Στελλάκη Αγγελική

Πρόσβαση στα μαθήματα που θέλουν, σε βοηθητικές υπηρεσίες, σε ασκήσεις και σε σημειώσεις καθηγητή θα έχουν οι μαθητές μέσω του online φροντιστηρίου που παρουσίασε την Παρασκευή το υπουργείο Παιδείας.

Με ένα «κλικ» στον υπολογιστή τους οι μαθητές θα έχουν πρόσβαση σε πληροφορίες που θα τους βοηθήσουν στο διάβασμά τους.

Είναι η πρώτη φορά στην Ευρώπη, που εφαρμόζεται η πρωτοβουλία αυτή.

Σύμφωνα με στοιχεία, μέσα σε τρεις ημέρες στη διάρκεια των οποίων τρία μαθήματα βρίσκονται στο Διαδίκτυο, τα «χτυπήματα» ανήλθαν σε 54.000.

Τα μαθήματα που βρίσκονται ήδη στο Διαδίκτυο είναι: Αρχαία, Φυσική και Μαθηματικά, ενώ από τον επόμενο χρόνο θα εμπλουτιστεί η ύλη με άλλα τρία μαθήματα. Σκοπός είναι οι μαθητές να έχουν πρόσβαση σε όλα τα μαθήματα μέσω Διαδικτύου.

Από το υπουργείο εκτιμάται ότι με αυτόν τον τρόπο θα καταπολεμηθούν και οι εκπαιδευτικές ανισότητες, ενώ θα είναι ιδιαίτερη η βοήθεια σε παιδιά δυσπρόσιτων περιοχών που δεν έχουν τις ίδιες ευκαιρίες με τα παιδιά των μεγάλων πόλεων.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το 90% των εφήβων έχουν πλέον πρόσβαση στο Ίντερνετ, ενώ 75-80% δικό τους ηλεκτρονικό υπολογιστή. Επιπλέον, 120 εκπαιδευτικοί έχουν δώσει υλικό και βοηθούν αφιλοκερδώς, ενώ συνολικά στο «ψηφιοποιημένο» μέρος της εκπαίδευσης (digital school) 250 καθηγητές δίνουν υλικό και βοηθούν τα παιδιά.

Από τον επόμενο χρόνο, πάντως, θα υπάρχει η δυνατότητα προσωπικής επαφής του μαθητή με τον καθηγητή, στον οποίο θα μπορεί ο μαθητής να απευθύνει προσωπικά ερωτήματα και απορίες και να παίρνει απαντήσεις.

Οι καθηγητές, που θα ασχοληθούν σχετικά, θα παίρνουν και ένα επιμίσθιο της τάξης των 200 με 300 ευρώ, ενώ το όλο εγχείρημα κοστίζει περίπου 30-50.000 ευρώ. Εκτιμάται ότι το πρόγραμμα είναι πιο οικονομικό από την πρόσθετη διδακτική στήριξη.

Η υπουργός Παιδείας δήλωσε κατά την παρουσίαση: «Πέρα από όλα τα άλλα είναι μία περίοδος με πολύ μεγάλα οικονομικά προβλήματα για την ελληνική οικογένεια. Δεν πρέπει να κλείνουμε τα μάτια σε μία πραγματικότητα. Υπάρχουν και άλλου είδους προβλήματα, που δημιουργούν συνθήκες ανισότητας, δηλαδή παιδιά που είναι σε νησιά, σε απομακρυσμένες περιοχές, που ακόμα κι αυτή η υποστήριξη -η εκτός σχολείου- δεν είναι πάντοτε εφικτή».

Η κ. Διαμαντοπούλου τόνισε τη βοήθεια των εκπαιδευτικών σε εθελοντική βάση και υπενθύμισε ότι «η Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη συνεχίζει στις ορεινές περιοχές».

Παρουσιάζοντας το νέο πρόγραμμα είπε: «Θέλουμε ο μαθητής της Γ’ Λυκείου να μπορεί να δει π.χ. το μάθημα των μιγαδικών αριθμών στα μαθηματικά, να ακούσει τη διδασκαλία, να την ξανακούσει αν θέλει και βεβαίως να έχει και μία σειρά βοηθητικών υπηρεσιών στη διάθεσή του. Δηλαδή, μπορεί να δει τη βιντεοδιάλεξη, να δει σημειώσεις πάνω στο μάθημα και να τις τυπώσει, να δει τις ασκήσεις και τις ειδικές ερωτήσεις, οι οποίες απαντώνται, ασκήσεις οι οποίες λύνονται με πρότυπο τρόπο, σημειώσεις οι οποίες δίνονται.

» Επίσης, υπάρχουν links σχετικά με το μάθημα και από την εκπαιδευτική τηλεόραση, αλλά και από ό,τι έχει γίνει από το υπουργείο σε υποστηρικτική διδασκαλία.»

Η υπουργός τόνισε ότι σε πρώτη φάση θα υπάρχει η δυνατότητα να αποσταλούν ερωτήσεις και να υπάρξουν απαντήσεις, «αλλά αυτό όχι άμεσα, γιατί η πρώτη φάση είναι πιλοτική».

«Είναι πρώτη φορά που γίνεται κάτι αντίστοιχο στην Ευρώπη, δεν βρήκαμε αντίστοιχο πρόγραμμα, ώστε να μπορέσουμε τον Σεπτέμβριο να είμαστε πιο έτοιμοι. Τώρα, για τα παιδιά που δίνουν φέτος Πανελλαδικές, έχουμε επιλέξει και έχει ολοκληρωθεί η ύλη στα τρία πιο δύσκολα μαθήματα με τον μεγαλύτερο συντελεστή βαρύτητας. Αυτά είναι τα μαθηματικά -που είναι και στην τεχνολογική και στη θετική κατεύθυνση- η φυσική και τα αρχαία ελληνικά. Ετοιμάζονται η βιολογία, τα λατινικά και τα μαθηματικά γενικής παιδείας» είπε η κ. Διαμαντοπούλου.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ,ΑΠΕ-ΜΠΕ

Γράψτε το σχόλιο σας