Γιάννης Αδάναλης

Καλώς ή κακώς η M-Class αποτελεί ένα αρχοντικό SUV που λες και δεν πρόφτασε να βρεθεί στα ράφια των… θερινών εκπτώσεων, διατήρησε στο ακέραιο τις επιβλητικές διαστάσεις του και την εξεζητημένη πολυτέλεια στο εξίσου γενναιόδωρο εσωτερικό του.

Μία βαριά και επιβλητική κατασκευή η οποία διεκδικεί εκ νέου μία θέση στην γκρίζα ελληνική πραγματικότητα, επιχειρώντας να ανατρέψει κάθε πρόβλεψη που θέλει τέτοιου είδους προτάσεις να εξελίσσονται, εν μέσω οικονομικής κρίσης, σε επιλογές για λίγους.

Θεωρητικά η πρόσφατα ανανεωμένη M-Class θα πρέπει να προσπεράσει δύο σημαντικά εμπόδια. Το πρώτο έχει να κάνει με το κόστος απόκτησής της. Τα 70.000 ευρώ της πετρελαιοκίνητης ML 250 BlueTEC 4MATIC αυτομάτως δημιουργούν αυστηρές… εισοδηματικές προϋποθέσεις, μετατρέποντας την «αυθόρμητη» αγορά ενός SUV σε επένδυση για το μέλλον.

Το δεύτερο -θεωρητικό- μειονέκτημα της συγκεκριμένης ML θα μπορούσε να είναι το υψηλό κόστος χρήσης, μόνο που ο τετρακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας των 2.143 κ.εκ., σε συνδυασμό με μία σειρά εφαρμογών εξοικονόμησης ενέργειας, δείχνει να έχει αντίθετη γνώμη.

Ξετυλίγοντας το κουβάρι της τρίτης γενιάς του γερμανικού SUV, οφείλεις να αναφερθείς στις σχεδιαστικές αλλαγές που παρουσιάζει το μεταλλικό του περίβλημα. Στο μπροστινό τμήμα το προτεταμένο ρύγχος με το κεντρικά τοποθετημένο έμβλημα της γερμανικής φίρμας και τις παράλληλες προς το έδαφος γρίλιες αφήνουν υποσχέσεις. Το ίδιο και η προσθήκη αλουμινίου στο χαμηλότερο τμήμα του προφυλακτήρα και των LED φώτων ημέρας λίγα εκατοστά ψηλότερα.

Από εκεί και πέρα θα πρέπει να καταλήξεις στο αμφιλεγόμενο αισθητικής πίσω τμήμα ώστε να συμπληρώσεις τον κατάλογο με τις σημαντικότερες παρεμβάσεις στο αμάξωμα της ανανεωμένης Mercedes-Benz M-Class.

H προσπάθεια εναρμόνισης του αυτοκινήτου στα σύγχρονα σχεδιαστικά πρότυπα του Γερμανού κατασκευαστή γίνεται αντιληπτή και στο εσωτερικό. Το τιμόνι, τα όργανα ελέγχου και λιγότερο η κεντρική κονσόλα θα μπορούσαν να ανήκουν σε μία από τις Mercedes-Benz του προσεχούς μέλλοντος.

Μάλιστα, αν αποφύγει κανείς τις επιφάνειες του ταμπλό που επιχειρούν να μιμηθούν το φινίρισμα ξύλου και αρκεστεί στο αλουμίνιο, τότε η συνολική εικόνα και σύγχρονη και ιδιαίτερα ελκυστική μπορεί να χαρακτηριστεί.

Χωρίς ποιοτικά, εξοπλιστικά ή εργονομικά… ατοπήματα -μοναδική εξαίρεση αποτελεί η διαδικασία αναζήτησης και εισαγωγής ραδιοφωνικών συχνοτήτων- τίποτα δεν δείχνει ικανό να αμφισβητήσει την αρτιότητα της γερμανικής κατασκευής.

Ακόμη και οι χώροι -σε θάλαμο επιβατών και διαμέρισμα αποσκευών- θα υποστηρίξουν την πρακτικότητα και την ευρυχωρία που ένα SUV, στις διαστάσεις της Mercedes-Benz M-Class, οφείλει να προσφέρει.

Κατά τ’ άλλα ο λίγο παραπάνω θόρυβος που παράγει «χαμηλά» ο τετρακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας και η αδυναμία της ανάρτησης να προσαρμοστεί -αδιαμαρτύρητα τουλάχιστον- στη μορφολογία της ελληνικής ασφάλτου παραμένουν οι μοναδικές ενστάσεις που μπορείς με ασφάλεια να διατυπώσεις.

Ενστάσεις που αργά ή γρήγορα θα μείνουν στο περιθώριο, καθώς η εντυπωσιακή, ομολογουμένως, αποδοτικότητα του εν λόγω κινητήρα αποτελει έναν πολύ καλό λόγο για να ξεπεράσεις τις όποιες αμφιβολίες για το συγκεκριμένο είδος αυτοκινήτων.

Μπορεί, λοιπόν, να έχεις στα χέρια σου ένα SUV μήκους 4,8 μέτρων, στην πράξη ωστόσο το κόστος που προκύπτει από τη χρήση του μπορεί -χωρίς ίχνος υπερβολής- να συγκριθεί με ένα τυπικό μικρομεσαίο.

Και δεν είναι μόνο ο κινητήρας πετρελαίου των 2.143 κ.εκ. -στο παρελθόν η ίδια έκδοση «φορούσε» ένα εξακύλινδρο μοτέρ 3,0 λίτρων- που κάνει τη διαφορά, αλλά και όλες εκείνες οι τεχνολογίες εξοικονόμησης ενέργειας, χάρη στις οποίες η συγκεκριμένη ML… τιτλοφορείται ως BlueTEC.

Ανάμεσα σε αυτές ξεχωρίζει το, γνώριμο πλέον, σύστημα start/stop, η «on-demand» λειτουργία των περιφερειακών συστημάτων όπως το σύστημα κλιματισμού, η ηλεκτρική υποβοήθηση του συστήματος διεύθυνσης και τα ελαστικά περιορισμένης αντίστασης κύλισης.

Στα παραπάνω θα πρέπει να προσθέσουμε τις μειωμένες τριβές του συστήματος μετάδοσης, την εκτεταμένη χρήση αλουμινίου και την αεροδυναμική βελτιστοποίηση του αμαξώματος.

Κάπως έτσι, λοιπόν, η Mercedes-Benz ΜL αποκτά τις… καταναλωτικές συνήθειες ενός τυπικού μικρομεσαίου, αξιοποιώντας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την αποδοτικότητα του τετρακύλινδρου κινητήριου συνόλου.

Με το αυτόματο κιβώτιο των επτά ταχυτήτων στη θέση ECO, έχεις όλο το χρόνο μπροστά σου να εξοικειωθείς τόσο με τις διαστάσεις όσο και με το βάρος του γερμανικού συνόλου.

Η αλήθεια είναι ότι τα 2.150 κιλά της πετρελαιοκίνητης ML επιβάλλουν την αναθεώρηση της διαδικασίας επιβράδυνσης και… προσέγγισης του προπορευόμενου οχήματος.

Μάλιστα δεν είναι λίγες οι φορές που θα χρειαστεί να καταφύγεις στη χρήση των paddles, ώστε να κατεβάσεις μία ή ακόμα και δύο σχέσεις, στην προσπάθειά σου να επιβραδύνεις αμεσότερα-αποτελεσματικότερα.

Με τη σειρά του, το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης φαντάζει απόλυτα προσαρμοσμένο στις προδιαγραφές και στο προφίλ του αυτοκινήτου, το σύστημα start&stop λειτουργεί υποδειγματικά, σε αντίθεση με τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ τα οποία δυσκολεύονται να αποσβέσουν τις έντονες ανωμαλίες του οδοστρώματος.

Περιθώρια βελτίωσης εξακολουθεί να έχει και το αυτόματο κιβώτιο των επτά σχέσεων 7G-TRONIC PLUS, καθώς τόσο ο χρόνος απόκρισης -ακόμη και στη θέση MANUAL- θα μπορούσε να είναι ταχύτερος.

Ανάμεσα στις ιδιομορφίες που χαρακτηρίζει τη λειτουργία του ξεχωρίζει το γεγονός ότι η χρήση των paddles συνεπάγεται αυτομάτως την επιλογή της χειροκίνητης διαμόρφωσης (MANUAL), επιβάλλοντας στον οδηγό είτε να χρησιμοποιήσει τον μοχλό-επιλογέα ώστε να επιλέξει τη θέση «D» είτε να καταφύγει στους διακόπτες της κεντρικής κονσόλας ώστε να επιστρέψει σε ένα από τα προγράμματα αυτόματης λειτουργίας ECO ή SPORT.

Ακόμα και έτσι πάντως, το 7G-TRONIC PLUS δεν βρίσκεται μακριά από τη λογική του αυτοκινήτου που με τον έναν ή τον άλλο τρόπο δεν θα σου επιτρέψει να υπερβείς τα όρια που επιβάλλουν οι ίδιες οι προδιαγραφές του.

Το γεγονός ότι μία βραδινή περιπλάνηση μέσα στην πόλη δεν θα σου «στοιχίσει» μια μικρή περιουσία -η κατανάλωση καυσίμου διατηρείται χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια ακόμη και κάτω από τα 7,0 λίτρων/100 χλμ.- και οι εξίσου… απενοχοποιημένες ανέσεις που προσφέρει το ταξίδι σε ένα από τα πέντε καθίσματα της γερμανικού SUV, συνιστούν την βασική επιχειρηματολογία της αποκλειστικά τετρακίνητης ML 250 BlueTEC, απέναντι σε ομοεθνείς και μη ανταγωνιστές.

auto.in.gr