Τέσσερις διακρίσεις κατάφερε να αποσπάσει το BMW Group στο θεσμό ανάδειξης των καλύτερων κινητήρων του 2011, στον οποίο μετείχαν 65 δημοσιογράφοι του ειδικού τύπου από 35 διαφορετικές χώρες.

Ανάμεσα σε αυτές τις διακρίσεις ξεχωρίζει η πρωτιά του διπλά υπερτροφοδοτούμενου πετρελαιοκινητήρα των 2,0 λίτρων που για δεύτερη συνεχή χρονιά κυριαρχεί στην κατηγορία του.

Μία ματιά στα προηγμένα χαρακτηριστικά του μπορεί να εξηγήσει το γιατί. Το πλήρως αλουμινένιο, τετρακύλινδρο σύνολο υιοθετεί την τεχνολογία Variable Twin Turbo, η οποία εξασφαλίζει άμεση απόκριση ανεξαρτήτως συνθηκών.

Ειδικότερα, ο βραβευμένος κινητήρας diesel της BMW διαθέτει δύο υπερσυμπιεστές διαφορετικού μεγέθους. Ο μικρότερος σε μέγεθος ενεργοποιείται όταν οι στροφές λειτουργίας του κινητήρα διατηρούνται σε χαμηλά επίπεδα, περιορίζοντας το σύνηθες -σε ένα υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ- φαινόμενο της υστέρησης. Από τη στιγμή που ο ρυθμός λειτουργίας του κινητήρα αυξηθεί και η παραγωγή καυσαερίων θεωρηθεί επαρκής, τότε ενεργοποιείται και μεγαλύτερος υπερσυμπιεστής.

Με τη σειρά τους τα πιεζο-ηλεκτρικά μπεκ διοχετεύουν απευθείας το καύσιμο στους θαλάμους καύσης με υψηλή ακρίβεια και πίεση που φτάνει τα 2.000 bar, εξασφαλίζοντας τη μέγιστη δυνατή αποδοτικότητα και τον περιορισμό των εκπομπών ρύπων.

Έτσι, λοιπόν, ο παραπάνω συνδυασμός αποδίδει 204 ίππους και 400 Nm ροπής, χωρίς η μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου να ξεπερνά τα 6,3 λίτρα/100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 τα 167 γρ./χλμ.

auto.in.gr