H πρώτη εμφάνιση της νέας γενιάς του ΤΤ μπορεί να μην αναμένεται πριν το 2013, ωστόσο αυτό δεν σημαίνει ότι τα στοιχεία που θα συνθέτουν το προφίλ της εμβληματικής γερμανικής πρότασης, δεν έχουν ξεκινήσει να βλέπουν το φως της δημοσιότητας.

Αρχικά, είναι γνωστό ότι οι μηχανικοί που «δουλεύουν» στην επόμενη γενιά του ΤΤ φιλοδοξούν να μειώσουν την απόσταση που χωρίζει το μοντέλο της Audi από την, πλέον ομόσταυλη, Porsche Boxster, όσον αφορά την οδική συμπεριφορά και τα χαρακτηριστικά του συστήματος διεύθυνσης.

Επιθυμία της Audi όμως, είναι αυτό να επιτευχθεί χωρίς να αλλοιωθεί στο ελάχιστο το στυλ ή τα πολυτελή χαρακτηριστικά και ο χαρακτήρας του ΤΤ ως αυτοκινήτου που δεν προβληματίζει στην καθημερινή του χρήση.

Για να γίνει αυτό πραγματικότητα η Audi σκοπεύει, κατά πρώτον, να μειώσει το βάρος του αυτοκινήτου, στοιχείο που αναμένεται να αποφέρει οφέλη τόσο όσον αφορά τα οδικά χαρακτηριστικά και τις επιδόσεις του όσο και την αποδοτικότητα του, βάσει φιλικών προς το περιβάλλον κριτηρίων.

Καθοριστικό ρόλο σε αυτό αναμένεται να διαδραματίσει η νέα πλατφόρμα στην οποία θα βασιστεί. Πρόκειται για την πλατφόρμα MQB από την οποία θα προκύψουν περίπου 60 αυτοκίνητα απο τις φίρμες που στεγάζονται στον όμιλο VW.

Για την κατασκευή της MQB αξιοποιείται χάλυβας ο οποίος μετά από ειδική επεξεργασία συντείνει σε ένα ελαφρύτερο αλλά και πιο άκαμπτο σύνολο.

Εκτός από το ελαφρύτερο δάπεδο, στη μείωση του βάρους του νέου ΤΤ που αναμένεται να είναι κατά 60 κιλά ελαφρύτερο από την γνωστή εκδοχή του θα συμβάλει η κατασκευή του αμαξώματος, σε μεγάλο ποσοστό, από αλουμίνιο.

Στη γλώσσα των αριθμών αυτό σημαίνει ότι το συνολικό βάρος του ΤΤ θα περιοριστεί στα 1.200 κιλά, ήτοι η νέα γενιά της γερμανικής πρότασης θα είναι κατά 35 κιλά βαρύτερη από ένα Audi A1 1.6 TDI.

Ένα άλλο πλεονέκτημα που προκύπτει από το νέο δάπεδο είναι η εξαιρετική ευελιξία η οποία επιτρέπει πλήθος επιλογών όσον αφορά τη διάταξη. Στην περίπτωση του ΤΤ αυτό σημαίνει ότι ο κινητήρας θα παραμείνει στην θέση του ή και ακόμα, θα μετακινηθεί λίγο πιο πίσω παρέχοντας καλύτερη κατανομή βάρους και κατ’ επέκταση καλύτερη οδική συμπεριφορά.

Σε επίπεδο σχεδίασης το ΤΤ αναμένεται να διατηρήσει το χαρακτηριστικό σχήμα του υιοθετώντας ωστόσο κάποιες πιο αιχμηρές λεπτομέρειες σε σχέση με τον παρόν του, οι οποίες και θα παραπέμπουν στα πρωτότυπα e-tron και e-tron Spyder που παρουσιάστηκαν πριν δύο χρόνια στις εκθέσεις του Detroit και του Παρισιού.

Όσον αφορά τους κινητήρες τα τετρακύλινδρα σύνολα θα συνεχίσουν να αποτελούν την καρδιά της γκάμας. Κινητήρες 1,8 και 2,0 λίτρων με απόδοση μεταξύ 180 και 220 ίππων αναμένεται να εφοδιάσουν τις δημοφιλέστερες εκδόσεις του γερμανικού coupe.

Παράλληλα θα υπάρξει και μία πιο φιλική, προς το περιβάλλον, αλλά και ταυτόχρονα ισχυρότερη εκδοχή του γνωστού δίλιτρου TDI κινητήρα, των 170 ίππων, ο οποίος θα περιορίσει την μέση τιμή κατανάλωσης καυσίμου στα 4,7 λίτρα/100 χλμ.

Επίσης πιθανή, σύμφωνα με δηλώσεις μηχανικού της Audi, είναι η ενσωμάτωση της τεχνολογίας απενεργοποίησης κυλίνδρων που ήδη υφίσταται σε μοτέρ 1,4 λίτρων, και στους κινητήρες των 1,8 και 2,0 λίτρων με τους οποίους θα εφοδιάζεται το ΤΤ.

Στην κορυφή της γκάμας θα βρεθεί ένα νέο υπερτροφοδοτούμενο μηχανικό σύνολο δύο λίτρων με απόδοση που θα ξεπερνά τους 272 ίππους και θα εφοδιάζει το ΤΤS.

Στην ΤΤ RS έκδοση αναμένεται να παραμείνει, σε αναβαθμισμένη, βέβαια εκδοχή, ο πεντακύλινδρος TFSI κινητήρας των 2,5 λίτρων με αυξημένη ισχύ που θα φτάνει τους 375 ίππους.

auto.in.gr