Πέμπτη 25 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Jeep Wrangler 2.8 CRD Αuto: Ειδικές δυνάμεις

Jeep Wrangler 2.8 CRD Αuto: Ειδικές δυνάμεις

Την αποδοτικότητα ενός πετρελαιοκινητήρα 2,8 λίτρων και την ευχρηστία ενός αυτόματου κιβωτίου πέντε σχέσεων καλείται να ενσωματώσει ένα από τα ελάχιστα σύμβολα της εκτός δρόμου κίνησης που επιβιώνουν στις μέρες μας.

Γιάννης Αδάναλης

Μετρώντας περισσότερα από 70 χρόνια ζωής και αποτελώντας για αρκετές δεκαετίες ένα από τα λιγοστά και πλέον αναγνωρίσιμα σύμβολα της εκτός δρόμου κίνησης, το Wrangler δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις.

Πόσο μάλλον όταν ο σχεδιασμός του αμαξώματός του διατηρεί ακόμη και σήμερα όλα εκείνα τα αρχέγονα χαρακτηριστικά που πρώτο καθιέρωσε το θρυλικό Willys.

Οι κάθετες επιφάνειες του αμαξώματος, τα κυκλικά φωτιστικά σώματα του μπροστινού τμήματος και η κεντρική εισαγωγή αέρα με τις επτά -μόνο τυχαίος δεν είναι ο αριθμός- γρίλιες αναλαμβάνουν χωρίς καθυστέρηση τις απαραίτητες συστάσεις.

Οι πιο παρατηρητικοί, εντοπίζοντας και αποκωδικοποιώντας τη διακριτική επιγραφή «CRD» στο πίσω τμήμα, θα καταφέρουν να ταυτοποιήσουν με μεγαλύτερη ακρίβεια τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της συγκεκριμένης έκδοσης του Wrangler.

Σε διαφορετική περίπτωση θα πρέπει να περιμένεις μέχρι ο διακόπτης της μίζας να δώσει ζωή στους τέσσερις κυλίνδρους του κινητήρα και ο χαρακτηριστικός ήχος που παράγει ο τελευταίος να επιβεβαιώσει ότι δεν έχεις να κάνεις με ένα ακόμη βενζινοκίνητο Wrangler αλλά με τη μοναδική και μέχρι πρότινος… απαγορευμένη, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, έκδοση diesel.

Τραβώντας με δύναμη την πόρτα πίσω σου δεν θα χρειαστείς παρά μόνο μερικά δευτερόλεπτα ώστε να εξοικειωθείς με τον ιδιαίτερο και ταυτόχρονα λιτό σχεδιασμό του εσωτερικού τμήματος.

Το σχεδόν επίπεδο ταμπλό είναι αυτό που φιλοξενεί τη συντριπτική πλειοψηφία των διακοπτών. Για την ακρίβεια μόνο ο διακόπτης του κεντρικού κλειδώματος των θυρών απουσιάζει από εκεί.

Στην παραδοσιακή τους θέση βρίσκονται τόσο ο επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου των πέντε σχέσεων όσο και ο μοχλός μέσω του οποίου ο οδηγός μπορεί να επιλέξει τον… αριθμό των κινητήριων τροχών.

Η χορταστική σε πάχος στεφάνη, οι κυκλικοί αεραγωγοί και ο πλήρης ενδείξεων πίνακας οργάνων συμπληρώνουν την εικόνα του εσωτερικού, το οποίο ικανοποιεί χωρίς να εντυπωσιάζει με την ποιότητα κατασκευής του και πρωτίστως με τις εφαρμογές άνεσης που φιλοξενεί.

Συγκεκριμένα, το φινίρισμα των σκληρών κατά τ’ άλλα πλαστικών στέκεται με ευκολία στο ύψος των περιστάσεων, ενώ αν εξαιρέσεις την απουσία των πλευρικών αερόσακων από τον βασικό εξοπλισμό, τότε το πετρελαιοκίνητο Wrangler δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τις υπόλοιποες προτάσεις της ευρύτερης κατηγορίας των SUV, με εξαίρεση ίσως την πρακτικότητα και την ευρυχωρία που αυτές συνήθως προσφέρουν.

Μία σειρά ηλεκτρονικών βοηθημάτων -ανάμεσα σε αυτά ξεχωρίζει το ηλεκτρονικό σύστημα δυναμικής ευστάθειας και το σύστημα που περιορίζει το ενδεχόμενο ανατροπής- αναλαμβάνει να υποστηρίξει τις ασφάλτινες -κατά κύριο λόγο- δραστηριότητες του αυτοκινήτου.

Με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα diesel άμεσου ψεκασμού των 2,8 λίτρων να αποδίδει 200 ίππους και 460 Nm ροπής, το Wrangler των περίπου δύο τόνων κινείται με περισσή ευκολία στο δρόμο. Ευκολία που ενισχύεται ακόμη περισσότερο από την απόλυτα προσαρμοσμένη στις προδιαγραφές του αυτοκινήτου λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου των πέντε σχέσεων.

Το μόνο που μένει, λοιπόν, είναι να εξοικειωθείς με τον τρόπο που ο συνδυασμός αναρτήσεων – πλαισίου επιχειρεί να αποσβέσει τις όποιες ανωμαλίες του οδοστρώματος.

Μία διαδικασία που μαρτυρά τον πραγματικό προορισμό του αυτοκινήτου και δεν αφήνει το περιθώριο, σε ένα απαιτητικό οδόστρωμα, να μιλήσει κανείς για άνεση ή για ποιότητα κύλισης.

Αντιθέτως, στο πιο φροντισμένο εθνικό δίκτυο τα χαρακτηριστικά κίνησης του Wrangler βελτιώνονται σημαντικά και ο τραχύς ήχος του κινητήρα πετρελαίου καλύπτεται από τους αεροδυναμικούς θορύβους, με αποτέλεσμα η γενικότερη αίσθηση να είναι σαφώς καλύτερη.

Με τη σειρά του, το αυτόματο κιβώτιο των πέντε σχέσεων διατηρεί με συνέπεια το ρυθμό περιστροφής του κινητήρα σε χαμηλά επίπεδα, φροντίζοντας ώστε η κατανάλωση καυσίμου να μην καθιστά τη χρήση του Wrangler απαγορευτική, ακόμη και αν χρειαστεί να καλύψεις μία αρκετά μεγάλη απόσταση.

Αυτό δεν σημαίνει, βέβαια, ότι θα πρέπει να ξεχαστείς, παραβλέποντας τις προειδοποιήσεις του πλαισίου και του συστήματος διεύθυνσης και αναπτύσσοντας υπερβολικές, για τα δεδομένα ενός αυθεντικού off-roader, ταχύτητες.

Άλλωστε στο φυσικό περιβάλλον του μακροβιότερου Jeep οι ασφάλτινες διαδρομές αποτελούν την εξαίρεση και όχι τον κανόνα. Στο χώμα, όσο «σκληρό» και αν είναι, οι ανοχές-αντοχές του πλαισίου και των αναρτήσεων λειτουργούν, πλέον, υπέρ σου. Το ίδιο και η δυνατότητα να κλειδώσεις το κεντρικό διαφορικό και να επιλέξεις, σε περίπτωση που τα πράγματα δυσκολέψουν, τις σχέσεις υπο-πολλαπλασιασμού.

Κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει το γεγονός ότι παρά τις εξοπλιστικές και μη αναβαθμίσεις το Wrangler παραμένει ένα ειδικών προδιαγραφών και… ειδικών συνθηκών τετράτροχο, το οποίο ωστόσο αυξάνει γεωμετρικά τις πιθανότητες επιβιώσής του στο σημερινό περιβάλλον, επιχειρώντας να οικειοποιηθεί τα συγκριτικά πλεονεκτήματα ενός κινητήρα diesel.

Στη μοναδική εξοπλιστική έκδοση που προσφέρεται σήμερα, το πετρελαιοκίνητο Wrangler των 2,8 λίτρων ξεκινά από τα 39.888 ευρώ.

auto.in.gr

Sports in

LIVE: Παναθηναϊκός – Ολυμπιακός

LIVE: Παναθηναϊκός – Ολυμπιακός. Παρακολουθήστε live στις 15:00 την εξέλιξη της αναμέτρησης Παναθηναϊκός – Ολυμπιακός για τον 4ο τελικό της Α1 μπάσκετ γυναικών.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 25 Απριλίου 2024