Σύντομα στο υπουργικό συμβούλιο το νομοσχέδιο για τα υδατοδρόμια
Στο τελικό στάδιο επεξεργασίας βρίσκεται πλέον το νομοσχέδιο για την ίδρυση, κατασκευή και λειτουργία υδατοδρομίων στη χώρα μας, το οποίο αναμένεται σύντομα να έρθει στο υπουργικό συμβούλιο. Οι χώροι δημιουργίας των υδατοδρομίων θα είναι πλησίον ή εντός λιμένων και στόχος του υπουργείου Υποδομών είναι η προώθηση του τουρισμού και η τοπική ανάπτυξη κυρίως του νησιωτικού χώρου.
Χεκίμογλου Αχιλλέας
Στο τελικό στάδιο επεξεργασίας βρίσκεται πλέον το νομοσχέδιο για την ίδρυση, κατασκευή και λειτουργία υδατοδρομίων στη χώρα μας, το οποίο αναμένεται σύντομα να έρθει στο υπουργικό συμβούλιο.
Έπειτα από πολλά χρόνια καθυστέρησης στη διαμόρφωση του κατάλληλου νομικού πλαισίου, που οδήγησε επενδυτές σε απίστευτη ταλαιπωρία και οικονομική εξόντωση, το υπουργείο Υποδομών εκπόνησε το σχέδιο νόμου για τα υδατοδρόμια, ενσωματώνοντας απόψεις που συγκεντρώθηκαν από τη δημόσια διαβούλευση.
Το νομοσχέδιο θα επιτρέπει την ίδρυση υδατοδρομίων από δημόσιους ή ιδιωτικούς φορείς, αλλά και από μεικτά σχήματα δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, ενώ θα προβλέπει γρήγορες διαδικασίες αδειοδότησης, με την πλέον κρίσιμη, αυτή της έγκρισης της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων να περνάει πλέον από την καλλικρατική περιφέρεια. Κεντρικός φορέας διεκπεραίωσης θα είναι η αρμόδια διεύθυνση του υπουργείου Υποδομών.
Μέσα από την δημιουργία υδατοδρομίων, στόχος του υπουργείου Υποδομών είναι η προώθηση του τουρισμού και η τοπική ανάπτυξη πρωτίστως του νησιωτικού χώρου, αλλά και η παροχή εναλλακτικής μεταξύ πλοίου και αεροπλάνου στους επιβάτες.
Οι χώροι δημιουργίας υδατοδρομίων θα είναι πλησίον ή εντός λιμένων και οι απαιτούμενες επενδύσεις θα είναι μικρού οικονομικού μεγέθους, δηλαδή, δεν θα απαιτείται η συγκέντρωση μεγάλων κεφαλαίων, όπως στις «βαριές» υποδομές.
Πέρα από τα υδατοδρόμια, το νομοσχέδιο θα εισαγάγει και την έννοια των υδάτινων πεδίων, δηλαδή εκείνων των θαλάσσιων περιοχών, στις οποίες θα μπορεί να γίνεται περιστασιακή χρήση υδροπλάνων για προσθαλάσσωση και αποθαλάσσωση για μη τακτικές πτήσεις, όπως αυτές της γενικής αεροπορίας ή των αεροταξί. Από την εν λόγω ρύθμιση εξαιρείται κάθε προστατευόμενη περιοχή υπό οποιοδήποτε καθεστώς (Natura κτλ).
Απώτερος στόχος του υπουργείου Υποδομών είναι μετά την εφαρμογή του νόμου να εισέλθουν τα υδροπλάνα στην μεταφορική δραστηριότητα, όπου θα μπορούν να αξιοποιηθούν αντί πλοίων ή αεροπλάνων στην άγονη γραμμή ή στις διανησιωτικές συνδέσεις, ενώ θα μπορούν να καταστούν χρήσιμα και σε παραλίμνιες περιοχές, όπως τα Ιωάννινα ή η Καστοριά υπέρ του τουρισμού.
Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ
- Μπιλ Γκέιτς για AI: Γιατί κάποιες εταιρείες θα αξίζουν λιγότερο στο μέλλον
- Η δικαιοσύνη στο Καζακστάν και…. οι Γερμανοί ξανάρχονται
- Ελεγκτικό Συνέδριο: Στο μικροσκόπιο του δημόσια έργα… μιας χρήσης – Το μωσαϊκό των αστοχιών
- Τίνος είσαι εσύ; Η Φραντσέσκα Σκορσέζε δεν ντρέπεται να πει ότι βρήκε δουλειά χάρη στο διάσημο επίθετό της
- «Οι πραγματικοί αγρότες έχουν μείνει απλήρωτοι»: Σφοδρά πυρά κατά της κυβέρνησης στο φόντο των κινητοποιήσεων
- Ταμείο Ανάκαμψης: Ψαλίδι σε 135 έργα του «Ελλάδα 2.0» – Ολόκληρη η λίστα



