Αντιδρά η ΠΝΟ στην πρόταση για πλοία-ασφαλείας κατά τις απεργίες
Αντιδράσεις στο ναυτεργατικό κόσμο προκαλεί πρόταση του υπουργού Ναυτιλίας Κ. Μουσουρούλη στη Βουλή, προς τους εκπροσώπους των πολιτικών κομμάτων που συμμετέχουν στη συζήτηση του πολυνομοσχεδίου «ανασυγκρότηση και άλλες διατάξεις», να μπορεί να εξασφαλιστεί στη διάρκεια μιας απεργίας των ναυτικών που ξεπερνά τις 48 ώρες, ο απαιτούμενος αριθμός ακτοπλοϊκών δρομολογίων, για τη διασφάλιση του δημοσίου συμφέροντος στα νησιά.
Αντιδράσεις στο ναυτεργατικό κόσμο προκαλεί πρόταση του υπουργού Ναυτιλίας Κ. Μουσουρούλη στη Βουλή, προς τους εκπροσώπους των πολιτικών κομμάτων που συμμετέχουν στη συζήτηση του πολυνομοσχεδίου «ανασυγκρότηση και άλλες διατάξεις», να μπορεί να εξασφαλιστεί στη διάρκεια μιας απεργίας των ναυτικών που ξεπερνά τις 48 ώρες, ο απαιτούμενος αριθμός ακτοπλοϊκών δρομολογίων, για τη διασφάλιση του δημοσίου συμφέροντος στα νησιά.
Ο υπουργός είπε ότι, αν όλα τα κόμματα συναινέσουν και τοποθετηθούν, τότε θα μπορέσει να υπάρξει μια συγκεκριμένη λύση, καθώς, όπως υποστήριξε, στην ουσία πρόκειται για την επέκταση της αρχής που υπάρχει κατά τη διάρκεια μιας απεργίας, δηλαδή, να υπάρχει προσωπικό ασφαλείας όπως στα νοσοκομεία.
Ο γενικός γραμματέας της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) Γιάννης Χαλάς, σχολιάζοντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ τη συγκεκριμένη πρόταση, είπε ότι «οι ναυτικοί δεν είναι υπέρ των απεργιακών κινητοποιήσεων, αλλά υπέρ της επίλυσης των προβλημάτων τους».
«Ωστόσο», προσέθεσε ότι «οι απεργιακές κινητοποιήσεις των ναυτικών όπως και το χρονικό τους διάστημα, αποφασίζεται μόνο από την εκτελεστική επιτροπή της ΠΝΟ και κάλεσε «τα κόμματα της συγκυβέρνησης να σταματήσουν να δημιουργούν προβλήματα στους ναυτεργάτες».
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ) Αντώνης Νταλακογιώργος σε ανακοίνωσή του κάνει λόγο για «κατάπτυστο σχέδιο», καθώς και για «φασιστική και αντιδημοκρατική προτεινόμενη ρύθμιση», που στοχεύει στην κατάργηση του δικαιώματος της απεργίας.
«Προειδοποιούμε ότι καμιά αντιδημοκρατική ρύθμιση δεν πρόκειται να γίνει αποδεκτή από το ναυτεργατικό συνδικαλιστικό κίνημα», τονίζεται σε ανακοίνωση της ΠΕΝΕΝ.
Το θέμα δρομολόγησης πλοίου-ασφαλείας σε περιόδους απεργίας των ναυτικών, τέθηκε αρχικά στη Βουλή από το ΠΑΣΟΚ. Ο βουλευτής του κόμματος υπεύθυνος για θέματα ναυτιλίας, Κώστας Τριαντάφυλλος, είπε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι αυτό που ζήτησε, είναι να υπάρξει η δυνατότητα ακτοπλοϊκής σύνδεσης με πλοίο ασφαλείας σε περιόδους απεργίας, αλλά και το δικαίωμα του ναυτικού να είναι πραγματικά ελεύθερος και να ασκεί το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμά του στην απεργία και να μην είναι η πρώτη επιλογή η πολιτική επιστράτευση.
Ο περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου, Γιάννης Μαχαιρίδης, στην ακρόαση των φορέων για το πολυνομοσχέδιο στην Βουλή είχε πει ότι οι νησιώτες συμπαραστέκονται στους αγώνες των εργαζομένων ωστόσο αρκετές είναι οι φορές που βρίσκονται σε ομηρία. Είχε προσθέσει δε ότι δεν είναι δυνατόν να χρειάζεται οξυγόνο το νοσοκομείο και το πλοίο να είναι δεμένο στον Πειραιά.
Το πολυνομοσχέδιο αναμένεται να εισαχθεί για συζήτηση και ψήφιση στην ολομέλεια της Βουλής την Τρίτη 16 Απριλίου.
Την Τρίτη η Εκτελεστική Επιτροπή της ΠΝΟ αναμένεται να συνεδριάσει προκειμένου να καθορίσει την ημερομηνία έναρξης νέων απεργιακών κινητοποιήσεων με αφορμή το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας.
Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ,ΑΠΕ-ΜΠΕ
- Στα άκρα η σύγκρουση κυβέρνησης και αγροτών – Σκληρή καταστολή ενάντια στο πανελλαδικό άπλωμα των μπλόκων
- Επεισόδια στην Κρήτη: Δύο συλλήψεις στο Ηράκλειο – Δικογραφία για τουλάχιστον 10 άτομα στα Χανιά
- Οι Σπερς στο σταυροδρόμι: πρέπει να τα παίξουν όλα για τον Αντετοκούνμπο;
- Ρεκόρ πτωχεύσεων δεκαετίας για επιχειρήσεις και φυσικά πρόσωπα στη Γερμανία
- Ο Ίθαν Χοκ αναπολεί τη συνεργασία του με τον σπουδαίο Ρόμπιν Γουίλιαμς: «Το ταλέντο έρχεται με ένα κόστος»
- Σαμαράς: Το σίγουρο είναι πως αυτοί που βρίσκονται στα μπλόκα δεν κερδίζουνε κάθε τόσο το Τζόκερ

