Seat Toledo 2005: Ρήξη με το παρελθόν
Με εμφάνιση που αφήνει ανάμικτες εντυπώσεις, η νέα γενιά Toledo εισέρχεται στην ελληνική αγορά με δελεαστικές τιμές πώλησης, πλούσιο εξοπλισμό και... πολλές άτοκες δόσεις!
Νίκος Μαρινόπουλος
Η νέα εποχή για τη Seat, που ήρθε με την ενσωμάτωσή της στο δυναμικό του ομίλου VW, είναι λίγο-πολύ μια γνωστή υπόθεση. Έκτοτε, η ισπανική αυτοκινητοβιομηχανία ενίσχυσε σημαντικά την εικόνα της, κατασκευάζοντας μοντέλα με υψηλότερες προδιαγραφές σε σχέση με εκείνες του παρελθόντος.
Ακολουθώντας μια εντελώς διαφορετική σχεδιαστική φιλοσοφία και με την αρωγή της VW, οι ταξινομήσεις της Seat στην ευρωπαϊκή αγορά αυξήθηκαν με γοργούς ρυθμούς αποφέροντας σημαντικά μεγαλύτερα έσοδα στο ταμείο της εταιρίας. Επειδή όμως τα χρόνια κυλούν γρήγορα η ισπανική εταιρία βρέθηκε ξανά στην διαδικασία αναζήτησης νέας σχεδιαστικής οδού, με πρώτο δείγμα το αξιόλογο Altea. Στη συνέχεια, πάντως, οι ιθύνοντες της εταιρίας φάνηκε να μπερδεύουν κάπως τα πράγματα, αν κρίνει κανείς από την αισθητική της νέας γενιάς του Toledo.
Η χρήση κοινών μηχανικών μερών με το Altea ήταν μάλλον αναμενόμενη. Ωστόσο, οι ομοιότητες του τελευταίου με το νέο Toledo δεν περιορίζονται εκεί αλλά συνεχίζονται και στον πανομοιότυπο -με εξαίρεση το πίσω μέρος- σχεδιασμό τους. Μάλιστα, θα μπορούσε να πει κανείς πως οι μεταξύ τους διαφορές είναι τόσο… μικρές που φυσικό είναι να προκαλούν σύγχυση στο κοινό το οποίο μάλλον περίμενε κάτι διαφορετικό.
Οι ιθύνοντες της ελληνικής αντιπροσωπείας, από την πλευρά τους, θεωρούν πως το νέο τους μοντέλο τοποθετείται απέναντι σε μεσαίες επιλογές όπως είναι τα Ford Mondeo, Opel Vectra και Toyota Avensis. Η αλήθεια βέβαια είναι ότι το Toledo διαφέρει αρκετά από τα παραπάνω μοντέλα και ο μεταξύ τους συνδετικός κρίκος αφορά κυρίως στο οικογενειακό κοινό για το οποίο προορίζονται .
Αρκετοί ίσως είναι επίσης εκείνοι που θα υποστηρίξουν πως το μοναδικό ενδιαφέρον σημείο στην τρίτη γενιά του Toledo έχει να κάνει με το ιδιόμορφο πίσω μέρος του, με το μεγάλο πορτμπαγκάζ των 500 λίτρων. Και μάλλον δεν έχουν άδικο αφού όταν ανοίξεις την πόρτα και βρεθείς στα καθίσματα του Toledo, δεν υπάρχει καμία έκπληξη. Η ποιότητα κατασκευής μπορεί να κυμαίνεται πάνω από το μέσο όρο, οι χώροι μπορεί να είναι μεγάλοι, στον τομέα της εργονομίας μπορεί να μην υπάρχουν ενστάσεις, αλλά υπάρχει μια μικρή λεπτομέρεια: τα πάντα γύρω σου, σου δίνουν την εντύπωση πως ίσως και να βρίσκεσαι σε ένα Altea. Αλλά εδώ δεν μιλάμε για το Altea!
Από την άλλη πλευρά δύσκολα μένεις αδιάφορος μπροστά στους μεγάλους χώρους του, σημαντικά μεγαλύτερους από εκείνους της προηγούμενης γενιάς Toledo. Οι πίσω επιβάτες δεν χρειάζεται πλέον να στριμώχνουν τα γόνατα τους στις πλάτες των εμπρός καθισμάτων ενώ ο χώρος αποσκευών είναι πιο πρακτικός και μεγαλύτερος σε όγκο -ένα από τα εμφανέστερα πλεονεκτήματα των hatchback αμαξωμάτων.
Με δεδομένο ότι το Toledo βασίζεται στο δάπεδο και τα μηχανικά μέρη του Altea, η οδική του συμπεριφορά δεν θα μπορούσε να είναι σημαντικά διαφορετική. H ελαφρώς πιο μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης του Toledo -λόγω, προφανώς, του οικογενειακού χαρακτήρα του αυτοκινήτου- προσφέρει μεγαλύτερη άνεση καθώς το ισπανικό μοντέλο περνά καλύτερα πάνω από τις ανωμαλίες σε σύγκριση με τους περισσότερους ανταγωνιστές του. Πολύ καλή είναι και η ποιότητα κύλισης, αν και αυτή επισκιάζεται από τον θόρυβο του μοτέρ όσο ο δείκτης του στροφόμετρου ανεβαίνει.
Στην ελληνική αγορά διατίθενται ήδη δύο εκδόσεις κυβισμού, αυτές των 1,6 και 2,0 λίτρων, ισχύος 102 και 150 ίππων. Η πρώτη μας επαφή στους ελληνικούς δρόμους έγινε με την μικρότερη έκδοση και αν εξαιρέσουμε τις περί αισθητικής διαφωνίες μια μερίδα αγοραστών θα βρει αρκετά ενδιαφέρον το Toledo -σίγουρα όμως όχι οι συντηρητικοί πελάτες. To ισπανικό μεσαίο μοντέλο μπορεί να ικανοποιήσει τις μεταφορικές ανάγκες ενός οικογενειάρχη, αν και τίθεται θέμα επάρκειας ισχύος για τον κινητήρα των 102 ίππων ο οποίος καλείται να κινήσει αξιοπρεπώς ένα αμάξωμα που, κενό, ζυγίζει κάτι λιγότερο από 1.300 κιλά.
Τι γίνεται όμως όταν πρόκειται να ταξιδέψει ολόκληρη η οικογένεια με τις αποσκευές της; H ελληνική αντιπροσωπεία, γνωρίζοντας το εν λόγω πρόβλημα, μελετά την δική της ενδιάμεση λύση την οποία εφαρμόζει με επιτυχία στο Leon S, καθώς η έκδοση 1,6 FSI των 115 ίππων αναμένεται να εισαχθεί από το 2006. Έτσι, είναι πολύ πιθανό να υπάρξει αναβάθμιση της απόδοσης του κινητήρα -στους 115 ίππους με πιθανή επιβάρυνση 600 ευρώ- χωρίς να επηρεάζεται η εγγύηση για τα μηχανικά μέρη του αυτοκινήτου.
Η πίεση πάντως του ανταγωνισμού αλλά και η ιδιομορφία που χαρακτηρίζει την νέα γενιά Toledo -την οποία άλλωστε ομολογούν και οι ίδιοι οι άνθρωποι της Seat- δεν άφηνε περιθώρια για μια συντηρητική είσοδο του μοντέλου στην αγορά. Για αυτό και στο Toledo οι τιμές πώλησης είναι πραγματικά χαμηλές τιμές και ο εξοπλισμός του σχετικά πλούσιος, παράγοντες που αντικρούουν με επιτυχία τους ενδοιασμούς περί αισθητικής, ίσως και αυτούς περί ισχύος. Αν πάλι θεωρείτε ότι και αυτοί δεν αρκούν, τότε ίσως πεισθείτε από την χρηματική έκπτωση των 500 ευρώ -σε περίπτωση αγοράς με μετρητά- ή από τα χρηματοδοτικά προγράμματα με άτοκες δόσεις.
auto.in.gr
- Πυρά ΠΑΣΟΚ σε Μητσοτάκη: Η κυβέρνηση εξαντλεί τις προοπτικές της χώρας – Η πολιτική αλλαγή είναι επιτακτική
- Ο Βιλντόζα πήρε το… πορτοφόλι του Πετρούσεφ και χάρισε τη νίκη στη Βίρτους (vids)
- Κρήτη: Θλίψη για τον αθλητή ΑμεΑ που πέθανε μετά από τροχαίο – Είχε καθηλωθεί σε αμαξίδιο πριν από 23 χρόνια μετά από τροχαίο
- Οδοιπορικό του in: Πολύπαθη Μάνδρα – Η επόμενη μέρα
- «Υπάρχει και φιλότιμο»: Το αφιέρωμα της Finos Film για τα 60 χρόνια από την κυκλοφορία της ταινίας
- Φάμελλος για Τσίπρα: Άδικο να ισοπεδώνεται όλη η αντιπολίτευση
