Ένα ακόμα θερμό επεισόδιο έρχεται να καταγραφεί στη σχέση των VW-Suzuki καθώς, πλέον, η ιαπωνική φίρμα απαιτεί με κάθε επισημότητα από το γερμανικό όμιλο να ανακαλέσει τον ισχυρισμό του ότι η Suzuki παραβίασε τους όρους τις μεταξύ τους συμφωνίας, συνάπτοντας συμφωνία με την Fiat για την εξαγορά κινητήρων.

Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση της Suzuki το αίτημα κοινοποιήθηκε στην VW με γραπτή επιστολή που απηύθυνε ο πρόεδρος της φίρμας, Osamu Suzuki προς τον «ομόλογό» του στο γερμανικό όμιλο, Martin Winterkorn.

Στην επιστολή αναφέρεται ότι η VW πρέπει να ανακαλέσει δημόσια τις παραπάνω αιτιάσεις της «καθώς έπληξαν σημαντικά την παγκόσμια φήμη της Suzuki».

Ο γερμανικός όμιλος δεν θα μπορούσε να αφήσει το θέμα ασχολίαστο εκδίδοντας ανακοίνωση στην οποία εμμένει στους ισχυρισμούς του ότι η συνεργασία της Suzuki με τη Fiat αποτελεί παραβίαση των όρων της μεταξύ τους συμφωνίας, χαρακτηρίζοντας παράλληλα ως «θεατρινισμούς» τα περί πλήγματος της φήμης της Suzuki, όπως χαρακτηριστικά δήλωσε ο επικεφαλής του ομίλου, Martin Winterkorn.

Επίσης, στη σχετική ανακοίνωση η VW καλεί τη Suzuki να διορθώσει το λάθος της, ήτοι την παραβίαση των όρων της συμφωνίας τους με την εξαγορά κινητήρων από τη Fiat, επισημαίνοντας ότι από την πλευρά της έκανε ότι ήταν δυνατόν από την αρχή προκειμένου η συνεργασία να έχει συνέχεια.

Υπενθυμίζεται ότι η VW είχε ανακοινώσει στις 11 Σεπτεμβρίου ότι η συμφωνία της Suzuki με την Fiat για την εξαγορά κινητήρων ερχόταν σε αντίθεση με τους όρους της μεταξύ τους συμμαχία.

Ο ισχυρισμός αυτός της VW απορρίφθηκε κατηγορηματικά από τη Suzuki η οποία λίγο μετά ζήτησε διαζύγιο από το γερμανικό όμιλο, απαιτώντας να πουλήσει το μερίδιό του στην ιαπωνική φίρμα.

Σε μεταγενέστερη συνέντευξη Τύπου η Suzuki ισχυρίστηκε μάλιστα ότι είχε ειδοποιήσει την VW για την συμφωνία με την Fiat η οποία και υπεγράφη τον Ιανουάριο, δηλώνοντας ότι τη δεδομένη χρονική στιγμή η VW δεν είχε εκφράσει αντιρρήσεις.

Επίσης, η Suzuki γνωστοποίησε ότι επέλεξε να στραφεί στη Fiat καθώς οι κινητήρες της VW δεν πληρούσαν τα κριτήριά της, κατηγορώντας παράλληλα το γερμανικό όμιλο ότι δεν της έδωσε την απαιτούμενη πρόσβαση στην τεχνολογία του παρά τις δεσμεύσεις της αρχικής συμφωνίας και όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο Osamu Suzuki στις 22 Σεπτεμβρίου 2011 διευκρινίζοντας τους λόγους λύσης της συνεργασίας: «… η συγκεκριμένη συνεργασία όχι μόνο δεν έχει τα αναμενόμενα για εμάς οφέλη, αλλά μετατράπηκε σε τροχοπέδη για τη διοικητική μας ανεξαρτησία».

auto.in.gr