Μπορεί η ταινία του Αμπντελατίφ Κεσίς Η Ζωή της Αντέλ – Μπλε, το πιο ζεστό χρώμα να απέκτησε πολλούς θαυμαστές στις Κάννες, όπου και απέσπασε τον Χρυσό Φοίνικα, ωστόσο η δημιουργός του κόμικ, Ζουλί Μαρόχ δεν είναι μία από αυτές.

Στο μπλογκ της, η συγγραφέας αναφέρθηκε στην ταινία και στις ερωτικές σκηνές σε αυτήν.

«Θεωρώ πως ο Κεσίς κι εγώ έχουμε αντιφατικές αισθητικές προσεγγίσεις, ίσως συμπληρωματικές. Ο τρόπος με τον οποίο επέλεξε να γυρίσει αυτές τις (σ.σ. ερωτικές) σκηνές είναι συνεπής με το υπόλοιπο δημιούργημά του. Σίγουρα για μένα φαίνεται πολύ μακριά από τη δική μου προσωπική μέθοδο δημιουργίας και αναπαράστασης, αλλά θα ήταν πολύ ανόητο εκ μέρους μου να απορρίψω κάτι με το πρόσχημα ότι είναι διαφορετικό από το δικό μου όραμα» έγραψε η Μαρόχ.

«Αυτά για μένα ως συγγραφέα. Σαν λεσβία όμως μου φαίνεται ότι αυτό έλειπε από το πλατό: λεσβίες» γράφει η Μαρόχ, σύμφωνα με την ιστοσελίδα Indiewire.

«Εκτός από μερικά αποσπάσματα (οι ερωτικές σκηνές) το μόνο που μου φέρνουν στο νου είναι βίαιη μια βίαιη και χειρουργική απεικόνιση, πληθωρική και ψυχρή, του λεγόμενου λεσβιακού σεξ, που μετατράπηκε σε πορνό, η οποία με έκανε να αισθανθώ πολύ άβολα» λέει η συγγραφέας, τονίζοντας ότι δεν ζητήθηκε η γνώμη της στα γυρίσματα.

«Ειδικά όταν, μες τη μέση μιας κινηματογραφικής αίθουσας, όλοι άρισαν να χαχανίζουν. Οι ετεροφυλόφιλοι γελούσαν επειδή δεν καταλαβαίνουν και βρίσκουν τη σκηνή γελοία. Οι ομοφυλόφιλοι γελούσαν επειδή δεν ήταν πειστικό και το βρήκαν γελοίο. Και ανάμεσα στους μόνους ανθρώπους που δεν ακούσαμε να γελάνε ήταν κάποιοι άντρες πολύ απασχολημένοι με το να ταΐζουν τα μάτια τους με την ενσάρκωση των φαντασιών τους επί της οθόνης» προσθέτει η Μαρόχ.

Να σημειωθεί ότι η ταινία του Κεσίς απέσπασε πολύ καλές κριτικές, το ίδιο και οι ερμηνείες των δύο πρωταγωνιστριών Λέια Σεϊντού και Αντέλ Εξαρχόπουλος.

Η ταινία κέρδισε τον Χρυσό Φοίνικα και θεωρήθηκε από πολλούς ως σύμβουλος της μάχης των ομοφυλοφίλων για αναγνώριση του γάμου μεταξύ ομοφυλοφίλων, λίγες ημέρες πριν από την τέλεση του πρώτου τέτοιου γάμου στη Γαλλία.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ