Ο Bruno Senna στη Williams το 2012
Η αγγλική ομάδα αξιολόγησε λεπτομερώς και τελικά επέλεξε τον 28χρονο Βραζιλιάνο για το δεύτερό της κόκπιτ, όπως ανακοίνωσε και επίσημα. Οι δύο πλευρές αρνούνται ότι η απόφαση ελήφθη βάσει των χορηγιών που συνοδεύουν τον οδηγό.
Ο Bruno Senna θα αγωνίζεται στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Formula 1 το 2012 με τη Williams, στη θέση του Rubens Barrichello και δίπλα στον Pastor Maldonado, όπως ανακοίνωσε και επίσημα η ομάδα του Grove.
Ο 28χρονος Βραζιλιάνος, που συνοδεύεται από χορηγίες εταιρειών καυσίμων και τηλεπικοινωνιών της χώρας του, θα κάνει τις πρώτες του δοκιμές με το νέο μονοθέσιο της αγγλικής ομάδας στη Jerez, 9 Φεβρουαρίου του 2012.
Την ίδια στιγμή, ο Rubens Barrichello φαίνεται ότι θα μείνει έξω από τη Formula 1 για πρώτη φορά μετά από είκοσι χρόνια, καθώς η μόνη ελεύθερη θέση βρίσκεται πια στην Hispania – η οποία φημολογείται ότι αντιμετωπίζει οικονομική δυσπραγία.
Μιλώντας για την επιλογή να έχει δύο σχετικά άπειρους οδηγούς το 2012 και για τον Bruno Senna ο ιδιοκτήτης της αγγλικής ομάδας, Sir Frank Williams, είπε: «Ο Bruno ξεκίνησε να αγωνίζεται μόλις στα 20 χρόνια του, αλλά γρήγορα απέδειξε το ταλέντο του στη Formula 3 και στο GP2.
Στον έντονο συναγωνισμό του GP2 το 2008, τερμάτισε δεύτερος στο πρωτάθλημα έχοντας κατακτήσει δύο αξιομνημόνευτες νίκες, στο Monaco και στο βρεγμένο Silverstone. Οι περιστάσεις των δύο ετών του Bruno στη F1 δεν του προσέφεραν τις ιδανικές συνθήκες να αποδίδει με σταθερότητα, συνεπώς ήταν πολύ σημαντικό να περάσουμε αρκετό χρόνο μαζί του για να τον εξετάσουμε ως οδηγό.
Οδήγησε τόσο στην πίστα όσο και στον προσομοιωτή μας και αποδείχθηκε γρήγορος, με τεχνική εμβάθυνση και πάνω από όλα ικανός να μάθει και να εφαρμόσει όσα έμαθε γρήγορα και σταθερά. Τώρα ανυπομονούμε να δούμε το ταλέντο του στο αγωνιστικό μας μονοθέσιο».
Ο Bruno Senna, ανιψιός του εκλιπόντος Ayrton, αγωνίστηκε το 2010 στη F1 με τη μη ανταγωνιστική Hispania, ενώ το 2011 συμπλήρωσε σχεδόν το δεύτερο μισό της χρονιάς με τη Renault GP, κατακτώντας την 7η θέση της εκκίνησης στο Spa, αλλά κερδίζοντας μόλις δύο βαθμούς μέχρι το τέλος της χρονιάς.
Ο ίδιος λέει ότι οι χορηγίες που έχει εξασφαλίσει δεν ήταν το μοναδικό κριτήριο επιλογής του από τη Williams, η οποία βρίσκεται σε μια εποχή οικονομικής δυστοκίας, αλλά ότι πέρασε από εξαντλητικές δοκιμές για να πείσει την ομάδα για την ικανότητά του.
«Με πέρασαν από κάθε είδους δοκιμή και δεν ασχολήθηκαν καν με τις χορηγίες στην αρχή – ήθελαν να εκτιμήσουν τις ικανότητές μου πριν από οτιδήποτε άλλο. Θα μου έδιναν την ευκαιρία μόνο αν αισθάνονταν άνετα με την απόδοσή μου. Κάναμε αρκετές δοκιμές και με αυτές έχω την αυτοπεποίθηση ότι μπορώ να αποδώσω», είπε ο Βραζιλιάνος στο αγγλικό περιοδικό Autosport.
Επίσης, ξεκαθάρισε ότι η οικογένειά του υποστηρίζει απολύτως τη συμμετοχή του στη Formula 1 με τη Williams, παρότι ο Ayrton Senna οδηγούσε μονοθέσιο της ίδιας ομάδας όταν έχασε τη ζωή του, στο GP Αγίου Μαρίνου το 1994.
«Πιστεύω ότι όλα συμβαίνουν στη ζωή για κάποιο λόγο, αλλά δεν υπάρχει αρνητισμός από την οικογένειά μου. Είναι ενθουσιασμένοι. Μίλησα με τον παππού και τη γιαγιά μου (σ.σ.: γονείς του Ayrton) πριν μιλήσω με τη μητέρα μου.
Η γιαγιά μου ήταν πολύ χαρούμενη και ο παππούς μου χαμογελούσε. Στην οικογένειά μου όλοι χαμογελούν, όλοι έχουν δουλέψει σκληρά για αυτό, είναι οικογενειακή δουλειά. Είμαστε ενωμένοι και όλοι πάρα πολύ χαρούμενοι».
Ο B. Senna συμπλήρωσε: «Αισθάνομαι προνομιούχος που επιλέχθηκα από τη Williams για το δίδυμο οδηγών της. Η ομάδα έχει σπουδαία κληρονομιά και ελπίζω να τη βοηθήσω να γράψει άλλο ένα μεγάλο κεφάλαιο στην ιστορία της.
Η διαδικασία εξέτασής μου ήταν έντονη και μεθοδική, αλλά κατά τη διάρκεια που ήμουν στο εργοστάσιο διαπίστωσα ότι η ομάδα έχει σπουδαίους ανθρώπους και όλες τις υποδομές που χρειάζονται για να πετύχει καλύτερα πράγματα αυτή την αγωνιστική χρονιά.
Θα είναι πολύ ενδιαφέρον να οδηγώ για μια από τις ομάδες στις οποίες οδηγούσε και ο θείος μου, ειδικά αν σκεφτεί κανείς ότι πολλά μέλη της είχαν συνεργαστεί και με τον Ayrton. Ευελπιστώ ότι θα φέρουμε πίσω ορισμένες αναμνήσεις και ότι θα δημιουργήσαμε και κάποιες καινούριες.
Θέλω, επίσης, να πετύχω κάποια καλά αποτελέσματα ως αντάλλαγμα για τη βοήθεια που μου προσέφερε η χώρα μου για να βρίσκομαι σε αυτή τη θέση σήμερα. Είμαι πολύ περήφανος που είμαι Βραζιλιάνος και έχω μεγαλύτερο κίνητρο από ποτέ να αποδείξω τι μπορώ να κάνω. Από την πρώτη στιγμή που κάθισα σε Καρτ ποτέ δεν θέλησα να κάνω κάτι διαφορετικό».
Αντίθετα με τη σχετική του απειρία, ο Bruno Senna έχει να προσφέρει στη Williams F1 την εμπειρία από ένα χρόνο οδήγησης του κινητήρα της Renault – που θα τοποθετείται από φέτος και στα βρετανικά μονοθέσια.
Σύμφωνα με τον Mark Gillan, chief operations engineer της Williams, η ομάδα επέλεξε τον Bruno Senna -έναντι των Rubens Barrichello και Adrian Sutil, που ήταν οι άλλοι βασικοί υποψήφιοι- πρωτίστως με κριτήριο την ικανότητά του.
«Κάναμε ένα εκτενές πρόγραμμα αξιολόγησης αρκετών οδηγών και λάβαμε την τελική μας απόφαση με βάση την ωμή ταχύτητα, τη σταθερότητα, τη διαχείριση των ελαστικών, την τεχνική υποδομή και τη νοητική δυνατότητα – καθώς και, το κυριότερο, με βάση την επίδραση που θα είχε καθένας τους στην ομάδα.
Νομίζω ότι σε όλους αυτούς τους τομείς ήταν ξεκάθαρο ότι ο Bruno δεν είχε πολλή εμπειρία από αγώνες με μονοθέσια, αλλά επέδειξε διαρκώς βελτίωση και αληθινό ταλέντο. Με βάση όλα τα στοιχεία που μας εμφανίστηκαν, ο Bruno για μένα και για την ομάδα ήταν η καλύτερη επιλογή για να προχωρήσουμε μπροστά», τόνισε ο Mark Gillan.
Τέλος, σχετικά με το γεγονός ότι ο Bruno Senna αφήνει εκτός σπορ τον συμπατριώτη του Rubens Barrichello, ο πρώτος δήλωσε: «Δεν είχα την ευκαιρία να του μιλήσω ακόμα, αλλά εγώ κι ο Rubens είχαμε σπουδαία σχέση από τότε που συναντηθήκαμε. Αυτό είναι ένα σπορ και πάντοτε θα υπάρχουν άνθρωποι που θα έρχονται και άλλοι που θα φεύγουν. Δεν υπάρχουν προσωπικά συναισθήματα σε αυτό. Είναι μόνο ένα σπορ. Ο Rubens το ξέρει καλά αυτό».
auto.in.gr
- Προειδοποίηση για την κακοκαιρία Byron: «Δεν έχει τελειώσει» – Οι επτά περιοχές που θα σαρώσει
- Πληθαίνουν οι ενδείξεις – Το εμβόλιο του έρπητα ζωστήρα δείχνει να προστατεύει από την άνοια
- World Athletics: Τέλος στην αδικία των διαδρόμων
- Αλέξανδρος Κοψιάλης: «Είμαι 120 κιλά, άμα συνεχίσω θα φράξουν όλα»
- Gen Alpha μεγαλώνει στο χάος της παραπληροφόρησης – Ενημερώνεται, δυσπιστεί, αγχώνεται για το μέλλον
- Κεντρική Μακεδονία: Στα αγροτικά μπλόκα στην Κεντρική Μακεδονία κλιμάκιο του ΠΑΣΟΚ


