H μοναδική από τις «Big Three» αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες που αποφάσισε να αναδιοργανωθεί χωρίς να προστρέξει σε κυβερνητική ενίσχυση, κατάφερε να μειώσει τον ρυθμό σπατάλης των αποθεμάτων της, όπως αποδεικνύουν τα αποτελέσματα πρώτου τριμήνου της 2ης μεγαλύτερης αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας που δημοσιεύθηκαν σήμερα Παρασκευή 24 Απριλίου 2009.



Η Ford έκλεισε το πρώτο τρίμηνο του 2009 με ζημιές 1,4 δις. δολάρια σε πλήρη αντιδιαστολή με τα κέρδη 70 εκ. το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι, μειώνοντας σε 3,7 δις δολάρια το ποσό που άντλησε από τα αποθέματα ρευστότητάς της για το εξεταζόμενο διάστημα. Ποσό αισθητά μειωμένο από τα 5,5 δις δολάρια τα οποία είχε χρειαστεί το τελευταίο τρίμηνο του 2008.



Βελτίωση παρουσίασε και η διαθέσιμη ρευστότητα της Ford η οποία πλέον ανέρχεται στα 21,3 δις δολάρια σε σχέση με το μέγεθος των 13,4 δις. ευρώ το οποίο αντιστοιχούσε στα αποθέματα της 2ης μεγαλύτερης αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας στο τέλος του 2008.



Και αν -σύμφωνα με τι εκτιμήσεις των αναλυτών- η Ford χρειάζεται για να χρηματοδοτήσει τις δραστηριότητές της ρευστότητα 9-10 δις δολαρίων τότε η «μπλε οβάλ» φίρμα είναι σε πολύ καλύτερη μοίρα σε σχέση με τον εγχώριο ανταγωνισμό, που παρά την κρατική ενίσχυση βρίσκεται στο χείλος της χρεωκοπίας.



Δεδομένου επίσης του ζοφερού κλίματος που επικρατεί στην αμερικανική αγορά αυτοκινήτου, οι απώλειες της Ford θα μπορούσαν, υπό ορισμένη οπτική γωνία, να θεωρηθούν σταγόνα στον ωκεανό.



Στην κατάσταση που επικρατεί στην αγορά αυτοκινήτου επικεντρώθηκε και το μήνυμα του Διευθύνοντος Συμβούλου της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας που συνοδεύει τα οικονομικά της αποτελέσματα.



«Τα αποτελέσματά μας το πρώτο τρίμηνο αντικατοπτρίζουν το εξαιρετικά δύσκολο επιχειρηματικό περιβάλλον και την χαμηλή ζήτηση των αυτοκινήτων παγκοσμίως», τόνισε ο επικεφαλής της Ford, Alan Mullaly.



Ενδεικτικά αναφέρεται ότι οι πωλήσεις της Ford επί αμερικανικού εδάφους για το πρώτο τρίμηνο του 2009 μειώθηκαν κατά 44,4%, εξαιτίας της ύφεσης η οποία, όπως εκτιμούν χρηματοοικονομικοί κύκλοι, είναι χειρότερη από εκείνη του 1929.





auto.in.gr