Παρασκευή 19 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
VW Beetle Cabrio 1.2 TSI: Μέσο απόδρασης

VW Beetle Cabrio 1.2 TSI: Μέσο απόδρασης

Μπορεί να μην διαθέτει τα δυναμικά χαρακτηριστικά ενός roadster ή την πολυτέλεια μιας premium κατασκευής, ωστόσο, το νέο Beetle Cabrio έχει τον τρόπο να σε... ταξιδεύει.

Γιάννης Αδάναλης

Δεν πρόκειται για το ταχύτερο τετράτροχο του πλανήτη, ούτε φυσικά για το roadster που θα σε κάνει να αναθεωρήσεις την άποψή σου περί… αυτοκίνησης. Αντιθέτως, πρόκειται για ένα αυτοκίνητο με μακρά ιστορία στους ευρωπαϊκούς δρόμους και, δίχως υπερβολή, για ένα σύμβολο μιας άλλης εποχής.

Με αφορμή, λοιπόν, την ηλεκτρικά αναδιπλούμενη υφασμάτινη οροφή το VW Beetle επιστρέφει στο προσκήνιο της επικαιρότητας. Ουσιαστικά πρόκειται για τον φιλόδοξο διάδοχο εκείνου του «σκαθαριού» που η γερμανική φίρμα επανέφερε στη ζωή στα τέλη της δεκαετίας του 1990.

Οι διαφορές σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν είναι αν μη τι άλλο εμφανείς. Πέρα από τη σχεδιαστική επικαιροποίηση του αμαξώματος, η οποία κατά πολλούς το έφερε πιο κοντά στον μακρινό προγονό του, η αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων είναι εκείνη που «φωνάζει» ότι πρόκειται για ένα πραγματικά νέο αυτοκίνητο.

Ειδικότερα, το συνολικό μήκος του Beetle Cabrio κέρδισε 15,2 εκατοστά, φτάνοντας τα 4,28 μέτρα, ενώ εξίσου εντυπωσιακή είναι η αύξηση των 8,5 εκατοστών που παρατηρείται στο πλάτος του αμαξώματος.

Στο εσωτερικό του αυτοκινήτου οι βαμμένες στο χρώμα του αμαξώματος επιφάνειες του ταμπλό σου επιτρέπουν να προσπεράσεις τη μέτρια ποιότητα των υλικών που έχουν χρησιμοποιηθεί σε αυτό.

Παραφωνία θα μπορούσε να θεωρηθεί για ένα Beetle και το ηχοσύστημα με την ευμεγέθη έγχρωμη οθόνη αφής, έστω και αν δεν είναι πολλοί αυτοί που εν έτει 2013 θα μπορούσαν να συμβιβαστούν με έναν ρετρό αλλά «φτωχό», σε λειτουργίες, δέκτη ερτζιανών.

Καλώς ή κακώς, λοιπόν, η γερμανική φίρμα έχει αποφύγει με διακριτικότητα τις αναφορές στο παρελθόν του αυτοκινήτου. Για τους πιο παρατηρητικούς, το μέγεθος και το πάχος της στεφάνης του τιμονιού θυμίζει κάτι από τη δεκαετία του 1960, ενώ στην ίδια λογική κινείται και το ντουλαπάκι στην πλευρά του συνοδηγού, παραπέμποντας σχεδιαστικά αλλά και… λειτουργικά στο «σκαθάρι» του προηγούμενου αιώνα.

Από εκεί και πέρα, τόσο τα χειριστήρια όσο και τα στοιχεία του εξοπλισμού θα μπορούσαν να αποτελούν «κομμάτι» οποιουδήποτε άλλου VW, στερώντας από το σημερινό Beetle την ευκαιρία να διαφοροποιηθεί απέναντι στις συμβατικότερες προτάσεις του ανταγωνισμού.

Περιθώρια βελτίωσης φαίνεται πως υπάρχουν και σε επίπεδο πρακτικότητας, καθώς το εσωτερικό δείχνει να μην έχει εκμεταλλευτεί την αύξηση του συνολικού μήκους. Ο διαθέσιμος χώρος στην πίσω σειρά καθισμάτων και συγκεκριμένα ο χώρος που αναλογεί στα κάτω άκρα των επιβατών είναι οριακός για τη φιλοξενία ενηλίκων, την ίδια στιγμή που η μορφολογία και το μικρό «άνοιγμα» του χώρου αποσκευών δεν επιτρέπουν την πλήρη αξιοποίηση των 225 λίτρων.

Ένα ακόμη κρίσιμο στοιχείο είναι και οι ενισχύσεις που έχει δεχτεί το πλαίσιο, στην προσπάθεια διατήρησης της ακαμψίας του στα επιθυμητά επίπεδα. Όντας 114 κιλά βαρύτερο -σε σχέση με την coupe εκδοχή του- το «σκαθάρι» έχει κερδίσει το συγκεκριμένο «στοίχημα».

Μάλιστα, με την υφασμάτινη οροφή στην αρχική της θέση θα δυσκολευτείς να εντοπίσεις ουσιαστικές διαφορές. Η ηχομόνωση είναι κάτι παραπάνω από ικανοποιητική και η παραγωγή… τριγμών δεν πρόκειται να σε απασχολήσει, παρά το γεγονός ότι η ανάρτηση δεν αντιδρά με τον πιο ενδεδειγμένο τρόπο περνώντας πάνω από τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος.

Διαφορετική είναι η εικόνα από την στιγμή που η οροφή πέσει -διαδικασία που ολοκληρώνεται μέσα σε 9,5 δευτερόλεπτα- καθώς η συχνότητα και η ένταση με την οποία οι τριγμοί κάνουν την εμφάνισή τους αυξάνεται.

Με ή χωρίς οροφή, απόλυτα ικανοποιητική πρέπει να θεωρείται η απόδοση του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας 1,2 λίτρων.

Αν και πρόκειται για τον μικρότερο, σε κυβισμό, κινητήρα στην γκάμα του VW Beetle, δείχνει να τα καταφέρνει μια χαρά, υποστηρίζοντας και με το παραπάνω το προφίλ του αυτοκινήτου.

Οι 105 ίπποι και τα 175 Nm ροπής του TSI κινητήρα των 1.198 κ.εκ. κινούν με σχετική ευκολία τα 1.388 κιλά του Beetle Cabrio, έστω και αν αυτό σημαίνει ότι ίσως χρειαστεί να καταφύγεις στο μηχανικό κιβώτιο των έξι σχέσεων ώστε να εξαργυρώσεις την απόδοση του υπερτροφοδοτούμενου μοτέρ πάνω από τις 2.000 σ.α.λ.

Απέναντι στις αξιοπρεπείς επιδόσεις -για το 0-100 χλμ./ώρα απαιτούνται 11,8 δευτερόλεπτα- στέκεται η αδικαιολόγητη απουσία του γνώριμου και ευρέως διαδεδομένου συστήματος start&stop. To τελευταίο, σε συνδυασμό με το σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση, προσφέρεται προαιρετικά, επιβαρύνοντας την ήδη… τσιμπημένη τιμή του αυτοκινήτου (21.660 ευρώ με όφελος απόσυρσης).

Σε κάθε περίπτωση, η κατανάλωση καυσίμου έχει να κάνει περισσότερο με τις συνθήκες κίνησης που θα βρεις στον δρόμο σου και τις συνήθειές σου στην άσφαλτο, παρά με το γεγονός ότι δεν έχεις στη διάθεσή κάποιο «έξυπνο» σύστημα εξοικονόμησης ενέργειας.

Φτάνοντας στο τέλος της διαδρομής και έχοντας πάντα στο μυαλό σου ότι δεν έχεις να κάνεις με μια κατασκευή που ποντάρει στις σπάνιες δεξιότητές της στην άσφαλτο, οφείλεις να δηλώσεις ικανοποιημένος από την ουδετερότητα των αντιδράσεων του πλαισίου και από τη μετριοπάθεια των ρυθμίσεων σε ανάρτηση και σύστημα διεύθυνσης.

Σίγουρα, η ποιότητα κύλισης θα μπορούσε να είναι καλύτερη και τα δυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου τέτοια που να μπορούν να σταθούν απέναντι σε λιγότερο… αντικομφορμιστικές προτάσεις, ωστόσο, αυτό είναι το λιγότερο που θα σε απασχολήσει από τη στιγμή που η οροφή ανοίξει και το Beetle Cabrio αναδείξει τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του.

auto.in.gr

Sports in

Η μεγάλη βραδιά του Ολυμπιακού

Παραμιλάει η Ευρώπη με το νέο έπος του Ολυμπιακού με ήρωα τον Τζολάκη - Πύρινος κόσμος έκανε τη νύχτα μέρα στο Πασαλιμάνι

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 19 Απριλίου 2024