Διαμετρικά αντίθετες απόψεις στη συνάντηση των φορέων του λιανικού εμπορίου
Με διαμετρικά αντίθετες απόψεις και συγκρουσιακού χαρακτήρα τοποθετήσεις ξεκίνησε ο διάλογος των συνδικαλιστικών φορέων του λιανεμπορίου για τα δέκα σημεία αναμόρφωσης της νομοθεσίας. Μεταξύ των θεμάτων που συζητήθηκαν ήταν και το άνοιγμα των καταστημάτων την Κυριακή.
Με διαμετρικά αντίθετες απόψεις και συγκρουσιακού χαρακτήρα τοποθετήσεις ξεκίνησε ο διάλογος των συνδικαλιστικών φορέων του λιανεμπορίου για τα δέκα σημεία αναμόρφωσης της νομοθεσίας.
Ο πρόεδρος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου Βασίλης Κορκίδης που ανέλαβε και τη σχετική πρωτοβουλία σημείωσε στην τοποθέτησή του ότι αν το εμπόριο δεν συμφωνήσει σε μια κεντρική νομοθετική ρύθμιση ενδέχεται να καταστεί έρμαιο κάθε καλλικρατικού άρχοντα που στο όνομα της ανάπτυξης της αγοράς θα οδηγήσει στη λειτουργία της αγοράς σαν ένα «μωσαϊκό»’ με κανιβαλλιστικές διαθέσεις.
«Δεν θα γίνουμε μεταφορείς ούτε φαρμακοποιοί επειδή κάποιοι τους βάφτισαν κλειστό το επάγγελμά τους» είπε ο κ. Κορκίδης.
Ο εκπρόσωπος του ΠΑΜΕ με την έναρξη της συνεδρίασης έκανε μια τοποθέτηση δηλώνοντας ότι δεν μπορούν οι εργαζόμενοι να καθίσουν στο ίδιο τραπέζι με τα πολυκαταστήματα και τα σούπερ μάρκετ που θέλουν την κατάργηση της κυριακάτικης αργίας και στη συνέχεια αποχώρησε.
Οι εκπρόσωποι της Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Υπαλλήλων πάντως στη συνέχεια αν και δήλωσαν την αντιθεσή τους με το κυριακάτικο άνοιγμα των καταστημάτων εν τούτοις σημείωσαν ότι τη θέση τους θα την καταθέσουν στο πλαίσιο του διαλόγου.
Ανέφεραν ότι η ανεργία στο χώρο του εμπορίου θα φτάσει στο 50% και σημείωσαν ότι το κυριακάτικο άνοιγμα των καταστημάτων θα οδηγήσει σε κλείσιμο επιχειρήσεων και αύξηση της ανεργίας.
Ο πρόεδρος της Γενικής Συνομοσπονδίας Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Ελλάδος Δ. Ασημακόπουλος ανέφερε ότι οι τιμές χειραγωγούνται πιο εύκολα όσο το δίκτυο μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων συρρικνώνεται.
Σημείωσε ότι πρέπει να υπάρξουν δράσεις για την ενίσχυση της παρουσίας των μικρομεσαίων επιχειρήσεων στην επιχειρηματικότητα και τόνισε ότι η συνεχής διεύρυνση του ωραρίου λειτουργίας είναι ο ασφαλής τρόπος για να κλείσουν μικρές πολύ μικρές αλλά και μεσαίου μεγέθους επιχειρήσεις και να καταληφθεί η αγορά από τις πολύ μεγάλες.
Ο κ. Ασημακόπουλος ανέφερε ότι για οποιαδήποτε αλλαγή επιχειρείται στην αγορά πρέπει να υπάρχουν μελέτες επιπτώσεων στην οικονομία και να υπάρξει μέριμνα για κανόνες διακριτότητας ώστε να βοηθούνται οι ΜΜΕ.
Εξέφρασε τη διαφωνία του με το άνοιγμα των καταστημάτων τις Κυριακές, ενώ ζήτησε να γίνει μελέτη για τη συμπεριφορά του Έλληνα καταναλωτή προκειμένου να διαπιστωθεί τι τάξη μεγέθους θα είναι η μετακίνηση του τζίρου προς τα εκπτωτικά χωριά ή σε χώρους εμπορίου που συνδυάζουν και τη διασκέδαση.
Συμπλήρωσε ότι πρέπει να διερευνηθεί τι ισχύει σε άλλες χώρες με τα εκπτωτικά χωριά, τι γίνεται με το εμπορικό χωροταξικό και αν υπάρχει δυνατότητα να λειτουργούν άλλες ώρες τα μαγαζιά όπως να ανοίγουν 10.30 αντί για τις 9 το πρωί.
«Αν ανοίξουμε 24 ώρες το 24ωρο μπορεί για 3-4 μήνες να ξεχρεώσουμε τις επιταγές μας, αλλά θα κλείσουμε σε ένα χρόνο» είπε χαρακτηριστικά.
Οι εκπρόσωποι του ΣΕΛΠΕ δήλωσαν ότι όσο συνεχίζεται ο διάλογος δεν θέλουν να τοποθετηθούν δημόσια.
Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθήνας Π.Καρέλλας τάχθηκε υπέρ της αναμόρφωσης του πλαισίου, ώστε περιοχές όπως η Αθήνα με την ανάπλαση που ετοιμάζεται, αλλά και οι τουριστικές περιοχές γενικότερα να αξιοποιούν όλες τις δυνατότητες για την κυριακάτικη λειτουργία και γενικότερα για την αξιοποίηση όλων των δυνατοτήτων αύξησης του τζίρου.
Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ,ΑΠΕ-ΜΠΕ
- «Δικάζει» η Κρίστεν Στιούαρτ: Ο Μπράντο παρουσιάζεται σαν ήρωας – Αν μια γυναίκα έκανε το ίδιο, θα την έτρωγαν ζωντανή
- Σχέσεις: Κρύο καιρός για δύο, αλλά προσοχή στην επιστροφή στον πρώην
- O χάρτης των νέων μισθών από το 2026
- Μεταξύ πραξικοπημάτων, ξένων πατρώνων και τζιχαντιστών – Το Σαχέλ ως νέο παγκόσμιο επίκεντρο της τρομοκρατίας
- Economist: «Σκαρφαλώνοντας» τη λίστα με την «οικονομία της χρονιάς» – Η πρωταθλήτρια, οι χαμένοι και η θέση της Ελλάδας
- A.I. Βασίλης; Η τεχνητή νοημοσύνη αλλάζει τα χριστουγεννιάτικα δώρα, καθώς οι αγοραστές στρέφονται στα chatbots



