Κερδίζοντας από την πρώτη στιγμή τις εντυπώσεις, το μεγαλύτερο, ελαφρύτερο, ελκυστικότερο και αποδοτικότερο Clio, μετουσιώνει την επαναστατικότητα των προδιαγραφών του σε ένα σαφές προβάδισμα απέναντι στους ανταγωνιστές του.

Γιάννης Αδάναλης

Η παράδοση των Γάλλων και συγκεκριμένα της Renault στην ευρύτερη κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης ξεκινά πολύ πριν το Clio του 1990 αποτελέσει τον φιλόδοξο αντικαταστάτη του μέχρι τότε γνωστού Renault 5.

Σχεδόν τρεις δεκαετίες νωρίτερα το 4L είχε δείξει το δρόμο, προσφέροντας -χάρη στην απλότητα των χαρακτηριστικών του- μία προσιτή και αξιόπιστη λύση μετακίνησης.

Η εποχή, βέβαια, που μία χαμηλού κόστους τετράτροχη κατασκευή θα μπορούσε να πρωταγωνιστήσει στην ευρωπαϊκή αγορά ανήκει στο μακρινό παρελθόν.

Ακόμη και οι πιο προσιτές προτάσεις των ημερών μας οφείλουν να σε κερδίζουν με το σχεδιασμό τους, να προσφέρουν την απαιτούμενη άνεση και ασφάλεια, να «χωρούν» τις οικογενειακές… υποχρεώσεις σου και να σε ταξιδεύουν με τον πλέον ευχάριστο τρόπο.

Κάπως έτσι, λοιπόν, από το 4L του 1961 φτάσαμε -51 χρόνια μετά- στην τέταρτη, κατά σειρά, γενιά του Clio. Μία γενιά που πέρα από τις συνήθεις σχεδιαστικές παρεμβάσεις στο μεγαλύτερο κατά 3,5 εκατοστά αμάξωμά της, διαθέτει πλήθος καινοτόμων χαρακτηριστικών.

Με εξαίρεση το ύψος, όλες οι υπόλοιπες διαστάσεις του αποκλειστικά πεντάθυρου Clio έχουν αυξηθεί, εξυπηρετώντας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τη σαφή πρόθεση των Γάλλων να δημιουργήσουν την πιο ολοκληρωμένη πρόταση της κατηγορίας.

Δεν είναι, όμως, μόνο οι αυξημένες διαστάσεις που θα διεκδικήσουν την προσοχή σου. Ο «αιχμηρός» σχεδιασμός των εξωτερικών επιφανειών του αμαξώματος κερδίζει τις εντυπώσεις, αποκαλύπτοντας από νωρίς τον προσανατολισμό του αυτοκινήτου.

Το ίδιο θα μπορούσες να ισχυριστείς και για το εσωτερικό, προσπερνώντας την υπερβολική χρήση χρωμίου και μαύρης λάκας σε συγκεκριμένα τμήματα του ταμπλό και των θυρών.

Η υψηλή -για τα δεδομένα της κατηγορίας- ποιότητα κατασκευής, ο πλήρης εξοπλισμός και πολύ περισσότερο οι δυνατότητες εξατομίκευσης που προσφέρονται έστω και προαιρετικά, διασφαλίζουν ότι το εσωτερικό του νέου Clio θα καταφέρει να ικανοποιήσει ακόμη και τις υψηλότερες απαιτήσεις.

Γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο, άλλωστε, η γαλλική φίρμα ρίχνει στη μάχη δύο νέα συστήματα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας (Media Nav και R-Link), τα οποία υποστηρίζονται από μία έγχρωμη οθόνη αφής οκτώ ιντσών.

Μία ακόμη καλή αφορμή για να εκτιμήσεις τις προδιαγραφές του νέου Clio είναι οι διαθέσιμοι χώροι στο θάλαμο επιβατών. Η αύξηση του συνολικού μήκος, του μεταξονίου αλλά και του πλάτους δεν θα μπορούσε από το να δημιουργήσει ένα πρακτικότερο και σαφώς πιο ευρύχωρο, απ’ ότι στο παρελθόν, σύνολο.

Χαρακτηριστικός των μεταφορικών δυνατοτήτων του αυτοκινήτου είναι ο όγκος του χώρου αποσκευών, ο οποίος μετά την αύξηση των 12 λίτρων… «τρακοσάρισε», παραπέμποντας σε μεγαλύτερων διαστάσεων προτάσεις.

Την πληρότητα των χαρακτηριστικών του νέου Clio και εν μέρει τα δυναμικά στοιχεία του σχεδιασμού του καλούνται να υποστηρίξουν τα κινητήρια σύνολα με τα οποία εξοπλίζεται.

Στη βάση της γκάμας του συναντάμε το γνώριμο, από το παρελθόν, ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης 1,2 λίτρων, ο οποίος αποδίδει 75 ίππους και συνδυάζεται με ένα μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων.

Από εκεί και πέρα των πρώτο λόγο έχουν τα υπερτροφοδοτούμενα μοτέρ με την κωδική ονομασία “TCe” και ειδικότερα ο νέος, τρικύλινδρος κινητήρας βενζίνης χωρητικότητας μόλις 898 κ.εκ.

Ο “TCe 90” αποδίδει 90 ίππους και 135 Nm ροπής, δίνοντας από την πρώτη στιγμή την εντύπωση ότι έχεις να κάνεις με ένα απόλυτως επαρκές σύνολο. H γραμμική του απόδοση είναι ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά λειτουργίας του, ενώ τόσο θόρυβος όσο και ο κραδασμός που παράγει διατηρούνται στα εντός των ορίων του ανεκτού.

Με τη βοήθεια του start&stop και του συστήματος ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση (βασικός εξοπλισμός), ο πρώτος τρικύλινδρος και υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας στη σύγχρονη ιστορία της Renault καταναλώνει 4,3 λίτρα καυσίμου ανά 100 χιλιόμετρα και 99 γραμ. διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο (στοιχεία για την έκδοση eco2 με πιο «αραιή» κλιμάκωση κιβωτίου).

Το προνόμιο της μη καταβολής τελών κυκλοφορίας εξασφαλίζει και ο πετρελαιοκινητήρας των 1,5 λίτρων, ο οποίος μετά από μία σειρά βελτιώσεων εξακολουθεί να αποτελεί την αποδοτικότερη επιλογή στην γκάμα του Clio.

Και σε αυτή την περίπτωση η μέγιστη τιμή της ισχύος αγγίζει τους 90 ίππους, με τη ροπή, ωστόσο, να έχει αυξηθεί κατά 10% σε σχέση με το παρελθόν, φτάνοντας πλέον τα 220 Nm.

Στην πράξη, βέβαια, αυτό που γίνεται άμεσα αντιληπτό είναι ο περιορισμός του θορύβου και του κραδασμού και όχι η αύξηση στη μέγιστη τιμή της ροπής.

Δικαιολογώντας, πάντως, τη φήμη του, ο πετρελαιοκινητήρας των 1.461 κ.εκ. καταναλώνει 3,2 λίτρα καυσίμου ανά 100 χλμ. και εκπέμπει μόλις 83 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο (στοιχεία για την έκδοση eco2 με πιο «αραιή» κλιμάκωση κιβωτίου).

Ανάμεσα στα χαρακτηριστικά της πετρελαιοκίνητης έκδοσης του νέου Clio θα πρέπει να συμπεριλάβουμε το σύστημα start&stop και το μηχανικό κιβώτιο των πέντε σχέσεων, αν και μέσα στους επόμενους μήνες θα προσφέρεται η δυνατότητα επιλογής ενός ημι-αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων.

Την εξατάχυτη μονάδα διπλού συμπλέκτη θα έχει στο «πλευρό» του και ο νέος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας βενζίνης χωρητικότητας 1,2 λίτρων.

Ο παραπάνω συνδυασμός θα είναι διαθέσιμος μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2013, αποδίδοντας με τη βοήθεια της τεχνολογίας του άμεσου ψεκασμού και του μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων, 120 ίππους και 190 Nm ροπής.

Μέχρι να έρθει αυτή η στιγμή, το βελτιωμένο σε αίσθηση και ακόμη πιο άμεσο σύστημα διεύθυνσης με τις 2,7 στροφές από άκρη σε άκρη, τα δυναμικά χαρακτηριστικά της ανάρτησης και οι απόλυτα προβλέψιμες αντιδράσεις του πλαισίου, το οποίο δεν άφησε ανεκμετάλλευτη την αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων, συμπληρώνουν το προφίλ ενός απολύτως ολοκληρωμένου αυτοκινήτου, που τα καταφέρνει το ίδιο καλά, τόσο μέσα στην πόλη όσο και πολύ μακριά από αυτή.

Το νέο Renault Clio θα είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά μέσα στο Νοέμβριο, με τιμή εκκίνησης που δεν θα ξεπερνά τα 12.000 ευρώ.

To νέο Renault Clio με μία ματιά

Διαστάσεις (μέτρα): Μ/Π/Υ: 4,062/ 1,732/ 1,448

Μεταξόνιο (μέτρα): 2,589

Κινητήρας (κ.εκ.): 1.149 (1.2), 898 (TCe 90), 1.461 1.5 (dCi 90)

Iσχύς (Ίπποι/σ.α.λ.): 75/5.500 (1.2), 90/5.250 (TCe 90), 90/4.000 (dCi 90)

Ροπή (Νm/σ.α.λ.): 107/4.250 (1.2), 135/2.500 (TCe 90), 220/1.750 (dCi 90)

Βάρος (κιλά): Aπό 980

Κατανάλωση (λίτρα καυσίμου/100 χλμ. στο μεικτό κύκλο) : 5,5 (1.2), 4,3 (TCe 90), 3,2 (dCi 90)

Εκπομπή CO2 (γραμ./χλμ.): 127 (1.2), 99 (TCe 90), 83 (dCi 90)

Επιτάχυνση (0-100χλμ./ώρα): 15,4 (1.2), 13 (TCe 90), 12,1 (dCi 90)

Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 167 (1.2), 185 (TCe 90), 180 (dCi 90)

auto.in.gr

Γράψτε το σχόλιό σας

Ακολουθήστε το in.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο in.gr