Αποστολή στην ΓερμανίαMazda 3 MPS: Σε διαδικασία ωρίμανσης
Αποφεύγοντας λάθη και παραλήψεις του πρόσφατου παρελθόντος, η δεύτερη γενιά του Mazda 3 MPS περιβάλλει του 260 ίππους του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα της με πλήθος νέων, σαφέστατα αναβαθμισμένων χαρακτηριστικών.
Γιάννης Αδάναλης
Στα τέλη του 2006 η παραγωγή 260 ίππων ήταν αρκετή για να σε αναδείξουν ως την ισχυρότερη πρόταση της μικρομεσαίας κατηγορίας με κίνηση στους μπροστινούς τροχούς.
Μόλις 3 χρόνια αργότερα και με το Ford Focus RS δεύτερης γενιάς να σπάσει -με χαρακτηριστική, μάλιστα, ευκολία- το φράγμα των 300 ίππων, τα πράγματα περιπλέκονται.
Το μετριοπαθές κοστούμι με τις λιγοστές σχεδιαστικές τροποποιήσεις δεν είναι αρκετό, η υπερ-κατανάλωση καυσίμου ενεργοποιεί, πλέον, σαφείς περιβαλλοντικές αναστολές και το γερασμένο πλαίσιο αναδεικνύει αδυναμίες, δυσκολεύοντας τον χειρισμό του συνόλου.
Το σύντομο ταξίδι του Mazda 3 MPS -μόλις τρία χρόνια η διάρκειά του- μας οδηγεί στη δεύτερη γενιά ενός αυτοκινήτου, που φανερώνει εξαρχής την προσπάθειά του να προσαρμοστεί σε ένα νέο, πιο απαιτητικό περιβάλλον.
Το πρώτο βήμα γίνεται από το εξωτερικό του περίβλημα. Πριν προλάβει κανείς να συνειδητοποιήσει με το τι έχει να κάνει, η εισαγωγή αέρα στην κορυφή του καπό τοποθετεί τα πράγματα στην πραγματική τους διάσταση.
Τα αεροδυναμικά βοηθήματα που συνοδεύουν την ισχυρότερη έκδοση του ιαπωνικού μικρομεσαίου δεν αφήνουν περιθώρια σύγχυσης, ενισχύοντας το ούτως ή άλλως δυναμικό προφίλ του αυτοκινήτου.
Ανάλογο είναι το παράδειγμα των απολήξεων της εξάτμισης, οι οποίες βρίσκονται ακροβολισμένες στα δύο άκρα του πίσω προφυλακτήρα, όπως άλλωστε και των τροχών των 18 ιντσών, που δεν θα συναντήσει κανείς στις ατμοσφαιρικές εκδόσεις.
Η προσπάθεια διαφοροποίησης του MPS από τα Mazda 3 της διπλανής πόρτας βρίσκει συνέχεια στο εσωτερικό.
Τα semi-bucket καθίσματα, ο πίνακας οργάνων, το φινίρισμα συγκεκριμένων επιφανειών του ταμπλό και τα μεταλλικά πεντάλ ακολουθούν τη λογική της έκδοσης, χωρίς ωστόσο να διαφοροποιούν τη συνολική εικόνα και χωρίς, βέβαια, να εντυπωσιάζουν.
Το αντίθετο, μάλιστα, ο διάκοσμος παραμένει πολύ κοντά στις υπόλοιπες εκδόσεις του αυτοκινήτου, κινδυνεύοντας να χαρακτηριστεί φτωχός για μια πρόταση 33.890 ευρώ.
Καλοδεχούμενη, αντιθέτως, είναι η χρήση αφρώδους πλαστικού στη μεγαλύτερη επιφάνεια του ταμπλό, η οποία αναβαθμίζει την κατασκευαστική ποιότητα του εσωτερικού και προσαρμόζει -έστω και καθυστερημένα- τις προδιαγραφές του στα ευρωπαϊκά πρότυπα.
Όλα αυτά, βέβαια, αποκτούν μικρότερη σημασία από τη στιγμή που θα αναζητήσεις τις πραγματικές δυνατότητες του πλαισίου και φυσικά του κινητήρα, που έχει διατηρήσει σταθερή την ισχύ του, έχοντας παρόλα αυτά αποκτήσει πιο σύγχρονα χαρακτηριστικά.
Ο άμεσος ψεκασμός καυσίμου έχει βελτιώσει τις επιμέρους ιδιότητές του. Οι ενεργειακές του απαιτήσεις έχουν περιοριστεί αισθητά, σε αντίθεση με τη μέγιστη τιμή της ροπής που παρουσιάζει αύξηση της τάξης του 10%.
Συγκεκριμένα, υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ των 2,3 λίτρων αποδίδει 260 ίππους και 380 Nm ροπής, όντας πιο γραμμικό απ ότι στο παρελθόν, χωρίς ωστόσο να έχει διαγράψει πλήρως από τον γενετικό του κώδικα την υστέρηση που εμφανίζει κάτω από τις 3.000 σ.α.λ.
Διαφοροποιημένο είναι και το σύστημα διεύθυνσης. Η ηλεκτρο-υδραυλική υποβοήθηση έχει περιορίσει τον όγκο των πληροφοριών που καταλήγει στα χέρια σου, μετριάζοντας την αίσθηση που αποκομίζει κανείς από το τιμόνι των 2,7 στροφών από άκρη σε άκρη.
Βελτιωτικές παρεμβάσεις έχουν δεχτεί καιοι αναρτήσεις, όπου το πάχος των αντιστρεπτικών δοκών έχει αυξηθεί, όπωςάλλωστεκαι το σύστημα πέδησης, με την τοποθέτηση δίσκων μεγαλύτερης διαμέτρου.
Ακόμη και τα φαρδύτερα ελαστικά δείχνουν να παίζουν τον δικό τους ρόλο, ενισχύοντας τις φιλότιμες προσπάθειες του μηχανικού διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης να διαχειριστεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το εντυπωσιακό περίσσευμα ροπής.
Παρά την αιχμηρή του σχεδίαση και τον ξεκάθαρο, πλέον, προσανατολισμό του, το νέο MPS είναι πιο φιλικό προς το… χρήστη. Η ανάρτηση δεν θα κουράσει σε ένα μέτριας ποιότητας οδόστρωμα, ο θόρυβος που περνά στο εσωτερικό έχει σαφέστατα περιοριστεί, ενώ το ενισχυμένο πλαίσιο δείχνει να ανταποκρίνεται με σχετική ευκολία στις αυξημένες απαιτήσεις του υπερτροφοδοτούμενου μοτέρ.
Αυτό που απομένει να απαντηθεί είναι η συμπεριφορά του αυτοκινήτου στο όριο, μιας και το εθνικό δίκτυο της Γερμανίας -παρά την απουσία των ορίων ταχύτητας- δεν στάθηκε ικανό να αναδείξει τις πραγματικές δυνατότητες του ισχυρότερου Mazda 3 παραγωγής.
auto.in.gr
- Άστoν Βίλα – Άρσεναλ 2-1: Πήραν το ντέρμπι οι «χωριάτες» και… χαμός στην κορυφή της Premier League
- Επέτειος Γρηγορόπουλου: Κλειστοί δρόμοι και σταθμοί του Μετρό
- «Έκλεψε» η Black Friday λεφτά από τα Χριστούγεννα; – Τι έδειξε το ταμείο
- LIVE: Μάντσεστερ Σίτι – Σάντερλαντ
- Πώς δρούσε η συμμορία των ληστών στο Βύρωνα – Βίντεο ντοκουμέντα από τις επιθέσεις
- LIVE: Τότεναμ – Μπρέντφορντ
