Γιάννης Αδάναλης

Πριν από περίπου έξι μήνες, κατά τη διάρκεια της πανευρωπαϊκής παρουσίασης του νέου Lancer, οι άνθρωποι της Mitsubishi είχαν κάνει γνωστή την πρόθεση της φίρμας να εξελίξει δύο ακόμα εκδόσεις του ιαπωνικού μικρομεσαίου, επιχειρώντας αρχικά να τονώσει το ευρωπαϊκό προφίλ του αυτοκινήτου και στη συνέχεια να περιορίσει την απόσταση που χώριζε τόσα χρόνια τις ατμοσφαιρικές εκδόσεις του Lancer από τα υπερτροφοδοτούμενα Evolution.



Σήμερα, το πεντάθυρο Sport back, όπως άλλωστε και το υπερτροφοδοτούμενο Ralliart είναι έτοιμα να προστεθούν στη μέχρι πρότινος φτωχή γκάμα του Lancer, που είχε να παρουσιάσει μόνο έναν τύπο αμαξώματος και τρεις συνολικά βενζινοκίνητες εκδόσεις.



Στην πρώτη περίπτωση, αυτή δηλαδή του Sportback, έχουμε να κάνουμε με ένα τυπικό πεντάθυρο hatchback, που εκμεταλλεύεται τις αυξημένες -για τα δεδομένα της κατηγορίας- διαστάσεις του ώστε να προσφέρει την πρακτικότητα και την άνεση μιας οικογενειακής πρότασης.



Ο μετριοπαθής σχεδιασμός του πίσω τμήματος δεν έχει επηρεάσει τα χαρακτηριστικά του πενταθέσιου θαλάμου επιβατών, με μοναδική εξαίρεση τη διαμόρφωση του χώρου αποσκευών.



Η ευκολία φόρτωσης, που προσφέρει το μεγάλο άνοιγμα της πέμπτης πόρτας, δεν συνοδεύεται από τον ανάλογη χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ, καθώς ο όγκος του τελευταίου ξεκινά από τα 344 λίτρα και μπορεί να φτάσει με την αναδίπλωση της πίσω σειράς καθισμάτων τα 1.349 λίτρα.



Αναλλοίωτα έχουν διατηρηθεί και τα χαρακτηριστικά κίνησης του πεντάθυρου Lancer. Ο δυναμικός προσανατολισμός του αυτοκινήτου σε καμία περίπτωση δεν υποστηρίζεται από τις ατμοσφαιρική έκδοση των 1.500 κ.εκ., αφού οι 109 ίπποι αποδεικνύονται λίγοι για τα 1.290 κιλά του αυτοκινήτου.



Σαφώς καλύτερα είναι τα πράγματα στην έκδοση των 1.800 κ.εκ., όπου ο τετρακύλινδρος ατμοσφαιρικός κινητήρας της Mitsubishi φτάνει σε απόδοση τους 143 ίππους και τα 178 Nm ροπής.



Αψηφώντας τις οικογενειακές ιδιότητες του ιαπωνικού μικρομεσαίου και ξορκίζοντας τις νωθρές επιδόσεις των ατμοσφαιρικών εκδόσεών του, η Mitsubishi εξέλιξε, παράλληλα με το πεντάθυρο Sportback, τον μικρότερο «αδερφό» του Evolution.



Ο λόγος βέβαια για το τετρακίνητο και υπερτροφοδοτούμενο Ralliart, που αναμένεται σύντομα να αποτελέσει τον «κρίκο» που θα συνδέσει τις πολιτικές εκδόσεις του Lancer με το «πολεμικό» EVO X των 300 ίππων.



Το Ralliart θα προσφέρεται και στους δυο τύπους αμαξωμάτων (Sportsedan και Sportback), περιστοιχίζοντας τον υπεροτροφοδοτούμενο κινητήρα των 240 ίππων με σύστημα μόνιμης τετρακίνησης και σειριακό κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.



Αναλυτικότερα, το αναβαθμισμένο Lancer έχει δανειστεί τον δίλιτρο κινητήρα του EVO X, φτάνοντας στην συγκεκριμένη έκδοση τους 240 ίππους και τα 343 Nm μέγιστης ροπής.



Η κίνηση μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς μέσω ενός προηγμένου συστήματος τετρακίνησης που απαρτίζεται από τρία συνολικά διαφορικά.



Σε αντίθεση με το EVO X, το Ralliart δεν διαθέτει ενεργό διαφορικό στον πίσω άξονα, αλλά μηχανικό περιορισμένης ολίσθησης, ενώ το κιβώτιο των ταχυτήτων με το οποίο εξοπλίζεται είναι αυτόματο-σειριακό, διπλού συμπλέκτη με έξι σχέσεις.



Πέρα από τις μηχανολογικές ιδιαιτερότητές του, το Ralliart φέρει εμφανείς σχεδιαστικές τροποποιήσεις που το διαφοροποιούν από τη βάση της γκάμας του Lancer.



Στο μπροστινό τμήμα το σμιλεμένο καπό με τις χαρακτηριστικές εισαγωγές αέρα κλέβει την παράσταση, φανερώνοντας ταυτόχρονα

auto.in.gr