Το τέλειο παράδειγμα της φράσης δεν τοποθέτησε ούτε μια φορά κάποιο τροχό σε λάθος θέση αποτέλεσε η επιβλητική νίκη του Sebastien Loeb στο Ράλι Καταλονίας, 12ο φετινό αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι. Τώρα ο Γάλλος οδεύει προς την Κορσική, που ξεκινά την προσεχή Παρασκευή (10/10), γνωρίζοντας ότι με νίκη και τον Mikko Hirvonen από την έβδομη θέση και κάτω, θα γίνει ο πρώτος πεντάκις πρωταθλητής της ιστορίας του σπορ!


Η εξαιρετική δεξιότητα του Loeb και η τεχνογνωσία της Citroen (αλλά και των Γάλλων γενικότερα) ήταν εκ των προτέρων γνωστές, όμως στον ισπανικό αγώνα αποδείχθηκε και κάτι ακόμα. Ο συνδυασμός ήταν ο μοναδικός από όλους τους κορυφαίους που είχε από την πρώτη μέχρι την τελευταία στιγμή του αγώνα το αυτοκίνητο στημένο άρτια. Γνώριζε πάντοτε τι χρειαζόταν, δεν βρισκόταν μέσα στις ειδικές προ εκπλήξεων υποστροφής, υπερστροφής, αστάθειας στα φρένα.


Την ώρα που οι εργοστασιακοί οδηγοί της Ford άλλαζαν τα πάντα (στην περίπτωση του Hirvonen μέχρι και διαφορικό, το βράδυ της Παρασκευής!) και αναζητούσαν να νιώσουν ότι το αυτοκίνητο είναι αληθινά «ασφάλτινο», ο Γάλλος από την πρώτη στιγμή αισθανόταν καλά με τη Citroen C4 WRC και διαλαλούσε ότι δεν υπάρχει κανένα απολύτως πρόβλημα. Το ίδιο είπε στην πρώτη ειδική, το ίδιο είπε και στην τελευταία.


Θεωρητικά η Ford έχει τη δικαιολογία της έλλειψης εμπειρίας με τα συγκεκριμένου τύπου ελαστικά της Pirelli (αν και η Citroen θα μπορούσε να ισχυριστεί το ίδιο). Όμως αυτό δεν μπορεί να αποτελέσει δικαιολογία για τη Subaru, που συνεργάζεται χρόνια με την ιταλική εταιρεία αλλά παρόλα αυτά οι Petter Solberg και Chris Atkinson έκαναν συνεχείς αλλαγές στις ρυθμίσεις της ανάρτησης, της κατανομής φρένων, της μετάδοσης στο νέο Impreza WRC.


Βεβαίως, πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που μόλις συμμετείχε στο δεύτερο ασφάλτινο αγώνα του και έχει μηδαμινό χρόνο δοκιμών σε αυτό το τερέν, ένα αυτοκίνητο τόσο διαφορετικής φιλοσοφίας που ίσως όλα τα δεδομένα από το προηγούμενο Impreza WRC τριών όγκων να πάνε στα σκουπίδια.


Αν συνεχίσει έτσι, ο Sebastien Loeb κάποια στιγμή του χρόνου θα έχει τις διπλάσιες νίκες από τον δεύτερο πλέον πολυνίκη οδηγό της ιστορίας του WRC. Αυτή ήταν η 45η του, η ένατη στους δώδεκα φετινούς αγώνες, η ενδέκατη συνεχόμενή του στην άσφαλτο και η τέταρτη διαδοχική στο Ράλι Ισπανίας! Η κυριαρχία του ανάγεται σε επίπεδα ολοκληρωτισμού!


Αυτή η νίκη σημαίνει ότι έχουν φτάσει τις 45. Καθόλου άσχημα! δήλωσε στο τέλος του Ράλι Καταλονίας ο Γάλλος και συνέχισε: Χαίρομαι πολύ που κέρδισα, επειδή είναι ένα σημαντικό βήμα στην προσπάθεια για το πρωτάθλημα οδηγών. Ο αγώνας κύλησε τέλεια για εμάς.


Αυτό σημαίνει ότι ο Loeb, αφού κέρδισε τις πρώτες εννέα ειδικές, στις υπόλοιπες εννέα (από το μεσημέρι του Σαββάτου μέχρι τη ράμπα την Κυριακή) ακολούθησε συντηρητικό και προσεκτικό ρυθμό. Εκανε περίπατο, με λίγα λόγια, αν και πολλές φορές έχει επισημάνει ότι βρίσκει δυσκολότερο να κινείται αργά, παρά στο όριο.


Κάποια στιγμή ο Daniel Sordo, έτερος οδηγός της Citroen, παρασυρμένος από τους συμπατριώτες του που τον επευφημούσαν στις ειδικές, μίλησε για φιλοδοξίες νίκες. Ομως είναι αμφίβολο αν το πίστευε ακόμα και ο ίδιος. Ακόμα κι αν είχε την ταχύτητα να απειλήσει τον Seb, δεν θα τον άφηνε η Citroen να το ρισκάρει, ελέω της προσπάθειάς της για την κατάκτηση των δύο πρωταθλημάτων. Πάντως, ο Ισπανός δείχνει να ωριμάζει και να αντιμετωπίζει καλύτερα την πίεση.


Ενώ σε όλο τον αγώνα ο Francois Duval ήταν εμπρός από τον Mikko Hirvonen, στην τρίτη θέση της γενικής κατάταξης, οι δύο τερμάτισαν με αντίστροφη σειρά και ήταν ο Mikko εκείνος που ανέβηκε στο τρίτο σκαλί του βάθρου, για ένατη φορά σε δώδεκα αγώνες φέτος.


Η Ford, που κάλεσε τον Duval για το δεύτερο εργοστασιακό της Focus WRC στη θέση του Jari-Matti Latvala για την Καταλονία και την Κορσική, ζήτησε από τον Γάλλο να παραδώσει την τρίτη θέση στον Hirvonen. Η κίνηση ήταν εξαιρετικά παράδοξη, διότι στην Γερμανία (σε παρόμοια συνθήκη) δεν είχε ζητήσει κάτι τέτοιο από τον Duval, αλλά και επειδή την τρίτη με την τέταρτη θέση χωρίς μόλις ένας βαθμός. Και ένας βαθμός με αντίπαλο τον Loeb είναι σταγόνα στον ωκεανό.


Δεν ήθελα να ανέβω με αυτό τον τρόπο στο βάθρο και θέλω να ευχαριστήσω πολύ τον Francois είπε ο Hirvonen και συνέχισε: Ηταν αληθινά ομαδικός παίκτης και με βοήθησε να κερδίσω άλλον ένα βαθμό. Η κατάκτηση του τίτλου είναι πολύ δύσκολη, αλλά δεν είναι απίθανη και θα συνεχίσω να προσπαθώ.


Τα προβλήματα της Subaru εκμεταλλεύθηκαν στο τέλος οι Urmo Aava και Latvala. Ο πρώτος πέρασε τρεις ειδικές πριν το τέλος τον Petter Solberg και ανέβηκε στην πέμπτη θέση, αλλά στην αμέσως επόμενη ειδική έκανε ένα οδηγικό σφάλμα, χτύπησε σε έναν βράχο και κατέστρεψε την ανάρτηση της Citroen C4 WRC, με αποτέλεσμα να εγκαταλείψει μια υπέροχη προσπάθεια.


Στα δευτερόλεπτα κρίθηκε και η μάχη της έβδομης θέσης μεταξύ του Latvala και του Chris Atkinson της Subaru, η οποία βρήκε νικητή τον πρώτο. Ο Φινλανδός, αντίθετα με τον Aava, δεν έχασε την αφοσίωσή του στις τελευταίες ειδικές. Ωστόσο, με την εξορία στη Stobart Ford δεν απέκτησε την ασφάλτινη εμπειρία που θα αποκτούσε στην εργοστασιακή Ford που ανήκει κανονικά. Μόνο και μόνο ότι χρειάστηκε δύο μέρες για να βρει καλές ρυθμίσεις κι ένα σωστό πάτημα, αρκεί.


ΡΑΛΙ ΚΑΤΑΛΟΝΙΑΣ 2008


ΤΕΛΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ




































1. Loeb – Elena Citroen C4 WRC 3:21:17.4
2. Sordo – Marti Citroen C4 WRC +24.9
3. Hirvonen – Lehtinen Ford Focus WRC +1:02.5
4. Duval – Pivato Ford Focus WRC +1:10.8
5. P. Solberg – Mills Subaru Impreza WRC +3:27.4
7. Latvala – Antilla Ford Focus WRC +4:03.8
6. Atkinson – Prevot Subaru Impreza WRC +4:04.9
8. Mikkelsen – Floene Ford Focus WRC +5:19.6

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΟΔΗΓΩΝ



































1. Sebastien Loeb 96
2. Mikko Hirvonen 84
3. Daniel Sordo 59
4. Chris Atkinson 42
5. Jari-Matti Latvala 37
6. Petter Solberg 36
7. Henning Solberg 22
8. Gigi Galli 17
9. Francois Duval 16
10. Martin Wilson 12

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ






















1. Citroen 159
2. Ford 132
3. Subaru 80
4. Stobart Ford 55
5. Munchis Ford 22
6. Suzuki 20

auto.in.gr