Νίκος Μαρινόπουλος

Ο πρόσθετος όγκος σε ένα Station Wagon μοντέλο, σπανίως το κολακεύει. Τις περισσότερες φορές η προσθήκη ισοδυναμεί με θυσία μέρους της αισθητικής του στο βωμό της πρακτικότητας. Αυτό τουλάχιστον συνέβαινε στο παρελθόν.

Το τελευταίο διάστημα όμως, αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν να επιδείξουν όμορφα Station Wagon τα οποία απομακρύνονται από την εικόνα του επαγγελματικού αυτοκινήτου. Μεταξύ αυτών και η έκδοση Combi της νέας Οctavia5.

Εκ πρώτης όψεως η πρόταση της Skoda μπορεί να μην δείχνει τόσο μοντέρνα, όσο για παράδειγμα η αντίστοιχη μιας Renault Laguna -η οποία ωστόσο σύντομα θα ανανεωθεί- αλλά αναμφισβήτητα ξεχωρίζει για την ισορροπημένη εμφάνισή της. Ας μην ξεχνάμε άλλωστε πως ο συγκεκριμένος τύπος αυτοκινήτου απευθύνεται σε μια πολύ συγκεκριμένη κατηγορία πελατών που αναζητά -κατά κύριο λόγο- μεγάλους χώρους και αυξημένη πρακτικότητα.

Δύο στοιχεία που στην Octavia5 Combi κυριολεκτικά κατέχουν τον πρώτο λόγο. Τα 580 λίτρα του χώρου αποσκευών δεν αφήνουν περιθώρια για κανένα σχόλιο, καθώς αποτελούν κορυφαία τιμή στη κατηγορία των Station Wagon μοντέλων. Μάλιστα, όταν τα καθίσματα αναδιπλωθούν ο ωφέλιμος χώρος εκτινάσσεται στα 1.620 λίτρα ενώ ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού υπάρχουν διάφορα αξεσουάρ όπως π.χ. πτυσσόμενη εταζέρα, διαχωριστικό δίχτυ κ.λ.π.

Οι χώροι για τους επιβάτες της Octavia5 Combi είναι ακριβώς ίδιοι με αυτούς που προσφέρει η πεντάθυρη έκδοση καθώς όλες οι διαστάσεις (μήκος, πλάτος, μετατρόχιο, μεταξόνιο) είναι κοινές, εκτός από το ύψος του αμαξώματος το οποίο διαφέρει ελάχιστα, -μόλις κατά μισό εκατοστό.

Σε ό,τι αφορά στα μηχανικά μέρη της estate έκδοσης δεν υπάρχει καμία διαφορά, με εξαίρεση την ελαφρώς διαφορετική γεωμετρία της πίσω ανάρτησης, λόγω του επιπλέον φορτίου. Επόμενο ήταν λοιπόν η εντύπωση που αποκομίσαμε, στην πρώτη μας επαφή με την estate έκδοση, στους τσέχικους δρόμους να είναι πανομοιότυπη με αυτή που σου δίνει η πεντάθυρη Octavia5.

Ανάμεσα στις δύο εκδόσεις της Octavia5 -την πεντάθυρη και την estate- oι διαφορές στο τομέα των επιδόσεων θεωρούνται αμελητέες καθώς τα 50 επιπλέον κιλά της Station Wagon έκδοσης δεν είναι ικανά να αλλάξουν τα δεδομένα. Για του λόγου το αληθές, ο κατασκευαστής ισχυρίζεται πως η estate έκδοση των 116 ίππων χρειάζεται 11,4 δευτερόλεπτα για την διαδικασία 0-100χλμ/ώρα, μόλις 0,2 περισσότερα από την πεντάθυρη.

Η Octavia5 Combi αναμένεται να κυκλοφορήσει στους ελληνικούς δρόμους τον ερχόμενο Μάρτιο με τον οκταβάλβιδο κινητήρα των 102 ίππων και τον δεκαεξαβάλβιδο FSI με τους 116 ίππους. Την ίδια περίοδο θα ξεκινήσει η διάθεση των δίλιτρων -πεντάθυρων και estate- εκδόσεων με τους 150 ίππους ενώ οι πρώτες πληροφορίες κάνουν λόγο για την έλευση της turbo -με τους 200 ίππους- έκδοσης, στα τέλη του 2005.

Αξίζει να σημειωθεί, πως η πρώτη γενιά Octavia Combi θα συνεχίσει να διατίθεται παράλληλα με τη νέα έκδοση έως το 2006. Έτσι, τα πράγματα μάλλον περιπλέκονται για τους υποψήφιους αγοραστές που προτιμούν την τετρακίνηση και συγχρόνως λαμβάνουν υπόψη και την τιμή πώλησης, καθώς η προηγούμενη Octavia Combi 4×4 -με τον turbo κινητήρα των 150 ίππων- είναι ιδιαίτερα δελεαστική, τόσο από άποψη τιμής, όσο και από πλευράς επιδόσεων.

Ωστόσο, η νέα Octavia5 Combi 4×4 -με τους ατμοσφαιρικούς 150 ίππους του δίλιτρου FSI- είναι βελτιωμένη σχεδόν σε όλους τους τομείς, το σύστημα τετρακίνησής της έχει αναβαθμιστεί και σίγουρα θα κοστίζει κάτι παραπάνω. Αν και, αν πιστέψουμε τα στελέχη της ελληνικής αντιπροσωπείας, η τιμή πώλησής της θα είναι κάτι περισσότερο από ευχάριστη έκπληξη για τους υποψήφιους αγοραστές της.

auto.in.gr