H Mercedes-Benz των 4,62 εκ. δολαρίων
"Χρυσό" έκρυβαν οι αλουμινένιες επιφάνειες της Mercedes-Benz 300 SL, εκτοξεύοντας την εμπορική αξία του γερμανικού τετράτροχου πάνω από τα 4,6 εκατομμύρια δολάρια.
Γιάννης Αδάναλης
Ότι λάμπει δεν είναι χρυσός. Στην περίπτωση, βέβαια, της 300 SL θα μπορούσε κάλλιστα να είναι αλουμίνιο, καθώς η εν λόγω Mercedes-Benz με το αλουμινένιο αμάξωμα αποτελεί το ακριβότερο «δείγμα» του είδους της.
Η ιστορία της συγκεκριμένης 300 SL ξεκινά από την επιθυμία του Max Hoffman -εισαγωγέα Mercedes-Benz στις Η.Π.Α- να δημιουργηθεί ένα αυτοκίνητο παραγωγής που θα βασίζεται στην αγωνιστικών προδιαγραφών Mercedes-Benz W194.
Οι επιτυχίες της Mercedes-Benz στους αγώνες και η τεράστια ώθηση που είχαν εξασφαλίσει στις πωλήσεις της γερμανικής φίρμας, σε συνδυασμό με τη διαβεβαίωση του Max Hofman για τη διάθεση τουλάχιστον 1.000 αντιτύπων στην αμερικανική ήπειρο, οδήγησε στην απόφαση για την παραγωγή ενός αυτοκινήτου που θα διέθετε αγωνιστικά γονίδια.
Με την προοπτική, λοιπόν, να συμμετάσχουν και σε αγώνες, πέρα από το αλουμινένιο αμάξωμα, οι συγκεκριμένες 300 SL μπορούσαν να εξοπλιστούν με αναβαθμισμένο εκκεντροφόρο, σκληρότερη και χαμηλότερη ανάρτηση, καθώς και με αγωνιστικών προδιαγραφών ελαστικά.
Τα κατασκευασμένα από συνθετικό υλικό παράθυρα περιόριζαν ακόμη περισσότερο το συνολικό βάρος, ενώ τα αεριζόμενα ταμπούρα των τροχών εξασφάλιζαν καλύτερη απόδοση στο σύστημα πέδησης.
Παρά τις αισιόδοξες προβλέψεις, πάντως, μόλις 29 αντίτυπα της αλουμινένιας 300 SL κατασκευάστηκαν, αριθμός που αντιστοιχεί στο 2% της συνολικής παραγωγής του μοντέλου.
Η 300 SL που δημοπρατήθηκε έναντι 4,62 εκατομμυρίων δολαρίων βγήκε από τη γραμμή παραγωγής στις 20 Απριλίου του 1955. Ένα μήνα αργότερα και συγκεκριμένα στις 27 Μαΐου του «ταξίδεψε» για τις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής, όπου και παρέμεινε στα… αζήτητα για δύο δεκαετίες.
Το 1980 πωλήθηκε στον Hans Dieter και ξεκίνησε η διαδικασία της ανακατασκευής της. Σε αντίθεση με τις εργασίες αποκατάστασης του αμαξώματος, που πραγματοποιήθηκαν στην Καλιφόρνια, ο κινητήρας και το κιβώτιο στάλθηκαν στην Γερμανία.
Στις αρχές του 1982 η ανακατασκευή της 300 SL με αριθμό πλαισίου 5500208 είχε σχεδόν ολοκληρωθεί, ωστόσο, ο ιδιοκτήτης της απαίτησε την άμεση μεταφορά της από την Καλιφόρνια στην Γερμανία.
Δύο χρόνια αργότερα η αλουμινένια Mercedes-Benz αλλάζει για μία ακόμη φορά χέρια. Οι εργασίες αποκατάστασης συνεχίστηκαν μέχρι το πολύτιμο, όπως αποδείχθηκε, τετράτροχο να αποκτηθεί το 1998 από τον Friedhelm Loh.
Το 2009 το υπερ-ατλαντικό ταξίδι της 300 SL επαναλαμβάνεται, καθώς ο νέος ιδιοκτήτης της διατηρεί τη συλλογή του στο Σιάτλ. Οι προσπάθειες επαναφοράς των εργοστασιακών προδιαγραφών του αυτοκινήτου ολοκληρώνονται στα μέσα του 2011, ωστόσο, ο αμερικανός McBride δεν βρίσκεται πια στη ζωή ώστε να θαυμάσει το εντυπωσιακό, ομολογουμένως, αποτέλεσμα.
auto.in.gr
- Γιατί η πολυτέλεια χάνει τη δυναμική της – Τι φέρνει το 2026
- Σεισμός 7 Ρίχτερ στα σύνορα Καναδά – ΗΠΑ κοντά στην Αλάσκα
- Η βαθμολογία της Super League μετά τα παιχνίδια του Σαββάτου (6/12)
- Ο Ρίτσαρντ Γκιρ ήταν αποκλεισμένος από τα Όσκαρ για 20 χρόνια λόγω πολιτικής δήλωσης, αλλά «δεν το πήρε προσωπικά»
- Οι «φούσκες» της Wall Street φαίνονται στο Google
- Μουντιάλ 2026: Το πλήρες πρόγραμμα των ομίλων και των νοκ-άουτ


