κατασκευαστές, στη διαφημιστική τους καμπάνια, το συνδέουν με την «σκοτεινή», underground γιαπωνέζικη κουλτούρα «bosozoku» των συμμοριών με τα «φτιαγμένα» θορυβώδη μηχανάκια και τη συχνά παράνομη δράση, απομυθοποιώντας την ταυτόχρονα. Ωστόσο, είναι η ουσία του MT-09 που το καθιστά αυτοδιαφημιζόμενο.

Καταρχάς είναι η πρώτη τρικύλινδρη μοτοσυκλέτα στη σύγχρονη ιστορία της εταιρείας (μετά τη σειρά XS της δεκαετίας του 1970) αφού η Yamaha είχε περιορίσει την εφαρμογή αυτής της τεχνολογίας στη γκάμα των snowmobile και των jet ski.

Την ίδια επιλογή έχει κάνει και η supersport MV Agusta F3 675, γεγονός που μαρτυρά την ενδεχόμενη τάση της βιομηχανίας, μετά τα αυτοκίνητα, να στραφούν και οι μοτοσικλέτες στους τρικύλινδρους κινητήρες προκειμένου να χαμηλώσουν το κόστος και το βάρος, να μειώσουν τις διαστάσεις και τις καταναλώσεις.

Κατά δεύτερον, είναι το δεύτερο πολιτικό μοντέλο (μετά τo R1 του ’09) που αξιοποιεί την τεχνολογία του crossplane στροφάλου (τα κομβία σχηματίζουν μεταξύ τους γωνία 90° για τη μείωση των καταπονήσεων του στροφάλου και την πιο ομαλή απόδοση της ισχύος). To δημιούργημα του συνταξιούχου, πλέον, μηχανικού της Yamaha, Masao Furusawa, εφαρμόστηκε αρχικά στην αγωνιστική YZR-Μ1 με την οποία ο Βαλεντίνο Ρόσι κατέκτησε τέσσερα παγκόσμια πρωταθλήματα στα ΜotoGP.

Το ΜΤ-09 έρχεται ουσιαστικά ως ο αντικαταστάτης του FZ8. Ο ολοκαίνουργιος τρικύλινδρος των 847 κ.εκ. αποδίδει 115 ίππους, ενώ παρά τον έναν λιγότερο κύλινδρο η ροπή των 8,9 κιλών στις 8.500 σ.α.λ. θεωρείται κορυφαία για την κατηγορία. Οι τρεις χαρτογραφήσεις του κινητήρα εξυπηρετούν όλα τα στιλ αστικής οδήγησης: χαλαρή, κανονική και «αλήτικη».

H θέση του MT-09 είναι πιο όρθια από αυτή του FZ8, οι διαστάσεις του συμπαγείς, η γεωμετρία του είναι τύπου motard, το βάρος του είναι χαμηλότερο και από του R6 (188 κιλά, πλήρες υγρών), το τιμόνι του φαρδύ και η σέλα επίπεδη.

Πλαίσιο, ψαλίδι και ζάντες (17 ιντσών)είναι από κράμα αλουμινίου. Το πίσω μονό Monoschock αμορτισέρ, διαδρομής 130 χιλ., έχει τοποθετηθεί οριζόντια κάτω από τη σέλα για λόγους εργονομίας. Για ακόμη πιο άνετη θέση οδήγησης, το ειδικά διαμορφωμένο ρεζερβουάρ καυσίμου των 14 λίτρων διαθέτει εσοχές για τα γόνατα.

To MT-09 αναμένεται στην Ελλάδα τον ερχόμενο Οκτώβριο σε 4 χρώματα: πορτοκαλί (Blazing Orange), μαύρο με raceblueλεπτομέρειες (Race Blue), γκρι ματ (Mat Grey), μωβ/βιολετί (Deep Armor), σε δύο εκδόσεις (με ή χωρίς ABS) και σε τιμή χαμηλότερη από το FZ8.

auto.in.gr

Sports in

Παναθηναϊκός – Ολυμπιακός: Στέψη ή επιστροφή στον Ρέντη;

Παναθηναϊκός και Ολυμπιακός αναμετρώνται στο Μετς σήμερα Τετάρτη (24/4, 17:30) για τον τέταρτο τελικό της Volley League γυναικών, με τις «ερυθρόλευκες» να προηγούνται 2-1

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τετάρτη 24 Απριλίου 2024